שתף קטע נבחר

27 שנות מאסר לתושב הדרום שאנס את בתו החורגת - והכניס אותה להיריון

בית המשפט גזר 27 שנות מאסר לגבר שביצע עבירות מין קשות בבתו החורגת מאז שהייתה בת 11 ועד שהתחננה שיהרוג אותה. אם הילדה, שהשתתפה במעשים, תרצה 10 שנות מאסר. השופט אמר שהעונש לא מספיק: "אין לנו כלי אחר"

 

מעצר עצור אזיקים אזיק חשוד אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
"המאסר לא פוגע בנאשם כפי שפגע במתלוננת". אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 27 שנות מאסר בפועל על תושב הדרום שהורשע בעבירות מין קשות בבתו החורגת מאז שהייתה בת 11. כתוצאה ממעשיו הרתה הבת ונולד להם ילד, שאותו גידל הנאשם כבנו. אימה של הקורבן, שידעה על המעשים של בן זוגה והשתתפה באופן פעיל בעבירות המין שביצע, הטיל בית המשפט עונש של 10 שנות מאסר בפועל.

 

בית המשפט גזר בנוסף ארבע שנות מאסר וחצי על שכנתם של בני הזוג, אמה של מתלוננת נוספת בתיק, שביצעה גם היא עבירות מין בבתה - בחלק מהזמן ביחד עם הנאשם העיקרי. כמו כן, הושתו על הנאשמים פיצויים למתלוננות בסך כולל של יותר מ-400 אלף שקל.

 

לפי הכרעת הדין, במשך כ-17 שנים, מדי יום ביומו - ולעיתים מספר פעמים ביום - אנס הנאשם את בתו החורגת, שבתחילת המעשים הייתה בת 11. הוא ביצע בה מעשי סדום ומעשים מגונים, תוך שימוש באלימות פיזית קשה. אם הילדה ידעה על המעשים ואף אישרה לנאשם לבצע אותם. חלק מעבירות המין החמורות אף בוצעו בילדה על-ידי האב והאם ביחד במשך שנים ארוכות.

 

מלבד התקיפה המינית המתמשכת, שלחו הנאשמים את המתלוננת לעבוד בעבודות שונות מאז שהייתה בת 15, ונטלו לעצמם בכפייה את הכסף שהרוויחה. כדי שהמתלוננת לא תוכל לעזוב את הנאשם לעולם, הוא הכניס אותה להיריון בכפייה ובאלימות, ונולד להם ילד שהתגורר יחד עימם בבית. הנאשמים גידלו אותו כבנם.

 

המעשים הופסקו כשהמתלוננת בגרה. בעיצומו של ויכוח עם הנאשם, מתוך מצוקה ורצון שיפסיק להתעלל בה ולאנוס אותה, היא נטלה סכין מהמטבח, ירדה על ברכיה ואמרה לו שידקור אותה למוות. לאחר שהנאשם הפסיק לבצע בה עבירות מין, הוא המשיך להכות אותה ולאיים עליה, עד שאזרה אומץ ועזבה את הבית.

 

"נזקים בלתי הפיכים בכל תחומי החיים". אילוסטרציה (אלכס נסטר) (אלכס נסטר)
"נזקים בלתי הפיכים בכל תחומי החיים". אילוסטרציה(אלכס נסטר)

הגבר קיים גם קשר רומנטי עם שכנתו, אם חד הורית לשתי בנות קטנות. בתמורה לתשלום, קיבל הנאשם את הבנות הקטנות כששבו ממסגרות הלימודים, והיה דואג להן לארוחת צהריים. הוא ניצל את גישתו לאחת הילדות וביצע בה מעשי סדום רבים בבית של שכנתו כשהייתה בת 10-8. בנוסף, קיימו הנאשם והשכנה יחסי מין מול בתה והנחו אותה לצפות בהם. השכנה ביצעה אף היא עבירות מין בבתה. מאוחר יותר הוצאו שתי הבנות מחזקתה של האם.

 

כאמור, הנאשמים הורשעו בביצוע עבירות מין רבות במשפחה, הכוללות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים, וכן בעבירות של התעללות ותקיפת קטין, כל אחד לפי חלקו.

 

השופט: "ההיריון נגרם בכוונת מכוון"

בשלב הטיעונים לעונש, ביקשה התובעת בתיק, עו"ד רותם יוחנני הר ציון, להחמיר באופן ניכר בעונשם של הנאשמים בשל הפגיעה הקשה שלהם במתלוננות, שהותירו בהן נזקים פיזיים ונפשיים לצמיתות. "הנאשמים התעללו התעללות מינית ופיזית בלתי נתפסת במתלוננות מגיל צעיר, ריסקו בפועל כל התנגדות שלהן למעשיהם והותירו אותן חלשות וחסרות אונים", אמרה התובעת. "הנאשמים שללו מהמתלוננות את תום ילדותן ואת היכולת להתפתח באופן תקין אישיותית ומינית".

 

לדברי התובעת, "ההתעללות האכזרית והניצול המחפיר בוצעו על ידי האנשים שתפקידם היה לשמור ולהגן על המתלוננות, ובמיוחד על ידי שתי האמהות הביולוגיות שאמורות להיות דמויות מגוננות, אוהבות ומיטיבות. בשל הגיל הצעיר בו החלו המעשים, אובדן החוויה של הבית כמקום מוגן ובטוח והיעדר התפתחות תקינה לאור הפגיעות כולן והגילאים בהם הן התרחשו, גרמו למעשה לנזקים בלתי הפיכים בכל תחומי החיים".

 

בית המשפט המחוזי בב"ש בראשות השופט אריאל ואגו, אלון אינפלד ואריאל חזק, קיבל את עמדת הפרקליטות והחמיר בעונשם של הנאשמים. בית המשפט הטיל על הנאשם העיקרי 27 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 208 אלף שקל לבתו החורגת ו-170 אלף שקל לבתה של השכנה. אמה של המתלוננת הראשית נידונה ל-10 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לבתה בסך של 50,000 שקל. על השכנה נגזר עונש של 4 שנות מאסר וחצי, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 50 אלף שקלים לבתה.

 

השופט אינפלד ציין בגזר הדין: "הנאשם פגע בכל אחת ואחת מהנפגעות פעמים רבות, רבות מאוד. הנאשם לא הסתפק 'רק' בניצול מעמדו כדמות אבהית בפועל, תוך גרימת בלבול ומצוקה, כפוגעים אחרים במשפחה, כאשר הדמות האהובה גם פוגעת. הנאשם השתמש באלימות פיזית ישירה לכפות את רצונו. זדון לבו של הנאשם מגיע לשיא חריג בהקשר לגרימת ההיריון לאחת המתלוננות. אין מדובר בהיריון שנגרם ברשלנות, קלות דעת או אפילו אדישות אכזרית לגורלה של המתלוננת, אגב ניצולה המיני באופן מחפיר. מדובר בהיריון שנגרם בכוונת מכוון".

 

לדברי השופט, "מדובר בפגיעה עמוקה עוד יותר בחירותה של המתלוננת, וביטוח לרצונו של הנאשם לקשור את המתלוננת אליו - לכל חייו וגם לאחרי מותו, למשך כל חייה. קשה לדמיין אכזריות קשה מזו. הגמול ההולם לפגיעה כה עמוקה בחירות, הוא פגיעה עמוקה בחירות. הכלי היחיד שניתן לנו על ידי המחוקק, הוא המאסר הממושך, שספק אם יש בו פגיעה בחירות באותה עוצמה שבה פגע הנאשם במתלוננת. בהיעדר כלי אחר, אנו נשתמש בכלי שניתן לנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים