שתף קטע נבחר

הערכה: יעד התקיפה השבוע בסוריה - מתקן ייצור נשק כימי

התקשורת הסורית דיווחה כי בלילה שבין רביעי לחמישי תקף צה"ל יעדים במרכז ובדרום המדינה. ב"ידיעות אחרונות" נחשף כי ההערכות הן שלא מדובר בתקיפה רגילה של אמצעי לחימה, אלא במשהו משמעותי הרבה יותר: אתר לייצור נשק כימי

התקשורת הסורית דיווחה אתמול כי במהלך הלילה שבין רביעי לחמישי התרחשו שתי תקיפות תוך פרק זמן קצר. בתקיפה הואשמו "גורמים עוינים" ישראלים, שהפציצו יעדים שונים במרכז ובדרום המדינה.

 

 

לפי הדיווחים, ניתן להעריך כי מדובר בתקיפה חריגה שאיננה של הברחות אמצעי לחימה. התקשורת הסורית ייחסה את התקיפות לחיל האוויר הישראלי, וציינה כי הן גרמו להפעלת מערכות ההגנה האווירית באזורים שונים. ניתן להעריך כי בתקיפה הושמד אתר לייצור נשק כימי, ואם כך הדבר הרי שמדובר בפגיעה משמעותית, המלמדת גם על מודיעין מדויק.

 

על פי הדיווחים בסוריה, המטרה הראשית של התקיפה המיוחסת לישראל הייתה באזור חומס, שם הוסתר מתקן הנשק הכימי. במקביל התרחשה תקיפה נוספת באיזור העיר קוניטרה. עוד דיווחו כלי התקשורת הערבים כי כוחות המקומיים פתחו באש כבדה לעבר כלי הטיס שביצעו את התקיפות.

 

סוריה מכחישה שהיא משתמשת בכלי נשק כימיים. ב־2013 גובש הסכם בין ארצות־הברית בזמן ממשלו של ברק אובמה לבין רוסיה, במסגרתו הייתה אמורה דמשק להסגיר את כל הנשק הבלתי־קונבנציונלי שלה לפקחי האו"ם. בעקבות אותו הסכם, נמנע אובמה מלתקוף את המשטר בתגובה למתקפה כימית קטלנית נגד מורדים בדמשק, והוא סופג על כך ביקורת עד היום.

 

בשנים האחרונות ועם הימשכות מלחמת האזרחים בסוריה, התברר כי אין כיסוי להצהרות של משטר אסד. ממשל טראמפ הוכיח מספר פעמים כי הצבא הסורי עושה שימוש בנשק כימי, ובעקבות כך אף תקפה ארה"ב יעדים סוריים. וירוס הקורונה שמתפשט בימים אלה באיראן ביתר שאת, פתח לישראל חלון הזדמנויות שבו ניתן לפעול מול ציר איראן־סוריה־חיזבאללה.

 

המשבר הזה משפיע על הכלכלה שם באופן דרמטי, מה שיאלץ את המשטר להקטין את הסיוע לסוריה ולחיזבאללה. הסורים, בסיוע ארגון הטרור הלבנוני נמצאים בקרב ישיר מול הטורקים במחוז אידליב שגובה מהם מחיר. מי שמחפש את הזמן הנכון לפעול כדי לדחוק את האיראנים, כמו למשל שר הביטחון נפתלי בנט יכול למצוא אותו כעת. מדי כמה ימים מדווח על תקיפות ישראליות נגד יעדים בסוריה. רק לפני שלושה שבועות דווח שם על תקיפה ישראלית של מחסני אמצעי לחימה מתקדמים שהגיעו מאיראן, הוצבו בשדה התעופה בסוריה ויועדו לצבא סוריה ולחיזבאללה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים