שתף קטע נבחר

בלומברג פורש מהמירוץ הדמוקרטי - ותומך בביידן

אחרי אכזבה גדולה ב"סופר טיוזדיי" החליט מייקל בלומברג לפרוש מהפריימריז הדמוקרטיים. כמו מועמדים מתונים נוספים גם הוא מתייצב מאחורי ג'ו ביידן. בלומברג השקיע יותר מחצי מיליארד דולר בתשדירי תעמולה, אך ניצח רק בסמואה: "לביידן הסיכוי הכי טוב לנצח את טראמפ"

 

מייקל בלומברג, המיליארדר היהודי וראש העיר ניו יורק לשעבר, פרש אחר הצהריים (יום ד') מהפריימריז הדמוקרטיים. כמו מועמדים נוספים מהמחנה המתון שפרשו לאחרונה גם הוא החליט לתמוך בג'ו ביידן, ואמר שהוא "יפעל להפוך אותו לנשיא הבא של ארה"ב".

 

עוד חדשות מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בלומברג פורש אחרי תוצאות מאכזבות בפריימריז, שהראו שהסיכוי שלו להיות המועמד הדמוקרטי אינו ריאלי. "לפני שלושה חודשים נכנסתי למירוץ לנשיאות כדי לנצח את דונלד טראמפ. היום אני עוזב את המירוץ מאותה סיבה", אמר בלומברג. הוא הודה שהדרך שלו למועמדות "כבר לא קיימת". בהודעת הפרישה הוסיף: "תמיד האמנתי שניצחון על דונלד טראמפ מתחיל בעמידה מאוחדת מאחורי המועמד עם הסיכויים הטובים ביותר לעשות זאת. אחרי ההצבעה אתמול ברור שהמועמד הזה הוא ידידי ג'ו ביידן, אמריקני נהדר".

מייקל בלומברג (צילום: AFP)
מייקל בלומברג. אכזבה גדולה ב"סופר טיוזדיי"(צילום: AFP)
 

בלומברג בן ה-78, אחד האנשים העשירים בעולם, השקיע כחצי מיליארד דולר בתשדירי תעמולה ובפרסום לקראת ה"סופר טיוזדיי" - שבו התקיימו פריימריז ב-14 מדינות וטריטוריה אחת. זו הייתה הפעם הראשונה שבה שמו הופיע על פתקי ההצבעה. המבחן הראשון לכוחו נכשל: בלומברג הפסיד בכל 14 וניצח רק בטריטוריית סמואה האמריקנית. בעקבות האכזבה הגדולה פורסמו דיווחים שהוא ישקול מחדש את מועמדותו.

 

בחודש שעבר, אחרי התחזקות נאה בסקרים, השתתף בלומברג בפעם הראשונה בעימות טלוויזיוני בין המועמדים בפריימריז. העימות גרם לו נזק גדול: בלומברג מצא עצמו תחת מתקפה חריפה מצד יריביו, שטענו בשבועות האחרונים שבלומברג מנסה "לקנות" את המועמדות לנשיאות. בעימות הם תקפו אותו על הונו הגדול, על התנהלותו בכל הנוגע לענייני גזע ומיעוטים ועל הערות מיניות שניפק בעבר. במהלך העימות נראה בלומברג לחוץ והססני.

3082 ()
ביידן. נהנה מתמיכת המתונים שפורשים

רק ארבעה מועמדים הגיעו ל"סופר טיוזדיי" כשיש להם סיכוי כלשהו במרוץ: אנשי השמאל ברני סנדרס ואליזבת וורן, וביידן ובלומברג מהמחנה המתון. עוד השתתפה בהצבעה טולסי גבארד, אך היא איבדה כל סיכוי ממשי בפריימריז. לפי AP מתוצאות לא סופיות עולה שביידן גרף 453 צירים בפריימריז, סנדרס קיבל 382, וורן 50, בלומברג 44 וגבארד 1. לניצחון דרושים 1,990 צירים. עד כה הצביעו הדמוקרטים ב-18 מתוך 50 מדינות ארה"ב.

 

גם אליזבת וורן תפרוש מהמירוץ?

התוצאות הלילה הראו בבירור שהקרב על מועמדות המפלגה במירוץ לנשיאות יהיה בין סנדרס לביידן. איש המחנה המתון שהיה הסגן של ברק אובמה השלים קאמבק מרשים בפריימריז, אחרי פתיחה צולעת באייווה וניו המפשייר, וניצח בתשע מדינות לפחות. גם סנדרס רשם הישגים נאים - בכלל זה ניצחון במדינת הענק קליפורניה המחלקת 415 צירים.

 דטריוט אליזבת וורן פריימריז ארה
אליזבת וורן. לילה מאכזב(צילום: רויטרס)
 

הקרב בין סנדרס לביידן צמוד, ואין שום אפשרות לסמן לפי שעה מועמד מוביל ברור להתמודד מול דונלד טראמפ על הנשיאות בנובמבר. מלבד בלומברג נהנה ביידן מתמיכתם של עוד שני מועמדים מתונים מרכזיים, פיט בוטיג'ג' ואיימי קלובושר, שפרשו לאחרונה מהמירוץ.

 

אחרי פרישתו של בלומברג תוהים בארה"ב אם גם אליזבת וורן תפרוש מהמירוץ. וורן לא הגיעה באף מדינה לאחד משני המקומות הראשונים – כולל במדינת הבית שלה מסצ'וסטס. עוזר בצוות הקמפיין שלה אמר היום שהיא מנהלת דיונים עם אנשי הקמפיין כדי לשקול את הצעדים הבאים שלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
בלומברג פורש מהמירוץ הדמוקרטי - ותומך בביידן
צילום: AFP
מומלצים