שתף קטע נבחר

יחכו עד הקול האחרון: המועמדים המתנדנדים

מש"ס, מהרשימה המשותפת, מכחול לבן ומהליכוד: הם עוקבים אחרי כל עדכון מוועדת הבחירות, מנתחים כל קלפי שנספרה, ומוכנים לבוא ולספור בעצמם את קולות החיילים והמעטפות הכפולות. אלה הם המועמדים שמתמודדים על המקומות האחרונים בהחלט בכנסת ה-23

 

 

כשספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-23 מתקרבת לסיומה, נראה כי ארבע מפלגות מתמודדות על שני המנדטים האחרונים שנותרו - הליכוד, כחול לבן, ש"ס והרשימה המשותפת. ההכרעה עשויה להיות ממש ברגע האחרון עם סיום ספירת המעטפות הכפולות. אלה הם המועמדים המתנדנדים שמחכים לבשורה הסופית מוועדת הבחירות.  

  

 

  

עוזי דיין ואריאל קלנר - מקום 36 ו-37 בליכוד

השינוי בתמונת המנדטים לכנסת נוגע כמובן גם למועמדי המפלגה הגדולה ביותר. תחילה עמד הליכוד על 37 מנדטים ובתנודות האחרונות ירד עד 35. אתמול בשעות הערב עלה שוב ל־36 כאשר ספירת הקולות מציבה את מספר 36 בליכוד בעמדת מתנדנד.

 

אלוף (במיל') עוזי דיין עוקב בעצמו אחר המספרים אולם מחדד כי המספר החשוב יותר הוא ה־60 מנדטים לגוש הימין. "מה שחשוב באמת בניצחון הזה הוא להרכיב ממשלה ימנית שתדאג לכל הציבור הישראלי", אמר דיין. "אם נשיג לפחות 60 מנדטים לגוש הימין, אני אהיה מאושר בלי קשר לשאלת המיקום שלי".

 

אריאל קלנר, שנבחר לכנסת ה-21 ונשאר מחוץ לכנסת ה-22 יחכה גם הוא ממש לרגע האחרון.

 

  ()

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2020 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

איך מרכיבים ממשלה? המדריך ליום שאחרי

 

אנדריי קוז'ינוב - מקום 33 בכחול לבן

 

התחזיות המוקדמות דיברו על 33 מנדטים לכחול לבן, אבל אתמול התייצב המספר על 32 מנדטים בלבד וקוז'ינוב, עיתונאי לשעבר אשר שימש ככתב הצבאי של ערוץ 9, מייחל למקצה שיפורים דרמטי. 

 

אמש אמר קוז'ינוב: "אני מחכה לתוצאות האמת. יש עוד 200 אלף קולות שלא נספרו. עבדנו קשה, עשינו את המקסימום ועכשיו נשאר רק לקוות. אני מקווה כן להיכנס. לדעתי יש לי מה לתרום גם למגזר הרוסי וגם באופן כללי לאזרחי ישראל".

 

כחול לבן  אינפו בחירות 2020 כנסת הכנסת רשימה רשימת ()
 

יוסף עטאונה - מקום 16 ברשימה המשותפת

הרשימה המשותפת רשמה הישג אדיר בבחירות האחרונות, והיא ככל הנראה תסיים עם 15 או 16 מנדטים. יוסף עטאונה, שמתגורר בחורה שבנגב יחכה לסיום ספירת הקולות.

 

עלי מחמוד תושב הנגב אמר אתמול: "עד עכשיו יש לנו תקווה שהרשימה המשותפת תגיע ל־16 מנדטים. כולנו רוצים שיוסף עטאונה יהפוך לחבר כנסת כי מגיע לו להיות שם. הוא חרוץ ואמיץ ויש לו את כל היכולות לקדם את החברה הערבית. הוא מהאנשים שעושים ולא רק מדבר בסיסמאות". תושבת אחרת מהנגב אמרה: "מגיע לנגב עוד חבר כנסת כי האזור שלנו סובל מבעיות שלא מצאנו להן פתרונות".

 

  ()

 

אוריאל בוסו - מקום 10 בש"ס

אוריאל בוסו, סגן ראש עיריית פתח־תקווה מטעם ש"ס ומספר 10 ברשימת המפלגה לכנסת, לא באמת תיכנן להיות ה"מתנדנד" של בחירות 2020. החגיגות במטה ש"ס נוכח תוצאות מדגמי הטלוויזיה, שהצביעו על תשעה מנדטים, מלמדות כי איש לא ציפה ליותר מזה. עם התקדמות ספירת הקולות נראה היה שש"ס תעלה לעשרה מנדטים, אך הבוקר היא ירדה לתשעה. בוסו אמר אתמול: "אני מאמין ומקווה שש"ס תסיים במניין מנדטים – לא בשבילי אלא כדי לחזק את גוש הימין היהודי שמבקש לשמר את ישראל כמדינה יהודית. יש כאן ניצחון גדול של אוהבי עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

 

  ()

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס גמבורג
ספירת המעטפות הכפולות
צילום: אלכס גמבורג
מומלצים