שתף קטע נבחר

צילום: EPA

ההקלטה וההשתקה: "לא מספרים כי הכול יקרוס"

בהקלטה נשמעת רופאה ספרדייה טוענת לכאורה: "אין מיטות בטיפול נמרץ, אין מקום בשום אגף". פרופ' אהרון מאירוב, לשעבר האחראי על מערך החירום במחוז לומברדיה באיטליה, אמר לאולפן ynet שהמשבר בארץ המגף אינו תוצאה של מחדל: "הווירוס קטלני, אף מדינה לא מוכנה מספיק"

 

 

 

כאוס באיטליה - והשתקה בספרד? בהקלטה שפורסמה באולפן ynet נשמעת רופאה בכירה מספרד טוענת לכאורה כי כלי התקשורת משתיקים את עומק המשבר. "שלוש קומות כאן מלאות במבודדים שחולים בקורונה. היו צריכים לבטל ניתוחים מתוכננים, פשוט כי אין מיטות בטיפול נמרץ. מכיוון שאין מקום למבודדים, הם שוכבים במחלקות התאוששות או בתאים שונים. אין מקום בשום אגף, הכל עמוס וקורס. אבל לא מספרים כי הכול יקרוס". 

 

במקביל אמר הבוקר לאולפן ynet פרופ' אהרון מאירוב, לשעבר האחראי על מערך החירום הבינלאומי במחוז לומברדיה שבצפון איטליה, כי משבר הקורונה באיטליה, מוקד ההתפרצות החמור ביותר באירופה, אינו תוצאה של מחדל. בריאיון לאולפן ynet הוא הוסיף כי "אף מדינה לא מסוגלת להתמודד עם נגיף קטלני שמתפשט במהירות כל כך גדולה".

 

"אנחנו לא יודעים ממה זה בדיוק נגרם, לכן איטליה היא מין סוג של מעבדה", אמר פרופ' מאירוב. "אין ספק שיש חשש די גדול שאף מדינה לא מוכנה מספיק להתמודד עם בעיה לא קונבנציונלית כמו הווירוס הזה שהתפרץ באופן פתאומי.

 

 

נגיף קורונה סגר מילאנו איטליה (צילום: AP)
"הווירוס משתולל בצורה מאוד קטלנית". סגר במילאנו(צילום: AP)

נגיף קורונה סגר מילאנו איטליה (צילום: AP)
(צילום: AP)

"אני לא חושב שיש באיטליה איזשהו מחדל מיוחד שאנחנו יכולים לשים עליו את האצבע. כמובן שאחרי שהסיפור יסתיים נלמד מה שקרה פה, אבל אני חושב שהתנפלות של וירוס קטלני ומסוכן שמתפשט במהירות כל כך גדולה זה משהו שאף מדינה לא מסוגלת להתמודד איתו", הוא הוסיף.

 

מאירוב אמר כי החלטות משרד הבריאות בישראל היו נכונות. "צריך לסגור הכול הכי מהר שאפשר ברגע שמתחילה הבעיה הזאת. זה מה שלמדנו מהסינים ומהדרום קוריאנים", הוא אמר. "כדאי לכולם להתכונן להגעה של הווירוס הזה, כי הוא מגיע מהר מאוד והוא מתפשט מהר מאוד".

וירוס קורונה טורינו איטליה בית חולים בתי חולים נגיף (צילום: EPA)
"יש שליטה על המצב". בית חולים בטורינו(צילום: EPA)

וירוס קורונה טורינו איטליה בית חולים בתי חולים נגיף (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

יותר מ-600 בני אדם מתו עד כה מנגיף הקורונה בארץ המגף, קרוב ל-200 מהם ביממה האחרונה. מאירוב הסביר כי הנגיף פוגע בעיקר במבוגרים, ובאיטליה האוכלוסייה היא "השנייה מבחינת ההזדקנות בעולם, שניים אחרי היפנים. יותר מ-25% מהאוכלוסייה מבוגרת מגיל 70".

 

לדבריו, "הווירוס משתולל בצורה מאוד קטלנית ולכן הצו האחרון של ממשלת איטליה שסוגר את מחוז לומברדיה בצורה מוחלטת". מאירוב סיפר ש"ביקשו מכולם לא להגיע לחדרי המיון כדי לא לסתום אותם, כי בתי החולים מלאים באנשים וגם חדרי המיון".

 

 

הם איבדו את היכולת לטפל בחולים חדשים?

"הם לא איבדו, יש שליטה על המצב, בתי החולים מטפלים גם בחולים חדשים, הם פשוט נמצאים ב'אובר בוקינג' מטורף ובזכותם של הרבה מאוד רופאים והאחיות שנותנים את הנשמה פה יום ולילה, אנשים פשוט לא ישנים, עומדים על הרגליים הרבה מאוד זמן.

 

"הם בלחץ היסטרי עם הגעה של עשרות ומאות אנשים כל יום לחדרי המיון, גם לקליניקות של רופאי המשפחה שהן גם מפוצצות בעבודה. ישנה גם שפעת שמשתוללת בצפון איטליה בצורה משמעותית ולא רק במדינות מערב אירופה ולכן אנחנו מדברים על מאות אלפי אנשים שמהם צריך לבחור מי אלה שהם חולי הקורונה ומי מהם שהורע המצב שלו לחבר אותו למכונת הנשמה".

 

הבנו שיש מחסור חמור במכונות הנשמה.

"התחיל להיות מחסור במכונות הנשמה, ממשלת איטליה עשתה מכרז בן שלושה ימים לקניית 4,000 מכונות הנשמה חדשות. הן בשלבים של הגעה למחוז ולא רק למחוז הזה אלא גם למחוזות אחרים שנפגעו, ככה שמשתדלים לספק מכונות הנשמה לכל מי שצריך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"לא מחדל". סגר במילאנו
צילום: AP
מומלצים