שתף קטע נבחר

אחרי סיכום לילי עם בן גביר על פרישה, "נתניהו חזר בו"

יו"ר עוצמה יהודית ובכיר בליכוד סיכמו על שורת תנאים כדי שהמפלגה הקטנה לא תבזבז קולות ימין - בהם פרישת מאי גולן כדי שתכהן כח"כ מטעם המפלגה, והתחייבות לפינוי חאן אל אחמר תוך 6 שבועות. בן גביר: "לצערי נתניהו מוכיח שהוא לא מעוניין להיות ראש ממשלת ימין"

 

 

 

במהלך הלילה סוכמו בין הליכוד לבין עוצמה יהודית תנאים לפרישת מפלגתו של איתמר בן גביר מהמרוץ - והבוקר בן גביר טוען שראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו. "לצערי נתניהו מוכיח שהוא לא מעוניין להיות ראש ממשלת ימין, כנראה שפניו לממשלת אחדות", אמר ל-ynet. בריאיון לאולפן ynet אמר בן גביר: "הספינרים של נתניהו עובדים שעות נוספות, אני לא פורש". מנגד, בליכוד אמרו בתגובה: "מצפים מבן גביר לגלות אחריות ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין".

 

בכיר בליכוד ובן גביר ניהלו במהלך הלילה משא ומתן אינטנסיבי במטרה להביא לפרישת המפלגה מהמירוץ. גורמים בליכוד אומרים שמופעל בשעות האחרונות לחץ חסר תקדים על בן גביר לפרוש, כדי שגוש הימין לא יאבד קולות שעלולים ללכת לטימיון בהנחה שעוצמה יהודית לא תעבור את אחוז החסימה.

איתמר בן גביר (צילום: אבי מועלם )
בן גביר(צילום: אבי מועלם )

במסגרת השיחות סוכם בין היתר כי נתניהו יתחייב לפנות את המאחז הפלסטיני הלא חוקי באזור מעלה אדומים, חאן אל אחמר, בתוך שישה שבועות - ובתמורה לכך תפרוש עוצמה יהודית מהמירוץ. הבוקר, לפי גורמים בעוצמה יהודית, הודיעו נציגי הליכוד לבן גביר כי הם לא יכולים לעמוד בהתחייבויות הללו.

 

במסגרת המגעים הושגו כמה סיכומים מרחיקי לכת בין בן גביר לבין בכיר בליכוד שייצג את נתניהו:

 

1. ח"כ לשעבר מאי גולן הממוקמת במקום ה 34 ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, תפרוש מסיעת הליכוד לאחר הבחירות, ותכהן כחברת כנסת בסיעת יחיד מטעם מפלגת עוצמה יהודית. גולן היתה בעבר פעילה בעוצמה יהודית ואף שובצה ברשימת המפלגה לכנסת לפני כמה מערכות בחירות. על פי הסיכום, גולן תייצג בהצבעותיה את עמדות עוצמה יהודית.

 

2. נתניהו יתחייב לפנות את חאן אל אחמר בתוך שישה שבועות.

 

3. הליכוד יתחייב להוריד את אחוז החסימה.

 

4. הליכוד יפעל לביטול סעיף 7 א' לחוק יסוד הכנסת - הסעיף שהביא לפסילת התמודדותם של נציגי עוצמה יהודית: מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין במערכות הבחירות האחרונות.

 

בנוגע לסיכומים שאליהם הגיע לטענתו מול הליכוד, ציין בן גביר בריאיון לאולפן ynet כי "אמרנו שמאי גולן, שהייתה בזמנו חברת עוצמה יהודית, תייצג את המפלגה. הסיכום היה לפנות את חאן אל אחמר תוך שישה שבועות והסיכום היה להוריד את אחוז החסימה.

 

"אחרי שהיינו בטוחים שהליכוד באמת מעוניין בממשלת ימין, אז מסתבר שנתניהו בבוקר אמר 'לא יקום ולא יהיה'. תשובות כאלה של נתניהו מסבירות דבר אחד: הוא רוצה ממשלת אחדות עם גנץ. הוא ילך עם גנץ, בנט ילך עם גנץ, החרדים אולי יסכימו לשבת עם גנץ".

 

בליכוד אמרו: "מצפים מבן גביר לגלות אחריות ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין. עוד מנדט אחד לליכוד ואנחנו מנצחים ומקימים ממשלת ימין חזקה לישראל. המחנה הלאומי לא יסלח אם לא יעשה הכול כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל שתלויה באחמד טיבי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
איתמר בן גביר
צילום: אבי מועלם
מומלצים