שתף קטע נבחר
צילום: EPA

כך צריכה לעבוד ממשלת חירום

הפוליטיקאים חייבים להבין שאנחנו במצב מלחמה. שלושה-ארבעה שרים מכחול לבן, ליברמן, עמיר פרץ וד"ר טיבי, תוך הקפאת כל המהלכים שלא קשורים לקורונה | דעה

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, המדינאית מהחשובות והרציניות בעולם, אמרה כי 70% מאוכלוסיית גרמניה תחלה בקורונה. משמעות המספר הזה לגבי ישראל היא שכ-5.5 מיליון ישראלים יחלו בקורונה. גם אם נניח שהיא טועה בגדול ו"רק" כ-10% יחלו בקורונה, מדובר במספר מבהיל של כמיליון נדבקים. אנחנו במצב מלחמה.

 

ההשלכות הבריאותיות ברורות, ההשלכות הכלכליות והחברתיות מרחיקות לכת. אלפים יפוטרו ואלפי עסקים יפשטו רגל. צריך לזכור, שבמלחמת יום הכיפורים, מלבד המחיר הנורא של כ-2,300 הרוגים, המשק הישראלי איבד שנת תוצר לאומי גולמי שלמה.

 

האחרונים שאינם מבינים את המציאות הקשה החדשה וחיים על פני פלנטה משלהם הם עסקני המפלגות, שעסוקים בניסיונות סרק להקים ממשלת מיעוט או ממשלה צרה, פוסלים זה את זה, מנסים לגנוב עריקים זה מזה. אלה פוליטיקאים מגוחכים, קטנוניים, סהרוריים, מנותקים לחלוטין מההוויה היום יומית שבה חיים כל אזרחי ישראל.

 

יש להקים לאלתר ממשלת חירום, שיהיו בה שלושה-ארבעה שרים מטעם כחול לבן, עמיר פרץ, אביגדור ליברמן וד”ר אחמד טיבי. הממשלה תקים קבינט למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בהשתתפות נציגי כל המפלגות בכנסת וכמובן – שרים המכהנים היום בממשלה, כמו שר הבריאות ושר האוצר.

 

כל המהלכים החוקתיים הקיימים הנוגעים להרכבת הממשלה יוקפאו לאלתר. פעילות הכנסת שאיננה קשורה להדברת הקורונה ולנושאי ביטחון וכספים חיוניים – תידחה. הכנסת תקים ועדה שתעסוק במאבק בנגיף בהשתתפות נציגי כל סיעות הבית. את כל המהלכים האלה ניתן לבצע באמצעות צווים לשעת חירום, שיעמדו בתוקפם חודשיים-שלושה. תוקפם יפוג באופן אוטומטי אלא אם כל הגורמים הקשורים למהלך יבקשו להאריכם.

 

זוהי שעת חירום שקשה להפריז בחומרתה. אין לי ספק שהציבור בישראל מצפה ממי שמתיימר להנהיגו לעסוק אך ורק בדאגה בריאותם ורווחתם של האזרחים. בימים כאלה -לעזאזל הפוליטיקה, העיקר הבריאות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
חיים רמון
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים