שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

תוך 24 שעות: 400 אלף בריטים התנדבו לעזור בבתי חולים

יותר מ-400 אלף בריטים נענו לקריאת הממשלה, ויעזרו למערכת הבריאות נגד הקורונה. בריטניה מבקשת מהאזרחים לעזור גם בקטיפת פירות וירקות

 

בוריס ג'ונסון סיפר הערב שתוך 24 שעות התנדבו יותר מ-400 אלף בריטים לסייע למערכת הבריאות הציבורית, במאבק בנגיף הקורונה. ההמונים נענו לפנייה של הממשלה.

 

"אני רוצה להודות לכל מי שהתנדב לעזור לשירות הבריאות הלאומי", אמר ראש ממשלת בריטניה במסיבת עיתונאים. "כשפרסמנו את הקריאה אתמול בערב קיוויתי שתוך כמה ימים יהיו לנו 250 אלף מתנדבים, אבל אני יכול לומר לכם ש-405 אלף איש נענו לפנייה בתוך 24 שעות בלבד", אמר ג'ונסון.

לונדון בריטניה נגיף קורונה (צילום: AP)
ברחובות לונדון(צילום: AP)

בשבוע שעבר קראה המלכה אליזבת לבריטים להתאחד נגד הנגיף, והזכירה את המאמצים האדירים שהשקיעה בריטניה כדי להתגבר על איומים בעבר. יותר מ-8,000 בריטים נדבקו עד כה בנגיף הקורונה, ו-422 מתו מהנגיף. בצרפת השכנה דיווחו הערב על 231 מתים נוספים. מניין המתים בצרפת עלה ל-1,331.

 

היום קראה בריטניה לאזרחיה לסייע בקטיפת פירות וירקות, כדי להבטיח שלא יהיה מחסור במזון במהלך משבר הקורונה. בימים כתיקונם מי שאחראים לקטיף הם בעיקר מהגרי עבודה עונתיים.

תורים ארוכים ומדפים ריקים (צילום: AP)
תורים למרכולים בלונדון(צילום: AP)
 

לחקלאות בבריטניה יש תלות גדולה במהגרי העבודה העונתיים. התפשטות הקורונה מונעת מהם להגיע לבריטניה. גם אם הקורונה לא הייתה מתפשטת באירופה לא בטוח שאותם מהגרים היו מגיעים לבריטניה, בעקבות פרישתה מהאיחוד האירופי.

 

"אנחנו חייבים לגייס את כוח העבודה הבריטי למלא את החלל ולהבטיח שפירות וירקות מצוינים יגיעו לצלחת בחודשי הקיץ", אמר השר לאיכות הסביבה ג'ורג' יוסטיס, שאחראי גם על תחום המזון. "התעשייה כבר מבצעת מאמצי גיוס מבריקים, ואני מעודד כמה שיותר אנשים להירשם", הוא אמר.

בוריס ג'ונסון (צילום: רויטרס )
בוריס ג'ונסון(צילום: רויטרס )
 

היום נחשף שבין חולי הקורונה בבריטניה נמצא גם הנסיך צ'ארלס בן ה-71. בבית המלוכה הבהירו כי הנסיך – הראשון בתור לרשת את הכתר מאמו המלכה אליזבת – סובל מתסמינים קלים בלבד.

 

בית המלוכה הדגיש כי אין אפשרות לדעת ממי נדבק הנסיך, משום שבשבועות האחרונים הוא נפגש עם אנשים רבים מאוד. צ'ארלס נלקח לבידוד בסקוטלנד עם רעייתו בת ה-72 קמילה, הדוכסית מקרונוול. לפי בדיקה שנערכה לה, היא לא נדבקה.

בריטניה הנסיך צ'רלס צ'ארלס נדבק נגיף קורונה המלכה אליזבת  (צילום: AFP )
הנסיך צ'ארלס והמלכה אליזבת(צילום: AFP )
  

שלשום החליטה בריטניה להטיל סגר של שלושה שבועות כדי לבלום את התפשטות הקורונה. בבריטניה חוששים שבתוך שבוע או שבועיים תידרדר בריטניה למצב איום ונורא כמו זה שהגיעה אליו איטליה. החשש מלווה בכעס על בוריס ג'ונסון, שהחליט על צעדים דרסטיים רק אחרי זינוק במספר החולים. בתוך כך, היום דיווחו בבריטניה שמיליוני בדיקות ביתיות לגילוי קורונה בתוך 15 דקות יהיו זמינות בקרוב לציבור.

 

ב-31 במרץ היה אמור הפרלמנט הבריטי לצאת לחופשה של שלושה שבועות, לרגל חג הפסחא. בעקבות נגיף הקורונה החליטו בפרלמנט להקדים את החופשה, והחברים ייצאו לחופש כבר היום ועד 21 באפריל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים