שתף קטע נבחר

חולה אחד חדש: 39 אובחנו עם קורונה ברשות הפלסטינית

החולה האחרון שהתגלה הוא תושב העיר טול כרם שחזר בימים האחרונים מפולין. ראש העיר הודיע על סגר - ראש הממשלה הבהיר: העיר פתוחה. כווית תתרום לרשות חמישה וחצי מיליון דולר

מספר חולי הקורונה ברשות הפלסטינית עלה באחד ל-39 חולים. החולה האחרון שהתגלה הוא תושב העיר טול כרם שחזר בימים האחרונים מפולין. מדובר בחולה השני שנדבק בנגיף מהעיר. שאר חולי הקורונה הם מבית לחם. בעזה טרם נרשמו חולים.

 

ישראל והרשות הפלסטינית ממשיכות בתיאום במאבק המשותף נגד נגיף הקורונה. שר האוצר משה כחלון נועד היום עם מקבילו הפלסטיני שוכרי בשארה לאור העמקת משבר הקורונה והפעילות הישראלית-פלסטינית המשותפת למניעת החמרה של התפרצות הנגיף. במהלך הפגישה דרש בשארה שישראל תשחרר את סכומי הכסף הפלסטינים שהיא מחזיקה בידיה (בעקבות חוק הקיזוז) כדי לסייע לרשות הפלסטינית להילחם בהתפשטות הנגיף ולאפשר למערכת הבריאות הפלסטינית לקבל עוד משאבים כספיים שהיא זקוקה להם.

מעבדה בבית לחם ()
מעבדה בבית לחם

שעות אחדות אחרי גילוי החולה החדש ארע מקרה מביך ברשות הפלסטינית כאשר מושל טולכרם, עיסאם אבו בכר, הודיע שהחליט להטיל סגר מוחלט על העיר כדי לעצור את התפשטות הקורונה. אלא שזמן קצר אחרי הודעתו - שלא תואמה עם ראשי ההנהגה ברמאללה - הבהיר ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה כי העיר פתוחה לכולם וכי המושל "רק המליץ" לממשלה להטיל סגר אך לא קיבל החלטה כזאת בפועל.

 

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה, הודיע גם במסיבת עיתונאים כי כווית תתרום לרשות הפלסטינית חמישה וחצי מיליון דולר להמשך הטיפול בקורונה. אשתייה הבהיר כי הרשות הפלסטינית לא חווה חוסר במזון והדגיש כי יש מספיק מזון לפרק זמן לא קצר, כלשונו.

 

סוכנות אונר"א לפליטים של האו"ם הודיעה כי היא החלה להפריד בין חולים נשימתיים המגיעים לטיפול במרפאותיה ברצועת עזה לבין חולים אחרים בכדי למנוע את התפשטות הנגיף. החולים הנשימתיים יתקבלו בכמה בתי ספר של האו"ם ברצועה שיוסבו למרפאות זמניות. יוזכר כי הן ברצועת עזה והן בגדה המערבית, הושבתה מערכת החינוך בשל משבר הקורונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים