שתף קטע נבחר

שנת מאסר לנהגת שחצתה באדום וגרמה ברשלנות למות בת 16

כמעט שלוש שנים אחרי שהנערה ליאל בבלר נהרגה בתאונת דרכים ליד הסינמה סיטי בראשון לציון, נקבע עונשה של הנהגת שגרמה למותה. רישיונה של הנהגת אור סיהאצ'י, שזוכתה מעבירת הריגה, יישלל ל-12 שנה

 

ליאל בבלר ( ) ( )
ליאל בבלר( )

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ג') מאסר למשך שנה על אור סיהאצ'י (27) מראשון לציון, שהורשעה בגרימת מותה ברשלנות של הנערה ליאל בבלר (16) בתאונת דרכים סמוך לסינמה סיטי בעיר ב-2017. השופטת מיכל ברק נבו קבעה בגזר הדין כי רישיונה של סיהאצ'י יישלל ל-12 שנה וכי היא תפצה את משפחת המנוחה ב-8,000 שקל.  

 

בית המשפט זיכה בדצמבר האחרון את סיהאצ'י מעבירת הריגה, אך הרשיע אותה בעבירה מופחתת של גרימת מוות ברשלנות ובגרם מעשה פזיזות ורשלנות תוך נהיגה, לאחר שנקבע כי עברה באור אדום בתאונה שבה בבלר נפגעה ומתה.

 

השופטת ברק נבו פירטה בגזר הדין דברים שאמר בדיון הקודם אביה של המנוחה. האב, רפי בבלר, תיאר אז את דמות בתו ליאל, שלדבריו ביקשה לעזור לסובבים אותה, למשפחתה ולחבריה וכן את החלל העצום שהותירה בלכתה.

 

"החיים השתנו, הופסקו", ציין האב. "כל דבר שעושים זה משהו שחסר. כל דבר שנוגעים בו, טיול או לא יודע מה, כל דבר שהוא. אם זה מסביב החברים שלה מתגייסים, מוציאים רישיונות, הכול השתנה. זה דבר שמלווה אותנו ביום יום בכל שעה שאנחנו נושמים".

 

הנאשמת מצדה תיארה בדיון קודם באריכות את תחושת האשמה והחרטה שמלוות אותה. לדבריה,  "אני לא חושבת שמותר לי לשמוח. אם במקרה מצחיקים אותי אני מרגישה שלא מגיע לי לצחוק. אני מצטערת על מה שקרה. אני לא יכולה להכיל באמת את הכאב אבל אני משתדלת כל הזמן לחשוב עליה".

 

"שלוש שניות וחצי לפחות הרמזור היה אדום"

בגזר הדין ציינה השופטת כי "ניתן לומר כי לעולם במקרים כגון אלה, אין בענישה מענה שיתן מזור לקרובי קורבנות התאונה ומשפחותיהם. גם במקרה דנן, התוצאות הטרגיות והנזק העצום שבגדיעת חייה של נערה צעירה, ובחבלתה החמורה של נערה צעירה נוספת, לא יבואו על תיקונם בענישת הנאשמת, יהא העונש אשר יהא. אכן, לא ניתן להשלים עם היסח דעת בזמן נהיגה.

 

"דרגת הרשלנות של הנאשמת במקרה זה היא גבוהה. הנאשמת לא נתנה דעתה למופע האור האדום ברמזור, ולנעשה בצומת, באופן כללי. היא נכנסה לצומת כשהרמזור היה אדום במשך שלוש שניות וחצי, לפחות. היא לא שמה לב למכוניתו של אדם, שעמדה בצומת בכיוון נסיעתה, בנתיב הסמוך, ואף שללה את דבר קיומה של מכוניתו בצומת באותה עת. הנאשמת נסעה מהר, מעל המהירות המותרת, אך לא יכלתי לקבוע באיזו מהירות נסעה".

 

מאי 2017: זירת התאונה בראשון לציון (צילום: דוברות מד"א) (צילום: דוברות מד
מאי 2017: זירת התאונה בראשון לציון(צילום: דוברות מד"א)

 

התאונה שבה מצאה הנערה את מותה אירעה ב-26 במאי 2017. לפי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז מרכז באוקטובר 2017, סיהאצ'י נהגה ברכב מסוג פולקסווגן ברחוב אברהם בר ליד בראשון לציון. היא התקרבה לצומת המרומזר, ובאותה העת נסעה נהגת אחרת בכיוון הנסיעה הנגדי ברכב מסוג שברולט.

 

נהגת השברולט הגיעה לצומת ועצרה בנתיב השמאלי, שמיועד לפנייה שמאלה, כשמופע אור הרמזור בכיוון נסיעתה היה אדום. עם החלפת האור לירוק החלה נהגת השברולט לפנות ברכבה שמאלה ונכנסה לתוך הצומת. באותו הזמן הגיעה סיהאצ'י לצומת, אך אף על פי שהרמזור בכיוון נסיעתה היה אדום - היא המשיכה בנסיעה, נכנסה לצומת והתנגשה עם רכבה בשברולט.

 

כתוצאה מההתנגשות סטה רכבה של סיהאצ'י ימינה לעבר אי תנועה שמיועד להולכי רגל ופגע בעוצמה בבבלר ובחברתה, גם היא בת 16. אחר כך התנגש הרכב בעמוד רמזור והתהפך על גגו.

 

בבלר, שנחבלה קשות בראשה, פונתה אז לבית החולים שיבא בתל השומר. לאחר ארבעה ימים היא נפטרה. חברתה, שסבלה מחבלות ושברים, אושפזה במצב קשה בבית החולים אסף הרופא בצריפין. בעקבות התאונה הוטחו שתי הנערות על חבריהן שעמדו עמן על אי-התנועה. גם הם סבלו מכאבים וחבלות, כמו גם סיהאצ'י, נהגת השברולט ונכדתה שהייתה עמה ברכב.

 

אחרי פטירתה של הנערה, החליטה משפחתה לתרום מאיבריה ובכך ניצלו חייהם של חמישה בני אדם.

 

עו"ד דוד קולקר, שייצג את סיהאצ'י, מסר: "אני חושב שבמשפט הזה בא לידי ביטוי קיצוני השפעה של משפחות הנפגעים, על ההליך המשפטי. השופט הוא רק אדם והלחץ הזה משפיע עליו גם אם הוא בטוח מצליח לנטרל אותו. במשפט הזה היו הרבה מאד צעדים שלטעמי אסורים אם רוצים לברר אמת לפי כללי המשפט החוקיים. אפילו היכולת לטעון טענות לטובת הנאשמת מסוכלת. התוצאה הכללית של המשפט הזה היא טעות משפטית ועובדתית גדולה. שלא יובן מדבריי שהשופטת לא הייתה בסדר, זו השופטת הכי טובה בימי חיי, היא נתנה את הלב שלה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים