שתף קטע נבחר

טיבי: "הניסיון הנואש של נתניהו לקושש קולות מהערבים - בדיחה גרועה"

הח"כ מהרשימה המשותפת אמר בריאיון לאולפן ynet כי העובדה שבליכוד מנסים לחזר אחרי הבוחרים הערבים "מראה יותר מכל על כך שנתניהו במצוקה. הוא לא שחקן במגרש הזה. הוא מנסה לעשות את זה כי הוא מודאג שהוא מפגר במנדטים אחרי כחול לבן"

 

 

 

בליכוד סבורים אמנם שיוכלו לגייס כמנדט מהמגזר הערבי, ומפנים משאבים גם לשם. ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר התראיין לאתר גדול במגזר וצפוי לסייר בכפרים כדי לגייס תומכים. לדברי ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), מדובר ב"בדיחה גרועה". בריאיון לאולפן ynet הבוקר (חמישי) הוא אמר: "מדובר בניסיון נואש לקושש קולות מהבוחרים הערבים; מאלה שהוא לא רצה שינהרו לקלפיות. זה פתטי, אבל יותר מכל מראה על כך שהאיש במצוקה".

 

- איזה קולות יכולים לעבור מהמגזר הערבי לנתניהו? הרי מישהו באמת יקום בבוקר ויגיד שהוא שכנע אותו?

"לא. אין אין מצב כזה. בדרך כלל נתניהו מקבל כמה אלפי קולות, שזה כלום מתוך מיליון קולות של האזרחים הערבים. הוא מקבל יותר קולות בכמה יישוביים דרוזים, אבל גם עכשיו כחול לבן עולה על הליכוד ביישובים האלה. אנחנו שואפים להגדיל את הייצוג שלנו גם ביישובים אלה - אבל נתניהו לא שחקן במגרש הזה".

 

- בליכוד עשו בדיקה וגילו שיש רבים שלא מרוצים מההתנהלות של הרשימה המשותפת ורואים בנתניהו דמות מסייעת.

"כמה פעמים אפשר לחזור על השטות הזאת ולאחר מכן להיווכח שהרשימה המשותפת קיבלה יותר קולות בבחירות הקודמות? זה מה שיקרה גם הפעם ואנשים ימשיכו להגיד 'אנחנו לא מרוצים מהמשותפת'. אני אגיד מה עשה נתניהו: את חוק הלאום, חוק קמיניץ, הריסת בתים ומדיניות של קיבוע העוני בחלקים גדולים גם בפריפריה וגם ביישובים הערביים".

 

Prime Minister Benjamin Netanyahu  (Photo: AP)
בנימין נתניהו(Photo: AP)

 

- מצד שני אתה צריך להגיד לו תודה. כל היום הוא צועק 'טיבי'. זה גם מעלה לכם את המנדטים.

"אתה הרי מבין שכשהוא אומר 'אחמד טיבי' הכוונה היא לאחמד הערבי. יש כאן הסתה עם מוטיבים גזעניים כדי לעורר את הבייס שלו בגלל שהוא מודאג שהוא מפגר אחרי כחול לבן במנדטים והוא רוצה לקושש קולות מכל מקום, אבל גם להסית. האיש הזה ללא הסתה לא יכול לחיות. זה לא נתניהו אם הוא לא מסית".

 

- מה אתה חושב על ערבים ישראלים שמצביעים לנתניהו?

"קוראים לזה תסמונת שטוקהולם, כשחטופים שמגלים אמפתיה לחוטף שלהם. בנימין נתניהו הוא אדם בעל השקפת עולם גזענית ומדירה כלפי הציבור הערבי, ואם יש מישהו שבסופו של דבר מצביע לו - אז הוא לוקח בתסמונת הזאת והוא חסר כבוד עצמי".

 

האם כל אופציה לשיתוף פעולה עם גנץ מתה?

"לא. יש ויכוח קשה. קיים פער בעמדות המדיניות בינינו, אבל בשבועות האחרונים כחול לבן גם מאגפת את הליכוד מימין. הם מצהירים הצהרות נגד הרשימה המשותפת. כל מי שמדבר על רוב יהודי חוטא בחטא הגזענות וההדרה כלפי 20 אחוזים מהאזרחים. מדובר בכמעט מיליון מצביעים. יכול להיות שכחול לבן רוצים לשתף פעולה עם סמוטריץ'. היום קראתי שהם לא מוציאים זאת מכלל אפשרות, אז אנחנו לא בכיסו של אף אחד - לא הליכוד ולא כחול לבן. אנחנו רוצים להגדיל את הייצוג שלנו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
אחמד טיבי
צילום: מוטי קמחי
מומלצים