שתף קטע נבחר

אל תחפשו את האישה

הדמוקרטים הפסיקו להאמין שאמריקה תצביע לאישה, ולכן ויתרו על מועמדת נדירה כמו אליזבת וורן. חלק מהאשם בנשים שהפנימו את המיזוגניה

 

U.S. Senator Elizabeth Warren at a rally before the Iowa Caucus   ()
אליזבת וורן
-

ביום שישי נחתה בערוץ ''הולו'' האמריקני סדרה תיעודית בת ארבעה פרקים על הילרי קלינטון. עמוסה בצילומים מאחורי הקלעים של בחירות 2016, קטעי ארכיון ישנים ועשרות מרואיינים, מציירת ''הילרי'' את דמותה של אחת הנשים הנערצות והשנואות ביותר בהיסטוריה של הפוליטיקה האמריקנית. זו סדרה עצובה לצפייה עבור כל מי שעדיין לא מבין איך הילרי קלינטון - אחת מהמועמדים הראויים ביותר, גבר או אישה, שרצו אי פעם לנשיאות - הפסידה לאדם שרק בשבוע שעבר גילה כי אפשר למות משפעת.

 

 

העובדה ש''הילרי'' עלתה לאוויר, ממש במקרה, יום אחרי שאליזבת וורן הודיעה על פרישה מהמרוץ לנשיאות, הופכת את הצפייה בה מעצובה לשוברת לב. בפעם השנייה בארבע שנים, המועמד הטוב ביותר לנשיאות ארה"ב הייתה אישה, ובפעם השנייה היא לא תיבחר לתפקיד.

 

ליברלים רבים, כולל לא מעט נשים, שסירבו בתוקף להצביע להילרי קלינטון, אמרו אז שהם ממש, אבל ממש, רוצים להצביע לאישה, רק "לא לאישה הזו". "אם אליזבת וורן הייתה רצה לנשיאות, הייתי מצביע לה בשמחה", הייתה תשובה שגורה אחרי הבחירות. אז הנה, ארבע שנים אחרי, אליזבת וורן רצה לנשיאות. לא היה לה את המטען העודף, המוצדק או לא, של קלינטון. היא הייתה מועמדת פרוגרסיבית, לוחמת עם לב בוער למען האיש הקטן, הכי חכמה בחדר, קמפיינרית מלהיבה וסוחפת. ובכל זאת, אנשים החליטו שלא, הם לא יצביעו גם לאישה הזו.  

 

 

מה שקרה לוורן קשור ישירות לתוצאות של בחירות 2016. הדמוקרטים מינו אז, ברוב גדול, אישה מפורסמת, מנוסה, חזקה, כזאת שהוכיחה את עצמה בכל התפקידים שמילאה. הם היו בטוחים שאם יש מישהי שיכולה לשבור את תקרת הזכוכית זו קלינטון, בדיוק משום שכולם מכירים אותה עשרות שנים ויודעים מה היא שווה.

 

בכל פעם שקלינטון הייתה בתפקיד עצמו, מחברת קונגרס ועד מזכירת המדינה, אחוזי הפופולריות שלה היו גבוהים מאוד, אבל כל זה נעלם ברגע שביקשה להשיג את התפקיד החשוב מכולם. פתאום היא הייתה "שאפתנית" ו"מניפולטיבית" ו"כלבה" ו-nasty. אמביציה, התכונה הכל כך נערצת אצל כל הפוליטיקאים הגברים, היא עדיין מכשול בלתי עביר לנשים, לא חשוב כמה האישה טובה יותר. אז קלינטון הפסידה לאדם שספק אם קרא ספר בחייו, והדמוקרטים עברו טראומה שעוד לא התאוששו ממנה.

 

וורן שילמה עכשיו את המחיר. הדמוקרטים הפסיקו להאמין שאמריקה תצביע לאישה, וכיוון שכל מה שהם רוצים זה לנצח את טראמפ, החליטו ללכת עם ג'ו ביידן או ברני סנדרס, ולכן ויתרו על מועמדת נדירה.

 

כל זה יכול היה להימנע אם לא היה פלח גדול של נשים שהפנימו בעצמן את המיזוגניה, וממשיכות להעדיף גברים בינוניים על נשים מבריקות, אבל לקמפיין של אליזבת וורן יש לפחות מורשת אחת אמיתית - אלפי הילדות הקטנות ששילבו את הזרת שלהן בשלה ונשבעו שכאשר יגדלו ירוצו לנשיאות, כי זה מה שנשים צריכות לעשות.

 

  • ציפי שמילוביץ היא עיתונאית "ידיעות אחרונות"

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך אלבום משפחתי
ציפי שמילוביץ
מתוך אלבום משפחתי
מומלצים