שתף קטע נבחר

סגר בכל איטליה בגלל הקורונה: "המדינה מושבתת"

בוקר חסר תקדים באיטליה בגלל התפשטות נגיף הקורונה. רחובות הערים הגדולות ריקים, גם במרכז הבירה רומא. "העתיד של איטליה בידינו", הכריז ראש הממשלה קונטה. בלילה השתרכו תורים ארוכים במרכולים. הממשלה הבטיחה שהאוכל לא ייגמר, ונערכת לנזק כלכלי אדיר

 

איטליה התעוררה הבוקר למצב חסר תקדים של סגר בכל המדינה, שנועד לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. רחובות הערים הגדולות היו ריקים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

נגיף קורונה סגר על איטליה המדרגות הספרדיות ב רומא (צילום:  רויטרס)
המדרגות הספרדיות ברומא, הבוקר(צילום: רויטרס)

ראש הממשלה ג'וזפה קונטה הודיע אמש שהצעדים הדרסטיים בצפון המדינה יחולו מעתה על איטליה כולה. "עתידה של איטליה בידיים שלנו", כתב קונטה בטוויטר, וקרא לאיטלקים לנהוג באחריות. "בואו נמלא את חלקנו ונתרום לטובת הכלל".

 

למשך שלושה שבועות לפחות כ-60 מיליון איטלקים מתבקשים לצאת מאזור מגוריהם רק למטרות עבודה, מסיבות בריאותיות או במקרי חירום. כל מי שנוסע יצטרך למלא טופס שבו הוא מצהיר מהי סיבת הנסיעה, ולקחת את הטופס איתו. כדי לאכוף את הסגר הצבא, המשטרה ואנשי מערכת הבריאות מבצעים בדיקות בכבישים מהירים ובתחנות רכבת.

נגיף קורונה סגר על איטליה כיכר קמפידוליו ב רומא (צילום: AFP)
כיכר קמפידוליו ברומא(צילום: AFP)
 

נגיף קורונה סגר על איטליה כיכר פטרוס הקדוש ותיקן רומא (צילום: רויטרס)
כיכר פטרוס הקדוש בוותיקן(צילום: רויטרס)

איטליה מבקשת מהתושבים להישאר בבתים, אוסרת על התקהלויות וביטלה אירועים שונים, כולל משחקי כדורגל. מסעדות ופאבים יהיו סגורים מהשעה 18:00. בתי הספר והאוניברסיטאות סגורים עד 3 באפריל. "עכשיו כל המדינה סגורה", זעקה היום הכותרת של העיתון קוריירה דלה סרה.

 

הבוקר ברומא הרחובות היו ריקים ושקטים מהרגיל, והתנועה בכבישים במרכז העיר הייתה דלילה יחסית. מי שהשתמשו בתחבורה הציבורית לא התקשו למצוא מקום ברכבת גם בשעות הבוקר, שבימים כתיקונם עמוסות. ברחובות העיר תושבים רבים הסתובבו עם מסכות.

נגיף קורונה סגר על איטליה כותרות עיתונים (צילום: רויטרס)
"כל המדינה סגורה". כותרות העיתונים(צילום: רויטרס)
 

נגיף קורונה סגר על איטליה כיכר פטרוס הקדוש ותיקן רומא (צילום: gettyimages)
שוטרים בודקים רכבים במילאנו(צילום: gettyimages)

אמש, זמן קצר אחרי שהממשלה הודיעה על סגר בכל המדינה, מיהרו תושבי רומא למרכולים כדי לאגור מזון ומוצרים בסיסיים. תורים ארוכים השתרכו מחוץ למרכולים.

 

העומס הגדול גרם לממשלה להתחייב שלא יהיה מחסור באספקה, ולקרוא לאזרחים להימנע מ"פאניקת קניות". הממשלה הבטיחה לאזרחים המבוהלים שהמרכולים יישארו פתוחים. החנויות קיבלו אישור להישאר פתוחות כל עוד הלקוחות שומרים על מרחק של מטר זה מזה.

נגיף קורונה סגר על איטליה מרכול ב רומא (צילום: EPA)
התורים במרכולים(צילום: EPA)

נגיף קורונה סגר על איטליה מרכול ב רומא (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

נגיף קורונה סגר על איטליה מרכול ב רומא (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

נגיף קורונה סגר על איטליה מרכול ב רומא (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

צעדי החירום נכנסו לתוקף בעקבות זינוק נוסף במספר הנדבקים ברחבי איטליה. אתמול דיווחה המדינה על 9,172 נדבקים בנגיף הקורונה ועל 463 מתים – הנתונים הגבוהים בעולם אחרי סין. בארגון הבריאות העולמי שיבחו על התגובה "התקיפה" של איטליה למשבר.

 

התפשטות הנגיף באיטליה מדאיגה את שכנותיה. היום הודיע קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, שארצו לא תאפשר למי שיגיע מאיטליה להיכנס לגבולותיה. ממשלת שווייץ הודיעה שאיטלקים שעובדים במדינה יצטרכו להציג מסמכים המוכיחים זאת.

 

"מערכת הבריאות על סף קריסה"

המחיר הכלכלי שאיטליה צפויה לשלם יהיה אדיר, והחשש הוא שהכלכלה האיטלקית תיכנס למיתון. קונטה הבטיח "טיפול בהלם" מאסיבי כדי להתמודד עם הנזק הכלכלי. סטפנו פטואנלי, שר התעשייה, אמר שבמסגרת המאבק בנגיף תאשר הממשלה צעדים בהיקף של כ-10 מיליארד אירו.

 

בנוסף חוששים מאיטליה מהעומס האדיר על מערכת הבריאות. בשבוע שעבר אף הזהיר ראש הממשלה קונטה מ"קריסה" של בתי החולים. אנטוניו פזנטי, ממערכת הבריאות במחוז לומברדיה (שממנו התפשט הנגיף לשאר איטליה), אמר שבבתי החולים יש "צונאמי של מאושפזים". הוא אמר ל-CNN שמערכת הבריאות נמצאת "במרחק צעד אחד מקריסה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
כיכר קמפידוליו ברומא
צילום: AFP
מומלצים