שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

בעקבות ההנחיות החדשות: נוסעים התחרטו - וירדו ממטוסים

50 נוסעים בטיסות לברלין, מדריד ופריז החליטו לחזור בהם מההחלטה לטוס וירדו מהמטוסים אחרי שכבר עלו עליהם. תיירים מצרפת ומגרמניה נכנסו כרגיל, יצחק מת"א תהה: "מה ההיגיון? אני צריך להיכנס לבידוד והם נכנסים כרגיל". יהודה מתח ביקורת על ההנחיות: "אני חוזר ברכבת, מה שווה הבידוד?"

 

 
בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, שלפיהן נוסעים שיחזרו מצרפת, גרמניה, ספרד, שווייץ ואוסטריה יידרשו להיכנס לבידוד עם שובם לישראל, כמה נוסעים שכבר ישבו אחר הצהריים (יום ד') במטוסים ששהו על הקרקע בנתב"ג החליטו לחזור בהם וירדו מהמטוס. 20 נוסעים כאלה החליטו לרדת מטיסת איזיג'ט לברלין, 20 נוספים ירדו מטיסת אל על למדריד ובהמשך עוד 10 נוסעים החליטו לוותר על טיסת טראנסאוויה לפריז. 
 
למרות ההנחיות החדשות, תיירים שנחתו בנתב"ג מאותן מדינות שעליהן הוטלו הגבלות, נכנסו לישראל כרגיל. "שמענו על העניין הזה, אבל אף אחד לא אמר לנו כלום", סיפר סטפן, תייר גרמני שהגיע לטיול של שבועיים בישראל עם בת זוגו. גם תיירים מאוסטריה וצרפת הוכנסו לישראל ללא שום בעיה.

 זיו ושרית  (צילום: שחר גולדשטיין)
"לא רוצים להיתקע בבית". זיו ושרית שהחליטו לא לטוס למדריד(צילום: שחר גולדשטיין)

מנגד, זיו ובת זוגו שרית שהתכוונו לטוס למדריד לחופשה, החליטו לוותר עליה לאחר ששמעו על הצורך להיכנס לבידוד. "החלטנו שהבידוד לא יקרה ולכן ביטלנו את הטיסה", סיפר זיו. "אנחנו לא רוצים להיתקע בבית. אין לנו פחד מהידבקות בנגיף כי הסיכוי להדבק שקול בכל מקום ואנחנו חשופים אליו בכל מקום".

 

הוא סיפר שכבר בשער העלייה למטוס אנשים חששו. "רוב האנשים דיברו על זה והיו מודאגים. ההחלטה שלנו הייתה לוותר כי זו לא נסיעה חיונית. נטוס במועד אחר", הוא אמר. בת זוגו, שרית, אמרה: "עברנו את החוויה של חו"ל כי עשינו צ'ק אין, הסתובבנו בדיוטי פרי, שלחנו את המזוודות ואפילו מזוודה אחת לא חזרה אלינו. ניסע הביתה ונצא לחופשה בפעם אחרת".

 יצחק  (צילום: שחר גולדשטיין)
"אף גורם לא דיבר איתי". יצחק גיני(צילום: שחר גולדשטיין)

יצחק גיני מתל אביב חזר מחופשה בברצלונה. "שמענו פתאום אחרי הנחיתה שצריך להיכנס לבידוד ביתי. היו איתי במטוס אנשים שבאו לטייל מספרד ואם נותנים הנחיה אז שהיא תהיה מההתחלה ועד הסוף. מה ההיגיון בלהכניס תיירים לארץ ואני צריך להיכנס לבידוד? אני אמור להגיע הביתה ואשתי אמרה לי לא להגיע הביתה. אין לי איפה לישון עכשיו. אני שבועיים בבידוד ולא יכול לחזור לעבודה. מה עושים? אף גורם פה לא דיבר איתי".

 

יוסי היה אמור לנסוע עם משפחתו לטיול בצרפת, אך בחר לחזור הביתה ברגע האחרון. "רצינו לנסוע עם המשפחה לראות כדורגל ולפגוש משפחה אבל לפני העלייה למטוס ראינו באינטרנט שמי שחוזר לארץ צריך להיכנס לבידוד והחלטנו לוותר. הילדים התבאסו אבל נפצה אותם ועכשיו ניסע לים המלח במקום".

מטוס איזיג'ט (צילום: שאטרסטוק)
20 נוסעים ירדו לפני ההמראה. מטוס איזיג'ט(צילום: שאטרסטוק)

יהודה, שנחת בטיסה מפריז, אמר כי "הודיעו לנו שצרפת נכנסה לרשימת המדינות אבל אנחנו לא יודעים עדיין כלום. הינו עם אנשים באוטובוס מהמטוס לטרמינל ועכשיו נחזור הביתה ברכבת עם עוד הרבה אנשים. מה שווה כל הבידוד הזה? כשנחתתי לא אמרו לי כלום, אני מחפש מישהו שיגיד משהו. חשבתי שימדדו לי חום או ישאלו אותי שאלות אבל כלום. זה מצב מאוד מבלבל".

 

ברשות האוכלוסין וההגירה אמרו כי סירוב כניסת התיירים לישראל מצרפת, מאוסטריה, מגרמניה, משוויץ ומספרד יחל ביום שישי בשעה 08:00 בבוקר. "תיירים ממדינות אלו הנמצאים כאן מונחים לצאת מישראל בהדרגה והם יקבלו הנחיות התנהגות ממשרד הבריאות וממשרד התיירות", מסרה הרשות. "עד יום שישי ב8 בבקר יצמצמו חברות התעופה הגעת זרים. מי שיגיע לא יסורב ויקבל הנחיות זהות לתיירים שנמצאים כאן. ישראלים וזרים המגיעים בטיסות קונקשיין ממדינות אלו אינם מוגבלים".

קורונה בישראל ()
 

 

 

כאמור, מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המדינה החליטה להרחיב את ההנחיות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בעולם וגם בישראל. בין ההנחיות, יידרשו החוזרים מאותן מדינות להיכנס לבידוד למשך 14 ימים. ההנחיה תקפה גם למי שחזר בשבועיים האחרונים מהמדינות הללו. עד חצות צפויות לנחות בישראל חמש טיסות מצרפת, שבע טיסות מגרמניה, שתי טיסות מספרד, ארבע טיסות מאוסטריה וטיסה אחת משוויץ.

 

"יש עוד צעדים שנכריז עליהם", ציין נתניהו. הוא גם המליץ להימנע מלחיצת ידיים בזמן הקרוב - ולאמץ את ברכת השלום ההודית "נמסטה". נכון לעכשיו, מספר המדינות שהנוסעים שחוזרים מהן נאלצים להיכנס לבידוד עומד על 13.

 

נתניהו אמר כי "אנחנו בעיצומה של מגיפה עולמית, אך ישראל נמצאת במצב הטוב ביותר מכל המדינות". לדבריו, מצבה של ישראל טוב יותר ממדינות אחרות בשל היערכות היתר שננקטה על-ידי הרשויות. "נאלצנו לנקוט צעדים נוקשים כדי להאט את קצב ההתפשטות של המחלה בישראל, נקטנו במדיניות של בידוד ובבדיקות נבחרות וצעדים לגבי טיסות", אמר רה"מ. "באיטליה, למשל, שהיא מדינה מתקדמת, יש קצב התפשטות גדול מאוד וקצב תמותה של 4%".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
נוסעים בנתב"ג. 50 ירדו מהמטוסים
צילום: עידו ארז
מומלצים