שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

בגלל הקורונה: תפילות יום השישי במסגדים יתקצרו

המועצה המוסלמית לפסיקת הלכה קראה לקצר את התפילות ופרסמה הנחיות למתפללים: "מי שחולה - שיישאר בבית". בכותל לא יהיו הגבלות

 

 

חיטוי בהר הבית ()
"אווירה של פחד". עבודות חיטוי בהר הבית

המועצה המוסלמית לפסיקת הלכה קראה לאימאמים במסגדים לקצר את הנאומים בתפילת יום השישי בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. במועצה פרסמו הנחיות למתפללים ומבקשים שישתמשו בחומר חיטוי לפני הכניסה למסגדים. בנוסף, קוראים במועצה לכל מי שמפתח תסמיני מחלה כמו חום גבוה ושיעול להישאר בבית ולפעול על פי הנחיות משרד הבריאות.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

אימאם מסגד אלהודא בבקה אל-גרבייה, שיח כירי מג'אדלה, אמר כי בכוונתו לכבד את ההחלטה. "אקצר את הנאום כך שלא יעלה על עשר דקות. בסופו של דבר, במצב כזה נתאחד לטובת שלומם של המתפללים", הוא אמר. "מקווה שימצאו פתרון לנגיף".

 

מג'אדלה הוסיף כי בתפילה מחר יתייחס להתפרצות הנגיף. "אעביר לאנשים מסר חשוב: לא להקשיב לשמועות שמפיצים, לבדוק כל דבר שמגיע דרך הגורמים האחראים ולהיענות להוראות", הוא אמר.

חיטוי בהר הבית ()
"מי שחולה - שלא יגיע". חיטוי בהר הבית

חיטוי בהר הבית ()

אימאם אחר מאום אל-פחם אמר כי מדובר בהחלטה נכונה. "עדיף שנקצר את התפילה. חשוב לנו לקרוא לאנשים שיש להם מחלות ותסמינים של הנגיף לא להגיע למסגדים עד שיחלימו. מחר אני גם אנצל את התפילה לעניין זה", הוא אמר. "מורגשת אווירה של פחד אצל הרבה ילדים והורים".

 

עבד, תושב המשולש, אמר שהוא חושש להגיע לתפילה מחר. "אני תמיד מתפלל בתפילת ביום שישי ומחכה ליום הזה. לצערי הנגיף גרם לנו קצת פחד, במיוחד במקומות שבאים אליהם הרבה אנשים", הוא אמר. "הייתי מעדיף ללכת מחר לתפילה עם מסכה כי אני לא יודע מי מכבד את הוראות משרד הבריאות ומי לא. יש אנשים שמזלזלים בעניין".

 

 

בקרן למורשת הכותל המערבי הודיעו כי לא תהיה הגבלה על הביקור באתר הקדוש ועל התפילות במקום. זאת משום שבימים שבשגרה לא מתכנסים בו 5,000 איש באותה העת ורחבת התפילה גדולה ואין בה צפיפות.

 

גם הסיור במנהרות הכותל יתאפשר כרגיל משום שהכניסה אליו נעשית בקבוצות קטנות. ואולם קבוצות שהזמינו כרטיסים מראש ומגיעים מארצות שמשרד הבריאות הגדיר בבידוד יקבלו החזר כספי מלא. הקרן המנהלת את האתר גם הוסיפה מתקנים לחיטוי ידיים ביציאה מהשירותים ובכניסה לאתרי התיירות.

 

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ אמר: "דווקא בעת צרה זו, אין מתאים מלבוא להתפלל בכותל המערבי ולבקש מבורא עולם, רופא כל בשר, שיסיר כל מחלה מיושבי הארץ הזאת והעולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים