שתף קטע נבחר

צילום: shutterstock, עמית שאבי, ירון ברנר

במחאה על המגעים עם נתניהו: עשרות מוחים מחוץ לבתי ח"כים מחוסן לישראל

שיירת רכבים הגיעה אל קיבוץ גבעת חיים איחוד, שם מתגורר ח"כ רם שפע, ובהמשך יגיעו לשאר חברי הרשימה של בני גנץ. "מצפים לעמוד בהבטחות", אמרו המפגינים

 

 

המחאה נגד גנץ ממשיכה: עשרות רכבים יצאו היום (שבת) בשיירה אל בתיהם של חברי הכנסת מטעם "חוסן לישראל" כדי להפגין נגד כוונתו של יו"ר כחול לבן לשעבר, בני גנץ, להצטרף לממשלתו של בנימין נתניהו.

 

בדרך לאחדות: הסוגיות שנותרו פתוחות

 

המפגינים הגיעו תחילה לביתו של חבר הכנסת רם שפע בקיבוץ גבעת חיים איחוד, ובהמשך צפויים למחות מחוץ לבתיהם של מיקי חיימוביץ', מירב כהן, אסף זמיר, יזהר שי, אבי ניסנקורן ומיכאל ביטון. "יצאנו להיאבק למען הדמוקרטיה", אמרו המארגנים. "מצפים מחברי הכנסת של חוסן לישראל לעמוד בהבטחותיהם מהשבוע האחרון: להשאיר את אדלשטיין מחוץ לתפקיד יו"ר הכנסת ולחוקק נגד השחיתות".

 

שיירת דגל שחור מפגינה מול ביתו של רם שפע (צילום: מחאת
המפגינים בקיבוץ גבעת חיים איחוד(צילום: מחאת "דגל שחור")

שיירת דגל שחור מפגינה מול ביתו של רם שפע (צילום: מחאת
(צילום: מחאת "דגל שחור")

שיירת דגל שחור מפגינה מול ביתו של רם שפע (צילום: מחאת
(צילום: מחאת "דגל שחור")
 

המפגינים היו גם מחוץ לביתו של בני גנץ בראש העין ביום חמישי האחרון.  "תתבייש לך", צעק אחד המגפינים. "לפני שלושה ימים דיברתי איתך פה בכניסה לבית שלך ואמרנו שיש לך הזדמנות לעשות היסטוריה. תהיה גיבור, מה עשית? סובבת את הגב למצביעים שלך. הבן אדם שכתב על התמונה 'חייבים להתקדם' לוקח אותנו 15 שנים אחורה".

 

 

 
50 ()
בני גנץ
 
אתמול פורסם בחדשות רשת כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק עומד מאחורי מימון המחאה. לפי הדיווח, עמותת "אחריות לאומית" שהקים ברק, שילמה  קרוב ל-100 אלף שקל על ציוד ושירותי יחסי ציבור. ברק מסר בתגובה כי "מחאת הדגלים השחורים היא מופע מרגש של התעוררות אזרחית ספונטנית נגד ניסיון הפיכה שלטונית. ברק מזדהה בכל ליבו עם היוזמה, הביע תמיכה פומבית בחבורת הצעירים שהובילו אותה, ומצר על כך שהמטרה טרם הושגה. המאבק צריך להמשך, כל היתר לא חשוב".
 
ח"כ צבי האוזר, שמעוניין להצטרף לגנץ בממשלה תחת נתניהו כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל לא יכולה להתמודד עם משבר הקורונה אלא באמצעות ממשלת חרום. מה שהיה נכון לפני שלושה שבועות נכון היום שבעתיים. כפי שאמרתי לאורך כל הדרך - אין דרך אחרת". 

 

ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד אמרה בריאיון לאולפן ynet כי גנץ היה זה שפירק את השותפות עם לפיד - ולא ההפך. חברת הכנסת מיש עתיד הוסיפה: "מי שפירק את השותפות בתוך כחול לבן היה בני גנץ. בן אדם שהיה לו מנדט להקים את הממשלה נרשם להיות יו"ר הכנסת, ומתי זה קרה? יממה אחרי שעתר לבג"ץ בשם סיעת כחול לבן נגד יו"ר הכנסת שלא הסכים לקבל את פסק הדין. אין תסריטאי שיכול לכתוב כזה תסריט".

 

אלהרר התייחסה בביטול לאפשרות שהרוטציה תצא לפועל וגנץ אכן ימונה לראש הממשלה בעוד כשנה וחצי. "הייתי אומרת לו, 'בני, אל תעצור את נשימתך'. בעניין הזה נתניהו ידוע כאדם שלא מכבד הסכמים".

 

מנגד, חבר הכנסת מיכאל ביטן אמר כי בכל הבדיקות שנערכו, מרבית בוחרי הרשימה היו בעד ממשלת חירום לאומית. הוא טען כי גנץ רצה למנוע מערכת בחירות רביעית: "מנהיגים צריכים לקבל החלטות קשות לפי האופציות שממונחות בפניהם", אמר חבר הכנסת, "והאופציות שמונחות בפנינו זה או ממשלת אחדות לאומית או ממשלת ימין צרה ומסוכנת או בחירות רביעיות - וכל זה בצל הקורונה"..

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מחאת "דגל שחור"
המפגינים בדרך לרם שפע
צילום: מחאת "דגל שחור"
מומלצים