שתף קטע נבחר

מהקיץ: "פיקוד איראן" של צה"ל יחל לפעול

השינויים במבנה המטה הכללי של צה"ל במסגרת תוכנית "תנופה" ייכנסו לתוקף בקיץ הקרוב. אגף התכנון ישנה את שמו ל"אגף בניין הכוח", וכן יוקם האגף החדש "אסטרטגיה ואיראן" בפיקודו של אלוף

תוכנית תנופה של אביב כוכבי  (צילום: דובר צה
"צה"ל בשורה אחת עם צבאות מערביים". הרמטכ"ל כוכבי בהצגת התוכנית(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, סיכם היום (שלישי) על השינויים במבנה המטה הכללי של צה"ל במסגרת התוכנית הרב-שנתית "תנופה", אשר ייכנסו לתוקף בקיץ 2020. בהתאם לשינויים, אגף התכנון (אג"ת) ישנה את שמו ל"אגף בניין הכוח" - ויתמקד במשימת בניין הכוח הרב-זרועי בלבד. כמו כן, יוקם האגף החדש - אגף "אסטרטגיה ואיראן" בפיקודו של אלוף. שר הביטחון נפתלי בנט אישר את התוכנית.

 

 

הרמטכ"ל קבע כי אגף בניין הכוח המחודש יהווה מפקדה האמונה על פיתוח שיטות לחימה ואמצעי לחימה בראייה רב-זרועית. מיקוד זה, נמסר, הנו צו השעה לאור ריבוי הפרויקטים המשותפים לכמה זרועות ומורכבות ניהולם. האגף לבניין הכוח יאפשר לחזק את הקשר עם מפא"ת והתעשיות הביטחוניות בישראל, וכן יאפשר לנהל ולבקר בצורה אפקטיבית יותר אחר שורת פרויקטים רב-זרועיים ומימוש תר"ש "תנופה".

 

אגף אסטרטגיה ואיראן יכלול בשלב הראשון את החטיבה האסטרטגית וחטיבת קשרי החוץ, ובהמשך ייקבע אופן עיסוקו למול הזירה האיראנית. על פי התכנון, הוא יעסוק בשני נושאים מרכזיים: תכנון ותכלול האסטרטגיה הצבאית וריכוז הפעולות לעיצוב ולתכנון המערכה למול הזירה האיראנית.

  ()

הרמטכ"ל החליט לאשר את השינויים בין היתר מתוך רצון למקד ולחזק את בניין הכוח הרב-זרועי שהופך למורכב יותר וגדול יותר בתר"ש (תוכנית רב שנתית), כדי להעמיק את העיסוק באסטרטגיה הצבאית עם מדינות נוספות וארגונים בינלאומיים ולחזק את העיסוק בתכנון המערכה מול איראן. בצה"ל אמרו כי המשמעות היא שבכל בוקר יקום אלוף במטכ"ל עם משימת איראן ואלוף נוסף שבכל בוקר משימתו תהיה לבנות את הכוח הרב זרועי.

 

בצה"ל הדגישו כי האגף החדש שעוסק באיראן לא אמור להתעסק בלחימה בפועל, מאחר שהנושא יישאר במפקדות הראשיות. בצה"ל הסבירו כי ההחלטה להקים את האגף החדש הגיעה מתוך הבנה שהאיום האירני הולך להטריד את ישראל גם בשנים הקרובות.

 

כמו כן, ציינו בצה"ל, יהיו תהליכי בקרה הדוקים בכל הקשור בבניין הכוח שיאפשר לצה"ל ולאלוף האחראי להיות מעורב ביותר אירועים שתורמים לבניין הכוח כדוגמת חיל האוויר וחיל הים. בצה"ל אומרים כי ההחלטות על שינוי מבנה המטכ"ל מציבות את צה"ל בשורה אחת עם צבאות מערביים שפועלים במודלים דומים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל בהצגת התוכנית
צילום: דובר צה"ל
מומלצים