שתף קטע נבחר

ח"כים בכחול לבן: לא לפסול אחדות עם נתניהו

כחול לבן הצהירה שלא תשב בממשלת אחדות עם נתניהו, אבל לאחר שנודע על התוצאות המאכזבות של המפלגה - נשמעו מתוכה קולות אחרים. "אנחנו צריכים לחשב מסלול מחדש", אמרו ח"כים

האם כחול לבן מתכוונת לשנות את עמדתה - ולא לפסול ישיבה בממשלת אחדות תחת ראש הממשלה נתניהו? כמה ח"כים בכחול לבן אמרו אמש (ב') בשיחות פרטיות ופומביות, כי יש לשקול או לבחון זאת.

 

מדובר בח"כים כמו אורית פרקש הכהן, שהחזיקו בדעה הזאת גם במערכת הבחירות הקודמת וטענו כי יש לקבל את המתווה להקמת ממשלת אחדות גם תחת הנהגתו הזמנית של בנימין נתניהו. גורם בכחול לבן מתח ביקורת על העמדה הקשוחה של המפלגה בעניין ממשלת האחדות עם נתניהו, ואמר כי אם הנהגת כחול לבן הייתה מקבלת במערכת הבחירות הקודמת את מתווה הרוטציה – "בני גנץ היה נכנס עוד שבועיים לתפקיד ראש הממשלה ומחליף את נתניהו – במקום לתת נאום הפסד בנמל תל אביב".

בני גנץ  (צילום: AFP)
בני גנץ בנאום אחרי המדגמים(צילום: AFP)
  

 


 

ח"כ פרקש הכהן לא שללה אתמול ישיבת בממשלת אחדות עם נתניהו, וח"כ אסף זמיר אמר כי כחול לבן דיברה לכל אורך הדרך על הקמת ממשלת אחדות. ח"כים נוספים הביעו בשיחות פרטיות דעה כי "אנחנו צריכים לחשב מסלול מחדש".

 

בכחול לבן גם מתחו ביקורת על המפלגה שהובילה קו מרכזי חריף נגד פרשיות השחיתות של נתניהו כמסר המרכזי של הקמפיין. "מהתוצאות ברור שצריך להציע אלטרנטיבה לנתניהו גם בדרך ובמהות לא רק בניקיון הכפיים. זו המסקנה שלי", אמר ח"כ עופר שלח, אך הבהיר: "בשום מקרה אסור לנו להיכנס לממשלת אחדות".

אכזבה אצל תומכי כחול לבן לאחר פרסום המדגמים (צילום: קובי ריכטר, TPS)
מביטים באכזבה במדגמים במטה כחול לבן(צילום: קובי ריכטר, TPS)
 

גורמים בכחול לבן העבירו אמש מסרים לכמה ח"כים במפלגה שדיברו בנושא ממשלת אחדות תחת נתניהו, כי "מדובר בדברים שאינם תואמים את הקו של המפלגה". הח"כים התבקשו שלא להתבטא בנושא. גורם בכיר במפלגה הוסיף, כי "אנחנו עדיין מחכים לתוצאות האמת של הבחירות כדי לראות מה האפשרויות של המפלגה לעשות מבחינה פוליטית בהתאם לתוצאות".

 

קרב יועצים

קולות הביקורת החלו להישמע במפלגה אתמול עם היוודע תוצאות המדגמים. "צריך להגיד את האמת, כישלון של כחול לבן", כתב שלח מיד לאחר פרסום המדגמים, שניבאו את הובלת הליכוד בפער משמעותי על כחול לבן. 

 

יועצו האישי של גנץ, רונן צור, שמודר מהקמפיין בחלקו האחרון, האשים: "הייתה חבלה מכוונת בקמפיין של המפלגה", ובכיר בכחול לבן אף אמר כי "ישראל בכר היה חפרפרת במטה הבחירות שלנו". בתגובה אמרו מקורבי בכר כי הוא "ישמח לעבור בדיקת פוליגרף שתבדוק אם חיבל בקמפיין, ומזמין את מר צור לעבור בדיקת פוליגרף שתברר את מקור העברת הקלטות בקמפיין הראשון של המפלגה". מנהל הקמפיין היה מנכ"ל קבוצת גיתם, עידו הר-טוב.

 


 

 


 

 

 

 

באולפן ynet אמר ח"כ יועז הנדל מכחול לבן: "אין ספק שלא הגענו ליעד, אז נכשלנו. יהיה זמן לחקור מה שקרה ואיך. אני חושב שמה שחשוב עכשיו לרפא את החברה הישראלית. גם הוא דיבר על ממשלת אחדות: "ממשלת אחדות זה אינטרס לאומי של ישראל. אני לא משוכנע שנתניהו יכול להרים כזה דבר, לא משוכנע שאנחנו יכולים, או שזה אפשרי בכלל לאור המציאות המשפטית של נתניהו". לגבי אפשרות של עריקה משורות כחול לבן, אמר: "זה לא יקרה. גדי יברקן היה מקרה נדיר. אני לא רואה דבר כזה קורה אצלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP עודד בלילטי
בנימין נתניהו ובני גנץ
צילום: AFP עודד בלילטי
מומלצים