שתף קטע נבחר

ועדת הקורונה התכנסה לראשונה: "נפקח לטובת הציבור"

ח"כ עפר שלח נבחר לראשות הוועדה המיוחדת ואמר: "נסייע ככל שיידרש לפעולתם של הממשלה וגופי הביצוע, ונפקח עליהם לטובת הציבור". חברי הכנסת שמרו על "ריחוק חברתי" ויושבים במרחק כמה כיסאות זה מזה

דיון ראשון בוועדת הקורונה של הכנסת: עם כינוס הוועדה המיוחדת בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה אושר מינויו של ח"כ עפר שלח (כחול לבן לתפקיד היו"ר. בתחילת הדיון אמר שלח: "הוועדה קמה בשעת משבר לאומי אדיר, שלכנסת יש תפקיד מכריע בהתמודדות עימו".

 

חברי הכנסת שהגיעו לדיון שמרו על "ריחוק חברתי", כמתחייב מההנחיות, וישבו במרחק כמה כיסאות זה מזה. שלח אמר כי אנחנו בוועדה "נסייע ככל שיידרש לפעולתם של הממשלה וגופי הביצוע, נפקח עליהם לטובת הציבור ונעצב תשתית רעיונית וחוקית למערכת לאומית, בתחומי הבריאות, הכלכלה והממשל, כדי שנהיה מוכנים טוב יותר בעתיד. הקורונה היא אתגר רב ממדי, שמסכן כל אזרח. יחד עם ראשי הוועדות האחרות, אדאג שהכנסת תמלא את חלקה הראוי כדי שנעמוד באתגר הזה".

ועדת הקורונה (צילום: ערוץ הכנסת )
במרחק כמה כיסאות - ועדת הקורונה התכנסה(צילום: ערוץ הכנסת )

עופר שלח  (צילום: ערוץ הכנסת )
"נפקח על פעולות הממשלה ונסייע". יו"ר הוועדה שלח(צילום: ערוץ הכנסת )
 

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' מכחול לבן התייחסה לכך שנציגי גוש הימין החרימו את ישיבת הוועדה הראשונה ואמרה: "הגיע הזמן שנתגבש מול תוכנית אחת מסודרת, אני מקווה שהם יצטרפו אלינו. אני רואה את תפקידנו לפקח, לבקר ולעזור בתהליכים".

 

ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו אמרה כי "אנשים נכנסים להיסטריה. אני חרדה מזה שעושים שימוש פוליטי מהקורונה - אני לא יודעת כמה המצב חמור אבל אני יודעת שבשנה הקודמת נפטרו 154 איש משפעת ולא ראיתי טררם גדול אז, כמובן שזה עצוב. אנחנו רוצים שהוועדה הזו תקדח על החלטות הממשלה שמתקבלות בלילה - יש כאן משהו מסריח".

 

היא התייחסה להנחיות ותקפה: "אני לא מבינה מה קורה עם ההיגיון שם. למה מקוואות כן ובתי ספר לא? אני לא אומרת שזה פסול אבל שיסבירו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ערוץ הכנסת
ועדת הקורונה
צילום: ערוץ הכנסת
מומלצים