שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

לא ערוכים לקורונה ולמלחמה: משרד החינוך נכשל בתרגיל למידה מרחוק

במסגרת "שבוע ההתגוננות" התבקשו תלמידים להיכנס לאתר ייעודי שקרס כעבור זמן קצר: "ככה זה כנראה יהיה גם בחירום", העירה אחת האמהות בקבוצת הורים

ברחבי העולם נערכים לפתרונות לתלמידים במקרה של השבתת מערכות החינוך בגלל התפשטות נגיף הקורונה, ואילו בישראל - קרס אתמול (א') האתר שבאמצעותו אמורים תלמידים ללמוד מהבית בעת מלחמה או מגיפה. כך אנחנו מפרסמים לראשונה.

 

משרד החינוך קיים תרגיל "למידה מרחוק" לתלמידי הגן עד לכיתות י"ב, שבמהלכו התבקשו התלמידים להיכנס לאתר אינטרנט ייעודי ולדמות את הלמידה במסגרת "שבוע ההתגוננות" של המשרד. כעבור זמן קצר קרס האתר. יצוין כי מגיפת הקורונה השביתה את מערכות החינוך בסין וביפן ולכן למערכת שכזו יש תפקיד מהותי בקיום שגרת לימודים בזמן חירום.

האתר לתרגול
אתר הלמידה מרחוק קרס

3082 (Photo: Reuters)
שר החינוך רפי פרץ (Photo: Reuters)

זמן קצר לאחר שהחל התרגול, קרס אחד השרתים. תלמידים ומורים ברחבי הארץ דיווחו כי אין ביכולתם להשתתף בתרגיל החשוב. במשרד החינוך אישרו את הפרטים והשיבו כי האתר קרס. בסופו של דבר, אלפי תלמידים לא הצליחו להשתתף בתרגול. "גם אצלכם האתר לא עולה?", נכתב באחת מקבוצות הוואטסאפ הפנימיות של קבוצת הורים. "זה תרגיל כלל ארצי, האתר קרס מזמן", השיבה אחת האמהות. "אבל ככה זה כנראה יהיה גם בחירום".

 

משרד החינוך פתח אתמול את שבוע ההתגוננות הארצי בבתי הספר ובגני הילדים שמטרתו, על פי הודעת המשרד, "התמודדות עם ירי טילים, למידה מרחוק ותרגול של צוותי החירום בבתי הספר". במסגרת השבוע, ביום שלישי הקרוב בשעה 10:05 במהלך ההפסקה, יתרגלו התלמידים התמודדות עם ירי טילים. "על רקע החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, הוחלט לערוך עדכון בתרגול ולא לכנס את התלמידים במרחבים הממוגנים אלא לקיים אותו רק בנתיבי הגישה אליהם", נמסר הבוקר מהמשרד.

 

במסגרת תרגול הלמידה מרחוק, שאליו הצטרפו השנה גם בתי הספר החרדיים, אמורים היו להתנסות התלמידים ביצירת קשר ובלמידה מבתיהם או מכל מקום אחר שבו הם נמצאים באמצעות תכני הלימוד הדיגיטליים.

 

 

 

לדברי משרד החינוך, "מערך הלמידה מרחוק מאפשר למידה בעתות חירום בכמה מסגרות: ביצוע משימות מתוקשבות, באופן שיתופי או פרטני, כל תלמיד בזמנו החופשי, או בלמידה סינכרונית משותפת, על ידי מורות ומורים, ברמה בית ספרית או ברמה הארצית". עוד ציינו במשרד כי "התרגיל המתוכנן נועד לחזק ולבסס את המקצועיות של צוותי ההוראה והתלמידים, בהוראה ובלמידה בסביבות לימודיות מקוונות ובחוויה של הצלחה בביצוע המשימות השונות".

 

אתמול בבוקר, עוד לפני התקלה, בירך שר החינוך על תרגול "הלמידה מרחוק" והבהיר את חשיבותה. "משרד החינוך הוא חלק אינטגרלי ביותר במערך ההתגוננות הלאומי", אמר פרץ. "גופים רבים במשרד עמלים על מנת שאם נידרש כמדינה למצב חירום, כלל המערכת תפעל בצורה היעילה והמיטבית ביותר. במצב חירום לאומי או במצב של הסלמה ביטחונית בדרום או בצפון, אחד מפיתוחי מערכת החינוך הוא הרחבת מערך הלמידה מרחוק בעבור כל שכבות הגיל באמצעות מערכות דינמיות".


פורסם לראשונה 01/03/2020 21:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים