שתף קטע נבחר

גנץ פיטר את יועצו שהוקלט, ותקף: "המאפיה כאן"

פוטר היועץ ישראל בכר, שנשמע אומר שיו"ר כחול לבן הוא "סכנה לעם ישראל". גנץ: "בכר נקלע למארב שכלל ניצול אישי והונאה". ח"כ ינקלביץ', שאמרה כביכול שגנץ "אפס מאופס", שוחחה איתו: "לא אמרה דבר שיוחס לה". מקורבי בכר: רב הוא שהקליט והוליך אותו שולל למטרה פוליטית

בני גנץ (צילום: EPA)
גנץ. פיטר את היועץ(צילום: EPA)

סערת ההקלטה של יועצו האסטרטגי של בני גנץ מובילה לפיטוריו, שלושה ימים לפני בחירות 2020: כחצי יממה לאחר פרסום ההקלטה שבה היועץ ישראל בכר נשמע אומר כי יו"ר כחול לבן בני גנץ הוא "סכנה לעם ישראל", פיטר גנץ את בכר. לצד זאת טען גנץ כי בכר "נקלע למארב מתוכנן". ל-ynet נודע כי מקורבי בכר טוענים שהוקלט על ידי הרב גיא חבורה, העומד בראשות ארגון "אורות של תקווה" למען ילדים חולי סרטן. לפי מקורבי בכר, חבורה הוליך אותו שולל ותכנן להפיל אותו למטרות פוליטיות.

 

בהודעה מטעמו של גנץ נאמר כי הוא ערך בירור ראשוני ובדיקות נדרשות אודות הדברים שהושמעו בשמו של היועץ בכר: "מהבירור הראשוני עולה כי בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב. יחד עם זאת החליט גנץ לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין". גנץ הנחה גם את צוות הקמפיין להמשיך "בבירור יסודי של הדברים".

 

יום הכשרה לח
ח"כ ינקלביץ'. "מעולם לא אמרה דבר מהדברים שיוחסו לה"(צילום: אלכס קולומויסקי)
 

בהודעה נאמר כי גנץ שוחח גם עם ח"כ עומר ינקלביץ' מכחול לבן, שבהקלטה בכר ציטט אותה לכאורה. "היא אומרת שהוא טיפש והוא אפס מאופס, והיא אומרת שאסור שהוא יהיה ראש ממשלה", אמר בכר בהקלטה. לפי הודעת כחול לבן, ח"כ ינקלביץ' הדגישה בפני גנץ "כי מעולם לא אמרה דבר מהדברים שיוחסו לה. בעקבות זאת פירסמה ח"כ ינקלביץ' הבהרה חד משמעית מצידה בנושא".

 

"גם הבוקר חשוב לזכור - ביום שני, זה או כחול לבן או שלטון ארדואן", אמר גנץ בהתייחס לפרשה. בהמשך הגיב: "‏המאפיה כאן. הקלטות סתר, מעקבים וניסיונות חיסול פוליטיים. חייבים להתעורר כדי להציל את ישראל. ההקלטות בושלו באופן מכוון על ידי בעלי אינטרס שמטרתם אחת - להשאיר את נתניהו בשלטון לעוד שנים ארוכות".

 

היועץ ישראל בכר מסר בעקבות הודעת גנץ: "כמי שמלווה מעל שנה את רא"ל (במיל') ח"כ גנץ, אני מודה על ההזדמנות לעבוד במחיצתו. גנץ הוא מנהיג ראוי וערכי שתרם רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל כלוחם, כמפקד וכרמטכ"ל. מנהיג שיידע להתמודד גם עם האתגרים הניצבים לפתחה של מדינת ישראל.

 

"מבלי להיכנס לפרטים, המקרה שפורסם הוא חלק ממסע של הונאה וניסיון גניבת דעת שהשיג שיא חדש של שפלות רוח. עוד תגיע העת לעסוק בדבר. מכל מקום, לאור הפרסום הפוגע בשמו הטוב של רא"ל (במיל') גנץ, אני מקבל עליי את החלטתו על סיום תפקידי בצוות הקמפיין על מנת להשלים את משימת הבחירות של כחול לבן אליה הייתי רתום לאורך כל השנה האחרונה. יתר הפרטים על מעשה הנבלה שנעשה לי והשיטות שבהן אורגנה ההקלטה המדוברת ונמסרה לתקשורת, עוד ייצאו לאור בעתיד".

ישראל בכר (צילום: דנה קופל)
ישראל בכר. "מסע של הונאה וניסיון גניבת דעת"(צילום: דנה קופל)
 

בהקלטה נשמע שותפו לשיחה של בכר אומר לו: "הם הולכים להביא סכנה. כבד דיברתי איתך. סכנה גדולה מאוד, הם יגרמו לחוסר החלטה נכונה. השתדלות של בני אדם לתקוף בעולם את איראן - הם יעצרו את זה". בכר השיב "אני יודע". "ואז מה יכול לקרות אהוב שלי, אתה מבין?", שאל חברו של בכר, שהשיב: "סכנה לעם ישראל".

  

חבר הכנסת יאיר לפיד הגיב להקלטות: "‏ישבתי לילות ארוכים בקבינט בזמן מלחמה גם עם ביבי וגם עם בני. כשביבי קרס מול הלחץ בני היה האיש הכי קר רוח בחדר. כל היתר רכילות".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף את ההקלטות בעמוד הטוויטר שלו. הבוקר אמרו בליכוד כי "גנץ פיטר את יועצו הקרוב בכר מפני שאמר את האמת. לא די בכך שגנץ ראש ממשלה מסוכן לישראל, אסור להמר על ביטחוננו ולתת לגנץ להקים ממשלה מסוכנת עם אחמד טיבי איתו כבר ניסה להקים ממשלה בבחירות האחרונות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים