שתף קטע נבחר

ביל קלינטון: הרומן עם מוניקה לווינסקי נועד "להרגיע חרדות"

בסדרה חדשה מתייחסים הנשיא לשעבר ואשתו הילרי לפרשה שהובילה להליך הדחה נגדו. הגברת הראשונה לשעבר מספרת כי חשה "הרוסה ופגועה" כשהתוודה בפניה

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון שב והתייחס בריאיון לסדרה דוקומנטרית חדשה לסקנדל שהוביל להליך הדחה נגדו לפני יותר משני עשורים, ואמר כי ניהל רומן עם מוניקה לווינסקי כדי לעזור לו להתמודד עם המתח הכרוך בתפקיד הנשיא.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

נשיא ארה
"מה שעשיתי היה נורא". מוניקה לווינסקי וביל קלינטון(צילום: AFP)
 

את הדברים אמר קלינטון בסדרה בת ארבעה פרקים בשם "הילרי", העוסקת באשתו, שעלתה אתמול (שישי) לשירות הסטרימינג "הולו". קלינטון אמר כי מערכת היחסים שלו עם מי שהייתה מתמחה צעירה בבית הלבן הייתה אמצעי "להרגיע את החרדות שלי", וכי הרגיש "נורא" בעקבות ההשפעה שהייתה לרומן על מסלול חייה של לווינסקי.

 

"מה שעשיתי היה איום", הוסיף קלינטון בן ה-73. "כולנו נושאים מטען, ולפעמים עושים דברים שאסור לנו לעשות". קלינטון הסביר כי המניעים לרומן היו "לחץ, ואכזבות וחרדות, פחדים מדברים כלשהם".

 

לסדרה התראיינו בנפרד הנשיא לשעבר ורעייתו, על זיכרונותיהם מאותה תקופה. יחסי המין של קלינטון ולווינסקי, והעובדה כי הכחיש את קיומם תחת שבועה, הובילו להליכי הדחה נגדו. בדומה לנשיא הנוכחי דונלד טראמפ הוא הואשם על ידי בית הנבחרים, אך לבסוף זוכה במשפט ההדחה שהתנהל בסנאט בפברואר 1999.

הילרי קלינטון (Getty Images)
"הרגשתי הרוסה ופגועה באופן אישי". הילרי קלינטון(Getty Images)
 

הילרי קלינטון אומרת בסדרה כי הרגישה "הרוסה וכה פגועה באופן אישי" כאשר בעלה התוודה בפניה על הרומן. שניהם מספרים כיצד הילרי הורתה לו לספר על כך לבתם צ'לסי לפני שהחדשות יהפכו לפומביות. "אז עשיתי את זה, וזה היה נורא", אמר הנשיא לשעבר והוסיף: "מה שעשיתי היה פסול. שנאתי שפגעתי בה".

 

הנשיא ה-42 גם התייחס להשפעת המקרה על לווינסקי, שהייתה רק בת 22 בשנת 1995, כאשר החל הרומן שנמשך שנתיים, ואמר כי הוא השפיע על חייה באופן "בלתי הוגן". עוד הוא סיפר למראיין: "לאורך השנים צפיתי בה מנסה לחזור לחיים נורמליים. אבל השאלה היא איך מגדירים נורמלי".

 

בני הזוג קלינטון התייחסו שניהם להחלטה של הילרי להתייצב לצד בעלה. היא אמרה כי לאורך השנים מתחו עליה ביקורת אך גם שיבחו אותה, והוסיפה כי היא סבורה שתנועת Me Too גרמה לאנשים לראות את המקרה שלה באור שונה. "אנו חיים בתקופה מוזרה. דעת הקהל משתנה ואנשים אומרים 'הו, כל כך אצילית, היא נשארה לצד בעלה בנישואים שלה', ואז 'הו, זה כל כך בלתי נתפס שהיא נשארה בנישואים שלה'", אומרת קלינטון.

 

במהלך הפרק שעוסק בפרשה אומר ביל כי הוא "אסיר תודה" על כך שאשתו נותרה לצדו. "אלוהים יודע מה המחיר שהיא שילמה על כך", אמר הנשיא לשעבר. הוא גם הרהר בשינויים שעבר בשני העשורים שחלפו מאז הפרשה. "אני אדם שונה לחלוטין ממה שהייתי. אולי זה רק הגיל, אבל אני מקווה שזה גם מה שעברתי", הוא אומר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים