שתף קטע נבחר

צילום: EPA

עשרות ישראלים תקועים בפיליפינים: "אין שום דרך לצאת מפה"

תרמילאים שטיילו במזרח הרחוק תקועים באי פאלאוון ללא אפשרות לחזור לישראל, לאחר שהוכרז על עוצר טיסות כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "אנחנו מפחדים שנתקע כאן עד אמצע אפריל. מתחננים לעזרה"

 

 

קבוצה של כ-20 תרמילאים ישראלים שטיילו בשבועות האחרונים במזרח הרחוק, תקועים ביממה האחרונה באי פאלאוון בפיליפינים ללא אפשרות לחזור לישראל. כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה הוכרז על עוצר טיסות בנמל התעופה בפורטו פרינססה ועל סגירת המעברים הימיים, והישראלים חוששים שיאלצו להישאר באי עד אמצע אפריל.

 

"הנשיא הודיע אתמול על עצירת כל הטיסות והמעברים הימיים והיבשתיים", סיפרה אביגיל מימון שתקועה שעות ארוכות בנמל התעופה באי פאלאוון. "אחרי שהתייעצנו עם משרד החוץ, שאמרו שזה בסדר ושנוכל להמריא, קנינו כרטיסי טיסה והגענו לשדה התעופה אבל הכול בוטל ואנחנו תקועים פה שעות ארוכות ולא יודעים עד מתי".

שדה התעופה בפיליפינים ()
"אין שום דרך לצאת מפה". ישראלים בשדה תעופה בפיליפינים

שדה התעופה בפיליפינים ()

מימון הוסיפה כי "כרגע הכי קרוב שנוכל לטוס מפה אם לא נצא בשעות הקרובות יהיה אמצע אפריל. אנחנו ממש רוצים להגיע הביתה. אין לנו אפשרות לעבור מאי לאי וזה מקום שהכי לא היינו רוצים להיות בו, אין פה כלום ושום דבר. אנחנו מפחדים שניתקע כאן. אנחנו קבוצה גדולה של ישראלים ואנחנו ממש מתחננים לעזרה".

 

גם שובל רז הגיע הבוקר לשדה התעופה באי ובמשך שעות ארוכות ניסה למצוא פתרונות בכדי שיוכל לצאת בחזרה לישראל. "הטיסות שלנו התבטלו וחיפשנו טיסות חלופיות אבל אין כלום. אנחנו בשדה התעופה יותר מתשע שעות ואין טיסה ואין שום דרך לצאת מפה", הוא סיפר.

שדה התעופה בפיליפינים ()
"מפחדים שניתקע כאן"

שדה התעופה בפיליפינים ()

לדבריו, "יש פה מלא אנשים שנשארו לישון בשדה התעופה על הרצפה ללא תנאים, בלי אוכל. אנחנו מקווים לפתרון וממש צריכים שיעזרו לנו לצאת מכאן. אנחנו 20 ישראלים שנמצאים כאן שעות ארוכות ויש עוד הרבה מאוד תיירים".

 

ממשרד החוץ נמסר כי "קונסולית ישראל במנילה, שרית אביב, והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי של משרד החוץ קיבלו פניות בעניין. מדובר באזרחים שטיסתם בוטלה על ידי חברת התעופה אך עדיין נתונים בידיהם אפשרויות טיסה חילופיות. הקונסולית הפנתה את תשומת לב הרשויות למצבם של האזרחים הישראלים המנסים לצאת מהאיים ולהגיע לטיסותיהם בבירה מנילה ומצויה בקשר עם האזרחים הנוגעים בדבר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים