שתף קטע נבחר

דרום קוריאה: "צפון קוריאה שיגרה טילים לים"

צבא דרום קוריאה דיווח כי הצפון-קוריאנים שיגרו שני טילים, ככל הנראה לטווח קצר, לעבר שטח המים הכלכליים - בפעם השלישית החודש. דיווח בצפון קוריאה: "המנהיג קים הורה על תרגיל ירי בין היחידות המשולבות"

שיגור הטיל בצפון קוריאה (צילום: AFP)
טיל ששוגר בידי צפון קוריאה אשתקד(צילום: AFP)

צפון קוריאה שיגרה שני טילים בליסטיים, ככל הנראה לטווח קצר, לעבר שטח המים הכלכליים. כך דיווחה הלילה (בין שישי לשבת) סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" מפי גורם צבאי בדרום קוריאה, שלפיה כי הטילים נורו מכיוון מחוז צפון פיונגאן הגובל עם סין, והגיעו למרחק של 410 ק"מ. משמר החופים היפני דיווח גם כן על ירי הטילים. לפי דרום קוריאה, מדובר בשיגור השלישי שנערך החודש.

 

בתוך כך, התקשורת הצפון-קוריאנית דיווחה כי השליט קים ג'ונג און הורה מוקדם יותר על פתיחה בתרגיל ירי בין יחידות משולבות בצבא.

 

צפון קוריאה: "קים מחבב את טראמפ, אך לא ישוב למשא ומתן"

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

לפני פחות משבועיים מסר צבא דרום קוריאה כי צפון קוריאה שיגרה שלושה טילים לא מזוהים לעבר הים המזרחי (ים יפן) - שבוע בלבד לאחר שביצעה ניסוי בשני טילים בליסטיים לטווח קצר. לפי הצבא, השיגור בוצע ממחוז האמגיונג שבצפון-מזרח צפון קוריאה. 

 

כאמור, שבוע קודם לכן משרד ההגנה הדרום-קוריאני דיווח על ירי של לפחות שני טילים לא מזוהים על ידי צפון קוריאה. לפי הדיווח, הם שוגרו מעיר הנמל וונסן שבמזרח המדינה, ונחתו בים. ירי זה התרחש יומיים אחרי שפיונגיאנג דיווחה כי השליט קים ג'ונג און פיקח על תרגיל ארטילריה שמטרתו לבדוק את מוכנותן של יחידות שונות לקרב.

 

דונלד טראמפ קים ג'ונג און באזור המפורז קוריאה (צילום: רויטרס)
טראמפ וקים באזור המפורז (צילום: רויטרס)
 

 

בתחילת השנה דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA שהשליט קים איים כי ארצו תמשיך בפיתוח תוכנית הגרעין ותציג לעולם, בעתיד הקרוב, "נשק אסטרטגי חדש". האיום פורסם עם פקיעת הדד-ליין שהציבה פיונגיאנג לוושינגטון לחידוש המשא ומתן, שמאז פסגת קים-טראמפ שנערכה בפברואר אשתקד בווייטנאם והסתיימה ללא תוצאות - עדיין מצוי בקיפאון.

 

כשבועיים קודם לכן דווח ב- KCNA כי פיונגיאנג ערכה ניסוי "חשוב מאוד" באתר סוהאי. בעבר שוגרו מהאתר, שלפי גורמים אמריקנים צפון קוריאה הבטיחה לסגור אותו, טילים לחלל וכן בוצעו בו ניסויים במנועים רקטיים. לא נמסר מה נבדק בניסוי זה, אולם מומחים העריכו כי צפון קוריאה בחנה מנוע רקטי חדש.

 

סגן יו"ר המטות המשולבים בצבא האמריקני, גנרל ג'ון הייטן, אמר בריאיון לרשת CNN שנערך באמצע ינואר: "צפון קוריאה בונה טילים חדשים, יכולות חדשות וכלי נשק חדשים מהר יותר מכל אחד בעולם. המהירות עצמה היא יעילות". דבריו של הייטן, במרכז ללימודים אטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון, מגיעים על רקע הקיפאון בשיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית ולאור הניסויים בכלי נשק חדשים שקיימה ארצו של קים לאחרונה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים