שתף קטע נבחר

הזיגזג שאחרי הסבב: המעברים ייפתחו, מרחב הדיג יוחזר

כמו אחרי כל הההסלמות הקודמות בדרום: יומיים לאחר ירי עשרות רקטות מהרצועה, החליטה ישראל כי מחר בבוקר ייפתחו מחדש המעברים ארז וכרם שלום. מרחב הדיג, שבוטל לחלוטין בעקבות ההסלמה, יוחזר ל-15 מיילים ימיים

 

הסבב נגמר, הזיגזג נמשך: יומיים אחרי ירי של כ-80 רקטות מרצועת עזה, הוחלט להשיב לשגרה את פעילות מעברי הגבול בעזה, ולהחזיר את מרחב הדיג ל-15 מיילים ימיים. כך הודיעה דוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש). זאת, לאחר שהמעברים נסגרו לחלוטין ומרחב הדיג בוטל לגמרי.

 

דייגים בעזה (צילום: רויטרס)
דייגים בעזה(צילום: רויטרס)

 

בהודעת מתפ"ש נאמר כי "בתום הערכת מצב מחודשת, ובמידה ותישמר היציבות הביטחונית, הוחלט להחזיר את פעילות המעברים ארז וכרם שלום לשגרה החל ממחר בבוקר. כמו כן, מרחב הדיג יוחזר ל-15 מיילים ימיים. חזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לשגרה מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית".

 

 

 

נפילה של רקטה בגן שעשועים בשדרות (צילום: AP)
נפילת רקטה בגן שעשועים בשדרות(צילום: AP)

נפילה של רקטה בגן שעשועים בשדרות (צילום: אבי רוקח)
(צילום: אבי רוקח)

נפילה של רקטה בחצר בית (צילום: דוברות המשטרה)
רקטה בחצר בית בשדרות(צילום: דוברות המשטרה)

חלקי קאסם סניף לאומית שירותי בריאות שדרות ירי רקטה רקטות חמאס הסלמה עוטף עזה (צילום: לאומית שדרות)
חלקי רקטה בשדרות(צילום: לאומית שדרות)

חסימה כביש 4 (צילום: אבי רוקח)
(צילום: אבי רוקח)

קודם להפסקת האש, הודיעה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי כי "השלימה את תגובתה הצבאית" על אירוע גרירת גופת המחבל באזור חאן יונס ועל התקיפה בדמשק. אולם, למרות ההודעה נמשכו תקיפות צה"ל ברצועה - וגם הירי לעבר שטח ישראל.

 

 

בהודעת הזרוע הצבאית של הג'יהאד נמסר כי היא "מבטיחה לעם הפלסטיני ולאומה שהיא תמשיך בדרך הג'יהאד ותגיב על כל ניסיון של ישראל לפגוע בבני העם הפלסטיני ובאדמתו".

 

לאחר הודעת הג'יהאד, הודיע צה"ל על תקיפת שורת יעדים ברצועת עזה. לאחר מכן, בסביבות השעה 20:00, נשמעה אזעקת צבע אדום בקיבוץ כיסופים. בשעה 20:15 נשמעו אזעקות גם ביישובים בארי, זמרת ושובה, עלומים, שוקדה, כפר מימון ותושיה.

 

גורם ביטחוני אמר בתגובה להודעת הג'יהאד כי "התקבלו מסרים מדרגים שונים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בדבר רצון להפסקת אש מידית. אנו סקפטיים. צה"ל ימשיך לפעול עד להשבת השקט בדרום. בתכנון מדרגה נוספת וחזקה הרבה יותר. רק המעשים בשטח הם שיקבעו".

 

שבוע לפני ההסלמה: ישראל העניקה 7,000 היתרי כניסה לסוחרים מעזה

ביום שני בערב, כאמור, הוחלט על סגירת כלל מעברי הגבול של ישראל עם רצועת עזה, ועל סגירתו לחלוטין של מרחב הדיג ברצועה. ארבע שעות לפני כן, ובעקבות הירי מעזה, נסגר מעבר ארז וצומצם מרחב הדיג ברצועה ל-6 מיילים ימיים.

 

שבוע לפני כן הורחב מרחב הדיג ברצועה ל-15 מיילים ימיים ונוספו 2,000 היתרי כניסה לישראל לסוחרים תושבי הרצועה. אז נמסר כי ההחלטה התקבלה "לאור השקט היחסי בעוטף עזה בימים האחרונים והפסקת שיגור בלוני הנפץ ובתום התייעצויות ביטחוניות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים