שתף קטע נבחר

לצלילי ריהאנה: רקדנים במדים נאציים בקרנבל בספרד

בתהלוכה בעיירה מדרום למדריד, לבשו רקדנים מדים של קצינים נאצים ובני נוער הופיעו עם בגדי אסירים במחנה ריכוז. שגרירות ישראל מחתה וראש העיר התנצל: "הכוונה הייתה להעלות מודעות"

  

 

אתמול (שלישי) התקיים בעיירה קמפו דה-קריפטנה שמדרום למדריד, בירת ספרד, קרנבל שבו רקדנים הולבשו במדי נאצים וכלי רכב הובילו דגמים של משרפות וארובות - לצלילי שירים של הזמרת ריהאנה. בני נוער שהופיעו עימם לבשו בגדים של אסירים במחנה ריכוז נאצי. התהלוכה עברה במרכז העיר כאשר תושבי העיר צופים.

 

שגרירות ישראל במדריד מחתה בפני ראש העיר ובפני הלהקה. שניהם התנצלו ואמרו שלא הייתה להם כוונה לצחוק ולבזות את זכר השואה, אלא דווקא להעלות אותה למודעות. השגרירות הסבירה שקרנבל שבו מציגים בכוונה לשמח ולבדר זאת לא הפלטפורמה הנכונה לעשות אירוע הצדעה לשואה ובטח לא בצורה שזה יצא.

יריד בספרד אשר היה בו מצעד אנטישמי ()
"התכוונו להעלות מודעות". רקדנים במדים נאצים בקרנבל בספרד

יריד בספרד אשר היה בו מצעד אנטישמי ()

יריד בספרד אשר היה בו מצעד אנטישמי ()
להקת רקדניות עם דגלי ישראל

יריד בספרד אשר היה בו מצעד אנטישמי ()

יריד בספרד אשר היה בו מצעד אנטישמי ()

ראש העיר אף פרסם התנצלות והבהרה רשמית. השגרירות הייתה בקשר עם ראשי ערים נוספים באזור ושוב עם הלהקה, כדי לוודא שהמחזה לא יחזור בקרנבלים נוספים שחלקם שכרו את אותה להקה.

 

הפדרציה היהודית פנתה לראש העיר וללהקה והביעה גם היא מחאה. גם התקשורת המקומית גינתה. יצוין כי לצד הרקדנים שהתלבשו כחיילים נאצים הופיעה גם להקת רקדניות עם דגלי ישראל שרקדה לצלילי הורה ומוזיקה אלקטרונית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים