שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

איחוד הצלה: קווים קרסו ולא נעזרו בנו; ליצמן: מד"א יותר טוב ומקצועי

המאבק בין הארגונים צף ועולה בימי התפשטות הקורונה. באיחוד הצלה טוענים ש-6,000 מתנדבים לא משתתפים במאמץ "משיקולים לא ענייניים". שר הבריאות עונה: "הם בוכים שמד"א זוכה"

 

 

 

בארגון "איחוד הצלה" מאשימים היום (ה') את משרד הבריאות שאינו משתף עמם פעולה ואינו נעזר באלפי המתנדבים לצורך המאבק בההתפשטות נגיף הקורונה בישראל. במשרד, מנגד, מזכירים שהגורם המקצועי המוסמך היחיד לצורך העניין הוא מגן דוד אדום.

 

"ההנחיות יוצאות לכלל הגופים, הן לא נשלחות ישירות לאיחוד הצלה למרות שפנינו למשרד הבריאות בנושא", אמר במסגרת פאנל באולפן ynet מנהל אגף המבצעים באיחוד הצלה, דוד קריספל. לדבריו, "יש לנו 6,000 מתנדבים, כולם בעלי הכשרה רפואית - רופאים, חובשים ופרמדיקים שפרוסים בכל רחבי הארץ ומוכרים על ידי משרד הבריאות. אבל לא משתמשים במשאב האדיר הזה, יתרה מזאת - בכירים בתוך משרד הבריאות פועלים בימים אלו כדי לסגור את מוקד איחוד הצלה".

 

- אתה אומר שלו היו משתמשים בכם יכולתם להיות יותר מהירים בתגובה.

"אתמול היתה קריסה של קווי 101 של מד"א. הם עושים עבודה נפלאה, אבל בסופו של דבר הייתה קריסה של אותם קווים, ומוקדי המשטרה שקיבלו שיחות ולא הצליחו לתפוס את מוקד מד"א פנו גם לאיחוד הצלה כדי להזניק עזרה".

 

- פניתם לשר הבריאות?

"פנינו לבכירים במשרד הבריאות, אבל אנחנו מבינים שמשיקולים לא ענייניים משרד הבריאות בוחר שלא להנחות את מד"א להעביר לנו".

 

 

שר הבריאות יעקב ליצמן דיבר בהמשך באולפן, והשיב לטענות. "מד"א הוא לאומי", הסביר השר. "ב'- אנשי מד"א הם מקצועיים יותר מכולם ולכן בחרנו לעבוד עם מד"א וזה מה שצריך לעשות. אני לא מוכן לנהל פוליטיקה על הגב של האזרחים, מה שאיחוד הצלה עושה כרגע".

 

- זה המשך הסכסוך ביניהם?

"כנראה שהם בוכים שמד"א זוכה. מה לעשות שמד"א יותר טוב, יותר ותיק ומקצועי והוא לאומי עם כל הכבוד".

 

בהמשך לדברי ליצמן, בהודעה למתנדבים מטעם הנהלת איחוד הצלה נכתב כי "צר לנו לשמוע את דבריו של שר הבריאות, אבל כידוע, נאמר 'שאין דנים אדם בשעת צערו'. שר הבריאות בימים אלו מתמודד עם קשיים לא פשוטים כלל, הן במישור הפוליטי והן במישור המשפטי האישי.

 

"אנו קוראים לשר הבריאות להתעשת ולהניח את ענייניו וקשריו האישיים עם הנהלת מד"א, ולפעול לבריאותם ושלומם של כלל האזרחים על ידי תמיכה ועבודה משותפת עם ארגוננו הפועל ללא לאות, יום וליל בחינם, למען אזרחי מדינת ישראל", נמסר מאיחוד הצלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
שר הבריאות יעקב ליצמן
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים