שתף קטע נבחר

הליכוד פונה למצביעי יהדות התורה: "מח"ל - או כלום"

מפלגת השלטון ממשיכה לנסות לגדול בכנסת ה-23 על חשבון מפלגות הגוש. הפעם משיקה המפלגה קמפיין שמיועד לקבוצות ה"מודרניות" במגזר החרדי-אשכנזי: "זמן חיזוק". הנציג החרדי בליכוד: "אסור לוותר על אף קול"

הליכוד ממשיך בניסיונותיו לגדול בכנסת ה-23 על חשבון מפלגות גוש הימין-חרדים. במקביל למאמצים לנגוס בקולות רשימת "ימינה", משיק כעת הליכוד קמפיין גם למגזר החרדי. תחת הכותרת "מח"ל או כלום", פונה הליכוד למצביעים הטבעיים של יהדות התורה, וקוראת להם לתת הפעם את קולם לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להבטיח שיקים את הממשלה הבאה.

קמפיין בחירות הליכוד ליכוד חרדים ()
קמפיין הליכוד למגזר החרדי

כל העדכונים על בחירות 2020 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

במודעות שמתפרסמות החל מאתמול (יום רביעי) בעיתונות המגזר, משתמש מטה החרדים בליכוד במונחים מעולם הישיבות כדי לקרוץ לקהל היעד. המטה לא מסתיר את כוונותיו לשתות קולות מתוך הגוש, כשהוא בוחר במסר המתכתב באופן ישיר ומובהק עם קמפיין יהדות התורה.

 

הסלוגן המוביל של המפלגה החרדית-אשכנזית בבחירות 2020 הוא "זה יהדות או כלום", ותשובת הליכוד היא, כאמור, "מח"ל או כלום". ובראשי תיבות: מח"ל - ממשלת חרדים-ליכוד, כלו"ם - כחול לבן, ליברמן ומרצ או ה"משותפת" (הרשימה הערבית).

 

במודעה צוין התאריך העברי של הבחירות, ו' באדר, ונכתב כי זהו "זמן חיזוק". כלומר, כפי שבעולם הישיבות תלמידים נבחרים נקראים לעתים לעזוב את המוסדות היוקרתיים לטובת מוסד חדש או חלש שיש צורך לחזקו ולבססו, כך צריכים חרדים לעזוב את ביתם הפוליטי הטבעי למען נתניהו ולהבטיח הפעם "חיזוק" לליכוד.

סיור של בנימין נתניהו, יעקב ליצמן ומאיר בן שבת לקראת קבלת חולי הקורונה הישראלים בבית החולים שיבא (צילום: שחר גולדשטיין)
ירי בתוך הנגמ"ש? השר ליצמן לצד נתניהו(צילום: שחר גולדשטיין)

 

 

 

הקמפיין מכוון בעיקר לקבוצות ה"מודרניות" יותר בחברה החרדית, שאליהן משתייכים אלה שמכונים גם "החרדים העובדים" (שאינם מקדישים את חייהם רק ללימוד תורה) או "החרדים החדשים". עם זאת, בשנים האחרונות ישנם גם לא מעט חרדים מהזרם המרכזי והשמרני יותר שמצביעים לליכוד.

 

מי שמנהל את הקמפיין הוא זאב פליישמן, הנציג החרדי בליכוד ומספר 46 ברשימת המפלגה לכנסת, שאמר: "השימוש בסלנג החרדי כבר הוכיח את עצמו בבחירות אפריל, וכעת אנחנו מעצימים את הגישה הזו. אסור לנו לוותר על אף קול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
ליצמן לצד נתניהו
צילום: שאול גולן
מומלצים