שתף קטע נבחר

ראשי התנחלויות שתומכים בעסקת המאה נפגשו עם שגריר ארה"ב

כמה ראשי מועצות ביהודה ושומרון נפגשו עם דייוויד פרידמן במטרה לקדם את "עסקת המאה", חרף עמדת מועצת יש"ע שמתנגדת להקמת מדינה פלסטינית ופועלת רק להחלת הריבונות. ראש מועצת אפרת: "מי שלא יעלה על הספינה יפספס הזדמנות נדירה"

 

 

 

כמה מראשי המועצות ביהודה ושומרון נפגשו היום (חמישי) באפרת עם שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן. המפגש לא תואם עם ראשי מועצת יש"ע, שמתנגדים ל"עסקת המאה" בעקבות החלק שמדבר על הקמת מדינה פלסטינית. במהלך הפגישה אמר השגריר האמריקני לראשי המועצות כי הוא "מעריך את האומץ" שלהם, והוסיף כי הוא מצפה לשתף איתם פעולה בעתיד.

 

הפגישה התקיימה בזמן שלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, צוותים אמריקנים וישראלים עומלים על מיפוי שטחי יהודה ושומרון כחלק מהכנות למימוש תוכנית השלום האמריקנית שמכונה "עסקת המאה".

פגישה של ראשי מועצות ביו
ראשי המועצות עם פרידמן. תומכים בעסקת המאה בניגוד למועצת יש"ע(צילום: מועצת אפרת)

את המפגש יזם ראש מועצת אפרת עודד רביבי, שנמצא כבר תקופה ארוכה בקשר עם הממשל האמריקני. בנוסף אליו הגיע למפגש גם ראש העיר אריאל אלי שבירו, שהודיע לפני כשבועיים על פרישתו ממועצת יש"ע בגלל התנגדותה העקרונית לחלק ב"עסקת המאה" שמדבר על הקמת מדינה פלסטינית. כמו כן, השתתפו במפגש גם ראש המועצה המקומית אלקנה אסף מינצר, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש מועצת אלפי מנשה שי רוזנצוויג וראש מועצת אורית ניר ברטל.

 

ראשי הרשויות הביעו תמיכה עקרונית בחזון האמריקני במפגש, ואמרו כי הם מאמינים שהמפגש עם נציגי הממשל עשוי להוביל לערוץ פתוח בין ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון לבית הלבן.

 

השגריר פרידמן אמר לראשי המועצות בפגישה כי "אתם העמוד שלפני המחנה. אני מעריך את האומץ שלכם וממתין לעבוד איתכם בשיתוף פעולה, כדי לממש את החזון של הנשיא טראמפ".

  ()

ייחודו של המפגש הוא בכך שראשי המועצות למעשה תומכים ומקדמים את "עסקת המאה" בכללותה - בניגוד לעמדתה של מועצת יש"ע שדוחה חלקים רבים בתוכנית, בעיקר אלה הנוגעים להקמת מדינה פלסטינית, ומתרכזת במימוש הבטחות הסיפוח של ראש הממשלה.

 

ראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר כי "עצם המפגש מלמד שיש מי שפועלים לעתיד ההתיישבות ומבקשים להבטיח את המשך קיומה. זו העת לעלות על הספינה ולהיות שותפים לאלה שמנווטים אותה. מי שלא יידע לעלות עליה, עלול להישאר מאחור ולפספס הזדמנות נדירה".

 

במסגרת "עסקת המאה", הציעו האמריקנים להקים מדינה פלסטינית שבירתה במזרח ירושלים. לצד ההבטחה שאף ישראלי לא ייעקר מביתו, הציעה התוכנית להעביר שטחים בנגב המערבי ובמשולש לידיי הפלסטינים. התוכנית קבעה גם כי התנחלויות מבודדות יישארו כמובלעות בריבונות ישראל, וכי ירושלים "הלא מחולקת" תהיה עיר הבירה של המדינה היהודית. ראשי יש"ע מתנגדים למדינה פלסטינית שתקיף לפי התוכנית חלק מהיישובים היהודיים ביו"ש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מועצת אפרת
"אתם העמוד שלפני המחנה". פרידמן בפגישה עם ראשי המועצות
צילום: מועצת אפרת
מומלצים