שתף קטע נבחר

הקרב על המנדט ה-120: החלה ספירת קלפיות הקורונה

4,076 ישראלים הנמצאים בבידוד הצביעו ב-16 קלפיות ייחודיות, וקולותיהם נספרים על ידי עובדי ועדת הבחירות, ובהם המנכ"לית אורלי עדס. התוצאות עשויות להשפיע על המנדט האחרון, שבו מחזיקה בינתיים כחול לבן. הסיכוי לשינוי קטן, התוצאות הסופיות - ביום ראשון

 

 

מתקרבים לתוצאות הסופיות של בחירות 2020 ולהכרעה במאבק על המנדט ה-120: אחר הצהריים (יום ד') החלה ספירת 16 "קלפיות הקורונה" – שבהן הצביעו 4,076 ישראלים השוהים בבידוד בשל חשש שנדבקו בנגיף. לאחר סיום הספירה, ובכדי לקבל תוצאות סופיות, יוותרו רק 20 קלפיות (כ-10,000 קולות) שייבדקו שוב ביום ראשון עקב חשד לטעויות, ככל הנראה לא זיופים מכוונים.

 

לפי התוצאות המעודכנות עומד גוש הימין על 58 מנדטים. לליכוד 36 מנדטים, לכחול לבן 33, לרשימה המשותפת 15, ש"ס 9, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 7, העבודה-גשר-מרצ 7 וימינה עם 6 מנדטים.

 

לאורך היום התנהל קרב צמוד בין כחול לבן, הליכוד וש"ס על המנדט ה-120. הרשימה המשותפת, שהחזיקה בו במהלך הלילה, איבדה אותו ברגע האחרון, בין היתר עקב העובדה שבמעטפות הכפולות היא קיבלה הרבה פחות מאשר בקרב הציבור הכללי. גם ש"ס, שהחזיקה במנדט זה בבוקר, איבדה אותו לכחול לבן עקב אותה סיבה. הליכוד וש"ס עדיין בתמונה, אבל רוב הסיכויים שלא יהיה שינוי ושגוש הימין ימנה בסופו של דבר 58 מנדטים.

 

 

המנכ"לית אורלי עדס ועובד הוועדה בספירת קלפיות הקורונה בשוהם:

מנכ
(צילום: אמיר אלון)

ספירת קלפיות הקורונה (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)
 
ספירת קלפיות הקורונה (צילום: אמיר אלון)
(צילום: אמיר אלון)

ספירת קלפיות הקורונה (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)
 

קורונה בישראל ()

 

 

ביום הבחירות לא ברור היה מי יספור את הקלפיות שבהן הצביעו מבודדי הקורונה, ולפיכך הוחלט שמי שיעשה זאת יהיו בכירי הוועדה בעצמם, כולל המנכ"לית אורלי עדס, היועמ"ש דין ליבנה, הדובר גיורא פורדס וראשי האגפים. הבודקים מבצעים את הספירה עם מסכות וכפפות, על פי הנחיות משרד הבריאות. הספירה מתבצעת במרכז הלוגיסטי של ועדת הבחירות המרכזית בשהם.

 

הספירה מתבצעת בהתאם לנוהלי ספירת המעטפות הכפולות, הכוללים הצלבה עם יתר הקלפיות, כדי לבדוק שהמצביעים בקלפיות הייעודיות למבודדי הבית לא הצביעו גם בקלפי הרגילה שאליה הם משויכים.

 

ח"כ משה ארבל, נציג ש"ס בוועדת הבחירות, הגיע לפקח על הליך הספירה יחד עם ח"כ שלמה קרעי מהליכוד. ארבל הסביר: "כפי שבכל קלפי יש נציגי מפלגות שמפקחים על הליך הספירה, הוחלט, על דעת ראשי הסיעות, כי גם לפה יוכלו להגיע נציגי מפלגות על מנת שאמון הציבור יגבר ותוצאות האמת הן אלה שיכריעו. אנחנו נוהגים בזהירות וממוגנים באופן מלא בהתאם להנחיות משרד הבריאות. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

 

ח"כ קרעי: "הגעתי לפה כחלק מהמאמצים שלנו לפקח ולשמור שלא יהיו קולות שיילכו לאיבוד, שייפסלו לחינם או שיהיו זיופים שלא התגלו. כל קול חשוב. יש סדר גודל של הפרש של מאות קולות למנדט ה-59 ויש חשיבות מאוד גדולה להשיג אותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
ספירת קלפיות הקורונה
צילום: שאול גולן
מומלצים