שתף קטע נבחר

השמאל קרס, פרץ מאשים: "קמפיין חסר אחריות של כחול לבן"

העבודה-גשר-מרצ זכתה לשישה עד שבעה מנדטים לפי המדגמים. "הקמפיין של כחול לבן פגע במחנה", אמר היו"ר עמיר פרץ. סגניתו אורלי לוי-אבקסיס הביעה תקווה כי "נקום לעידן חדש של עשייה", ולאחר מכן הכחישה מעבר לליכוד: "דבר לא השתנה, ממשיכים בדרכנו"

 

 

המפלגה המאוחדת בדרך שוב לאופוזיציה - ויושב הראש שלה תוקף בחריפות את כחול לבן. בנאומו לאחר פרסום המדגמים אמר יו"ר העבודה-גשר-מרצ כי כחול לבן ניהלה "קמפיין חסר אחריות שפגע במחנה". לתומכי המפלגה אמר אחרי תוצאות המדגמים כי "נמתין לתוצאות האמת, ולאחר מכן נפעל לחיזוק דרכנו. אני אומר לכם – אל תפלו לרגע ברוחכם אלא להיפך – אתם יצרתם אווירה של תקווה".

 

"בחרנו ללכת למהלך הזה מתוך אחריות להבטיח גוש גדול שייתן סיכוי לממשלה חדשה", אמר פרץ על החיבור עם גשר ומרצ. "עשינו הכול, כשעתידה של המדינה לנגד עינינו. חתמנו הסכם עודפים עם כחול לבן, נתנו גיבוי לגנץ ודווקא ברגעים הקריטיים התחיל קמפיין חסר אחריות של כחול לבן. אין לנו כוונה לדבר על אכלו לנו שתו לנו, אמשיך לנהוג באחריות".

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2020 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

עמיר פרץ מטה העבודה גשר מרצ אחרי תוצאות מדגם בחירות (צילום: יאיר שגיא)
הורוביץ, פרץ ולוי אבקסיס(צילום: יאיר שגיא)
 

עמיר פרץ מטה העבודה גשר מרצ אחרי תוצאות מדגם בחירות (צילום: יאיר שגיא)
נשארים באופוזיציה. ראשי העבודה-גשר-מרצ(צילום: יאיר שגיא)

 

גידו ווינט

 

מטה הבחירות של העבודה גשר מרצ (צילום: יאיר שגיא )
(צילום: יאיר שגיא )

 

 


 

מספר 2 ברשימה, אורלי לוי-אבקסיס, שסומנה כאחת מאלו שראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה להעביר לשורותיו, אמרה כי "כולי תקווה שנקום מחר לעידן חדש של עשייה, בזכותכם". היא הכחישה מעבר אפשרי לליכוד: "מבחינתנו דבר לא השתנה, אנחנו ממשיכים בדרכנו". בדבריה במטה המפלגה אמרה כי "זה היה מסע לא קל ולא פשוט. החלטנו להיות אלה שמביאים את הבשורה בנושאים חברתיים, ובכאוס נראה שזה מעניין רק אותנו".

 

גם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ נשא דברים אחרי תוצאות המדגמים, ואמר ש"אין ספק שזה ערב לא פשוט לרשימה שלנו ולמחנה שלנו. לכל אורך הקמפיין לא ירינו בתוך הנגמ"ש, ולא ירדנו לביבים. אני חייב להגיד ששילמנו על זה מחיר, ובימים האחרונים במיוחד. ראינו מצד שותפינו בכחול לבן קמפיין לא ראוי. במקום לשמור על הקולות שלנו, הם פגעו בנו". חברת הכנסת ממרצ תמר זנדברג, שהגיעה לכינוס הפעילים עם בנה הטרי, אמרה כי מדובר ב"ערב לא פשוט לשמאל הישראלי, אבל גם בימים כאלה אסור לנו להתייאש לרגע".

 

תמר זנדברג  (צילום: יאיר שגיא)
זנדברג מגיעה למטה המפלגה אחרי המדגמים(צילום: יאיר שגיא)

 


 

 

 
  ()

בבחירות הקודמות זכתה העבודה-גשר לשישה מנדטים ואילו מרצ לחמישה. הפעם, ביחד, כוחה של המפלגה קטן כמעט בחצי. גוש הימין זכה ל-60 מנדטים לפי המדגמים, אבל יו"ר גשר לוי-אבקסיס כתבה כך: "ראיתי אתכם היום - הולכים עד הסוף עם האמת שלכם. ‏הוכחתם שאכפת לכם, שאתם מוכנים לפעול לטובת הנושאים שחשובים לכם. לנו. כחברה חזקה שכמהה לשינוי אמיתי. תודה שבחרתם בנו. ‏תודה שאתם בוטחים בי שאייצג אתכם נאמנה. כולי תקווה שנקום מחר לעידן חדש של עשייה, בזכותכם".

 

לראשונה מאז 1992, אז מרצ רצה לראשונה והגיעה לשיא כוחה - 12 מנדטים - אותיות הרשימה לא הופיעו על הפתק. לאחר בחירות 2019 מועד ב', אז היו הן העבודה-גשר והן המחנה הדמוקרטי בסכנה לא לעבור את אחוז החסימה, הן התאחדו כשעמיר פרץ בראש, לפני לוי-אבקסיס ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ.

 

בבחירות הקודמות העבודה-גשר קיבלה שישה מנדטים, מספר זהה לזה שהשיג אבי גבאי חמישה חודשים לפני כן (ללא גשר), ושהוביל לעזיבתו את החיים הפוליטיים. המחנה הדמוקרטי קיבל חמישה מנדטים. למספר 2 ברשימה, סתיו שפיר, לא נמצא מקום ברשימה המאוחדת, ולאחר ששקלה לרוץ בנפרד כיו"ר התנועה הירוקה שפיר החליטה לא להתמודד הפעם.


פורסם לראשונה 02/03/2020 22:52

 

כתבים ומגישים: מורן אזולאי, אטילה שומפלבי, אלכסנדרה לוקש, יובל קרני, יואב זיתון, אליאור לוי, אמיר אלון, איתי בלומנטל, רועי רובינשטיין, אדיר ינקו, קובי נחשוני, אחיה ראב"ד, חסן שעלאן, יעל פרידסון, אסף זגריזק, סיון חילאי, אלישע בן קימון, נינה פוקס, רענן בן צור, אסף קמר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
הורוביץ, פרץ ולוי אבקסיס
צילום: יאיר שגיא
מומלצים