שתף קטע נבחר

יעקב ליצמן בכניסה לישיבת הבלוק: "לא יהיו עוד בחירות. מי זה ליברמן?"

שר הבריאות נשאל האם יישב עם יו"ר ישראל ביתנו בממשלה - והשיב: "קודם נראה מה הקווים של נתניהו". ח"כ גפני: "לא תהיה ממשלת אחדות". יו"ר ש"ס דרעי נשאל על אפשרות של ממשלת ימין צרה: "למה צרה? רחבה מאוד". נתניהו וראשי המחנה הלאומי "לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות בישראל כיהודית ודמוקרטית"

 

 

שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) התייחס אחר הצהריים (שלישי) לתוצאות הבחירות - טרם נכנס לפגישת גוש הימין בכנסת: "אני בטוח שנגיע למצב שלא יהיו עוד בחירות". הוא נשאל האם יישב עם ליברמן: "מי זה ליברמן? נשב עם ראש הממשלה ונראה מה הקווים שלו".

 

  ()

יעקב ליצמן מצביע בקלפי בירושלים (צילום: שלו שלום )
יעקב ליצמן(צילום: שלו שלום )

מהליכוד נמסר במקביל כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראשי המחנה הלאומי. בפגישה סוכם שימשיכו לפעול יחד כגוש אחד בראשות ראש הממשלה נתניהו במטרה להקים מהר ככל הניתן ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל. עוד סוכם כי לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

 

גם ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס לתוצאות הבחירות: "ספירת הקולות עדיין לא הסתיימה. יש עוד מעטפות כפולות - ואז נראה את התוצאות". הוא הוסיף: "סביר להניח שאנחנו לא הולכים לבחירות נוספות". על האפשרות של ממשלת אחדות אמר גפני: "אין ממשלת אחדות. יש ממשלה שיכולה להיות רחבה יותר או פחות".

 


 

 

 

אריה דרעי  (צילום: יואב דודקביץ)
אריה דרעי (צילום: יואב דודקביץ)
 

 

אביגדור ליברמן בבוקר שאחרי הבחירות (צילום: שלו שלום)
אביגדור ליברמן (צילום: שלו שלום)

 

 

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהגיע לפגישת בלוק הימין בכנסת, נשאל האם תהיה ממשלת ימין צרה - והשיב: "למה צרה? רחבה מאוד". הבוקר, יצוין, נפגש דרעי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו של האחרון ברחוב בלפור בירושלים במשך כשעה וחצי. הפגישה עסקה ב"תרחישים השונים ובהרכבת הממשלה". ביציאה מהפגישה אמר דרעי כי להבנתו הגוש מתקרב למנדט ה-61.

ישיבת הסיעה הראשונה של מפלגת ״ימינה״ שנערכת כעת במלון רמדה בירושלים ()
ישיבת הסיעה של ימינה

 

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר בישיבת הסיעה בירושלים: "תוצאות הבחירות טובות לגוש הימין, אבל זה לא נגמר. המשימה שלנו היא לדאוג שמדיניות ימין תיושם בפועל. יש כאן הזדמנות לממשלת ריבונות. הרכב הקואליציה יקבע האם תהיה ריבונות. אם יכניסו אנשי שמאל, לא תהיה ריבונות. נתנו את הנשמה, שמרנו על קמפיין בוגר ונקי והצלחנו מבלי לירות בתוך הנגמ"ש. אנחנו נישאר מאוחדים וחזקים יחד".

 

שר החינוך רפי פרץ אמר בישיבת הסיעה של ימינה: "אהבת ישראל ניצחה את שנאת החינם. בחודשיים האחרונים שמרנו על הבית למרות כל הניסיונות לפגוע בו, לקחנו אחריות כדי להציל את גוש הימין. האחדות בינינו במהלך הקמפיין השפיעה והגיעה לכל אחד ואחת. הכוונה היא לבנות ממשלה יציבה וטובה שתדאג לארץ ישראל ולזהות היהודית. זה הדבר החשוב. מבחינתי העיקר שגוש הימין יהיה 61, אם נגיע לזה - ניצחנו".

 

ח"כ איילת שקד אמרה גם היא בישיבת הסיעה: "כולם עבדו קשה ומתואם ועשו את המקסימום. ברור מהתוצאות שתקום ממשלת ימין. זו בחירה מובהקת של הציבור".

 

בינתיים, תמונת המצב לאחר ספירת יותר מ-90 אחוזים מהקולות: 59 מנדטים לגוש הימין, 54 לגוש המרכז-שמאל ו-7 לאביגדור ליברמן. תמונת חלוקת המנדטים לפי שעה: הליכוד עם 36 מנדטים, כחול לבן 32, הרשימה המשותפת 15, ש"ס 10, יהדות התורה 7, העבודה-גשר-מרצ 7, ישראל ביתנו 7 וימינה 6. מהנתונים עולה עוד כי הליכוד קיבלה כבר 93 אלף קולות יותר לעומת הבחירות בספטמבר, והרשימה המשותפת התחזקה ב-60 אלף קולות יותר לעומת הבחירות הקודמות.

   

 

ח"כים בכחול לבן: לא לפסול אחדות עם נתניהו

בתוך כך, מוקדם יותר היום פורסם ב-ynet כי כמה ח"כים בכחול לבן אמרו אמש בשיחות פרטיות ופומביות, כי יש לשקול את האפשרות של ממשלת אחדות. בינתיים, הערב ב-18:00 תיפגש סיעת כחול לבן לאחר שיו"ר המפלגה לבן בני גנץ אמר כי "ניכר שלנתניהו אין רוב להרכיב ממשלה" ולנוכח לחצים גוברים בכחול לבן להצטרף לממשלת אחדות. 

 

מדובר בח"כים כמו אורית פרקש הכהן, שהחזיקו בדעה הזאת גם במערכת הבחירות הקודמת וטענו כי יש לקבל את המתווה להקמת ממשלת אחדות גם תחת הנהגתו הזמנית של בנימין נתניהו.

 

גורם בכחול לבן מתח ביקורת על העמדה הקשוחה של המפלגה בעניין ממשלת האחדות עם נתניהו, ואמר כי אם הנהגת כחול לבן הייתה מקבלת במערכת הבחירות הקודמת את מתווה הרוטציה – "בני גנץ היה נכנס עוד שבועיים לתפקיד ראש הממשלה ומחליף את נתניהו – במקום לתת נאום הפסד בנמל תל אביב".

 

ח"כ פרקש הכהן לא שללה אתמול ישיבת בממשלת אחדות עם נתניהו, וח"כ אסף זמיר אמר כי כחול לבן דיברה לכל אורך הדרך על הקמת ממשלת אחדות. ח"כים נוספים הביעו בשיחות פרטיות דעה כי "אנחנו צריכים לחשב מסלול מחדש".

 

לפני כן התייחס יו"ר כחול לבן בני גנץ לתוצאות הבחירות בדברים שנשא מחוץ לביתו: "תוצאות הבחירות הולכות ומצטברות לאט לאט וניכר שלנתניהו אין 61 להרכיב ממשלה. אנחנו נבחן את דרכנו, ומכבדים את החלטת הבוחר". לדברי גנץ, "אנחנו מחויבים למדינת ישראל, לחברה בישראל ונעקוב אחרי התפתחות תוצאות האמת. הציבור צריך לזכור שנמשיך להיות מחויבים גם בהמשך".

  

כמו כן, מוקדם יותר הכחישה ח"כ עומר ינקלביץ' מכחול לבן כי היא המועמדת של נתניהו לערוק לשורות הליכוד ובכך להעניק רוב לגוש הימין להרכבת הממשלה. שמה של ח"כ ינקלביץ הוזכר כמה פעמים בשנה האחרונה כמי שעשויה לחצות את הקווים ולעבור לליכוד. בתגובה ראשונה ל-ynet שללה הבוקר ח"כ ינקלביץ' את הדברים, ואמרה: "הכול שמועות, זה לא יקרה".

 

ח"כ ינקלביץ' נמנית עם רשימת כחול לבן מטעם מפלגת "חוסן לישראל" שאותה הקים גנץ והיא נחשבת למינוי אישי של גנץ ברשימה. שמה נקשר באחרונה לפרשת ההקלטות של ישראל בכר, יועצו לשעבר של יו"ר המפלגה בני גנץ. ינקלביץ' פרסמה לאחר חשיפת ההקלטה הודעה חריפה והכחישה כי מתחה ביקורת על בני גנץ במהלך שיחות פרטיות שניהלה עם היועץ בכר.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים