שתף קטע נבחר

נתניהו הנחה לקדם בנייה באזור שנמצא במוקד מחלוקת עם ארה"ב

ראש הממשלה הנחה לקדם 3,500 יחידות דיור בשטח E1, שהיה במשך שנים במוקד המחלוקת עם ארה"ב. השטח נחשב בעל משמעות אסטרטגית לפלסטינים, שצריכים את השטח למען רצף טריטוריאלי עבור מדינה משלהם

 

3082 ()
"החלטה חשובה". נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שלישי) כי הוא "נתן אור ירוק" לתכנון של כ-3,500 יחידות דיור באזור E1, חרף המחלוקת עם הפלסטינים. בכנס שנערך בבירה אמר נתניהו: "נתתי הנחיה מיידית לפרסם להפקדה את התוכנית לבניית 3,500 יחידות דיור ב-E1. לנושא הזה יש חשיבות עצומה ואני חושב שכל אחד מבין את גודל הבשורה כאן".

  

שטח נתון במחלוקת ()
שטח נתון במחלוקת

 

אזור E1 הוא השטח שנמצא בין מעלה אדומים לירושלים ותמיד ניצב בעין המחלוקת בעיקר מול האמריקנים. הפלסטינים מייחסים לשטח חשיבות אסטרטגית רבה, שכן הוא מהווה רצף טריטוריאלי של שטחי הרשות מדרום לירושלים ועד לצפונה. באופן הצהרתי מדובר על החלטה משמעותית משום שבעקבות הלחץ הבינלאומי, התוכנית הוקפאה מאז 2012. באופן מעשי מדובר עדיין על קידום בשלב התחלתי מאוד ויידרשו עוד אישורים מדיניים נוספים עד ליישומה בשטח.  

בארגון "שלום עכשיו" מחו על ההודעה ואמרו בתגובה כי "נתניהו מוכר את האינטרסים הלאומיים של ישראל וגורר אותנו למציאות של מדינה דו לאומית, הכל בשביל לקושש קולות מנוער הגבעות. שנים שישראל נמנעת מלבנות ב-E1, אבל שבוע לפני בחירות נתניהו משחרר כל רסן בידיעה ברורה שאת החשבון ישלמו כבר אזרחי ישראל".

 

מנגד, בירך יו''ר מועצת יש''ע, דוד אלחייני, על המהלך: "זוהי בשורה ענקית להתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אשר מחכה כבר מעל לעשור וחצי לאישור התב''ע באזור E1. יצחק רבין ז"ל התחיל את התכנון במקום בשנת 1994, והוא נעצר בתקופת שרון ובוש ב-2004. אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו שעמד בהבטחותיו והחליט את ההחלטה החשובה להמשיך את הבנייה. קידום הנושא יאפשר בנייה רחבה ואסטרטגית בין מעלה אדומים לירושלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים