שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

מגבלות תוך כדי האריזות: הישראלים שנאלצו לעצור את מעבר הדירה

נטלי הייתה אמורה לעבור לרמת גן, אך במשטרה לא ידעו לומר אם מותר לה לעשות זאת. אדם החליט לבטל חוזה ומצפה להרוויח: "הבנתי שמחירי הדיור ירדו בגלל המשבר". במשרד הבריאות מבהירים: כרגע אסור לעבור

העמסת תכולת דירה (צילום: Shutterstock)
המעבר נעצר בגלל הקורונה. אילוסטרציה(צילום: Shutterstock)

מגבלות הקורונה החדשות שנכנסו לתוקף היום (רביעי) תפסו ישראלים רבים בעיצומו של תהליך מעבר דירה. בשיאן של ההכנות והאריזות - הם נאלצו לעצור הכל, מבלי לדעת מתי יוכלו להשלים את המעבר. בתדרוך לתקשורת, הבהיר היועץ המשפטי של משרד הבריאות, עו"ד אורי שוורץ, כי כעת אסור לעבור דירה: "יש לחכות עם זה. מעבר דירה מערב מובילים ואנשים שיוצאים ונכנסים מהבית, וזה אסור".

 

אדם, עצמאי בן 38 המתגורר בתל אביב, כבר חתם היום על החוזה לדירה החדשה שלו, אך נאלץ לבטל אותו אחרי כמה שעות, לאחר ששמע על פרסום התקנות החדשות. "בבוקר חתמתי על החוזה לדירה החדשה שאליה הייתי אמור להיכנס ביום ראשון, אבל כעבור כמה שעות כשראיתי את ההנחיות התקשרתי לבעלת הדירה וביקשתי לבטל את החוזה שנחתם. היא מיד הבינה וביטלה. התקשרתי לבעל הדירה הנוכחי שלי והסברתי לו את המצב. הוא נתן לי הארכה של שלושה חודשים נוספים בדירה, ואפילו הוריד לי את דמי השכירות ב-500 שקלים".

 

הוא הוסיף כי לא רק התקנות החדשות גרמו לו לחזור בו מהכוונה לעבור דירה כעת. "הבנתי שמחירי הדיור יהיו במגמת ירידה בחודשים הקרובים בגלל משבר הקורונה", הסביר. "לאנשים אין כסף לשלם שכירות, והם חוזרים להורים והרבה דירות שהיו שייכות ל-airbnb התפנו כי אין תיירים, וכך מתפנות הרבה דירות והמחיר יורד. אני מקווה שעשיתי את ההחלטה הנכונה, כי מאוד אהבתי את הדירה החדשה".

נטלי דדון ()
"ידענו שיכול להיות מצב של סגר, והוספנו סעיף בחוזה". נטלי, שהייתה אמורה לעבור דירה מחר
 

מה מותר ומה אסור לפי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות ()

נטלי דדון, בת 37 מיפו, הייתה אמורה לעבור מחר לרמת גן, אך נערכה מראש לאפשרות שהתוכנית לא תצא אל הפועל. "מכיון שידענו מראש שעלול לקרות מצב כזה שיהיה סגר ולא יהיה מובילים, מראש נערכנו לזה והוספנו סעיף בחוזה מול בעל הבית שבמידה ויהיה סגר ולא היה ניתן להשלים בפועל את המעבר, לא נשלם והדיירים ימשיכו לשלם עד שהמעבר יתבצע בפועל". 

 

לדבריה ההנחיות לגבי מעבר דירה לא ברורות מספיק, והגורמים המוסמכים גם כן מבולבלים בנושא. "התקשרתי למוקד 110 של המשטרה לפני שנכנסו לתוקף התקנות החדשות. הם אמרו שכרגע מותר, והם לא יודעים מה יהיה אחרי שההנחיות ייכנסו. התקשרנו שוב מאוחר יותר, ואמרו שצריך להתקשר לרשות המקומית שבה אנחנו נמצאים ולקבל ממנה אישור. אבל בעירייה אף אחד לא ענה. בן הזוג שלי יצא החוצה לשאול את השוטרים, והם אמרו לו ללכת לתחנת המשטרה ולהוציא אישור. במשטרה לא פתחו לו את הדלת והוא דיבר איתם דרך האינטרקום, וכשהוא ביקש אישור למעבר דירה אמרו לו 'תסתדר'".

 

השתתפה בהכנת הידיעה: סיון חילאי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נטלי דדון, שהייתה אמורה לעבור דירה מחר
מומלצים