שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

חולה הקורונה הקשה הראשון הבריא ושוחרר: "מרגיש כמו חדש"

במשך כחודש אושפז נהג התיירים ג'וני מג'לטון (38) במרכז הרפואי פדה פוריה, ובשלב מסוים נשקפה סכנה לחייו. אחרי שהחלים הוא יכול לחזור למשפחתו במזרח ירושלים: "הצוות הציל אותי, הולך לראות את בני התינוק"

 

 

חולה הקורונה הקשה הראשון בישראל, נהג אוטובוס התיירים ג'וני מג'לטון (38) ממזרח ירושלים, החלים ושוחרר אחר הצהריים (יום ב') מהמרכז הרפואי פדה פוריה בטבריה. אחרי שחרורו הוא אמר שאם ביום שבו החל לחוש ברע היה נשאר לישון עם התיירים במלון – הוא לא היה קם. "היה לי מזל שהגעתי לפוריה", סיפר. "זה היה החודש הכי קשה בחיים שלי. אני מרגיש שהצוות בבית החולים הציל לי את החיים. רק בזכותכם אני עומד שוב על הרגלים. בזכותכם עכשיו אני מרגיש טוב, כמו חדש".

 

בבית החולים ציינו כי כמה בדיקות שנערכו לו חזרו שליליות, וכי אין סכנה שיחזור לביתו וילדיו, שנבדקו ונמצאו בריאים: "הוא בריא ויכול לחזור לחיים רגילים עם המשפחה שלו. הוא עדיין צריך לשמור על ההנחיות של היגיינה ועל הסגר, למען בני המשפחה".

 

המאבק בקורונה - כתבות נוספות:

 

מג'לטון הסיע בחודש שעבר תיירים מכמה מדינות באירופה שהתגלו כחולים בהמשך. ב-4 במרץ, לאחר שחש ברע בעת שהקבוצה שאותה הסיע שהתה בטבריה, הוא הגיע לבית החולים בעיר. "היה לי חום במשך ארבעה ימים וכאבי ראש חזקים", הוא מספר. "בערב כשנסענו לבית החולים הרגשתי רע ולא יכולתי לנשום. כל פעולה הייתה לי קשה. אבל לא תיארתי לעצמי שזה קורונה. למחרת כל הצוות שטיפל בי היה עם חלוקים ומסכות. ד"ר היבה הסבירה לי שהבדיקה הייתה חיובית. קיבלתי סחרחורת, מאד פחדתי".

 

ד"ר היבה היא מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות, היבה אבו זיאד. היא מספרת שמג'לטון הגיע כשהוא סובל מעייפות וחולשה גדולה: "הכנסנו אותו לבידוד בחדר תת לחץ ולקחנו בדיקה לקורונה, התוצאה החיובית הגיעה למחרת".

 

פרידה בפדה-פוריה: ג'וני מג'לטון החלים ועוז:

חולה הקורונה הקשה הראשון שוחרר מבית החולים פוריה (צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה)
(צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה)

חולה הקורונה הקשה הראשון שוחרר מבית החולים פוריה (צילום: מיה צבן, דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה)
(צילום: מיה צבן, דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה)

לדברי מנהל מחלקת הקורונה, ד"ר משה מתן, המומחה לטיפול נמרץ, בימים הראשונים היה מג'לטון במצב קשה מאד ועל כן הוא הורדם וחובר למכונת ההנשמה: "גם לאחר שהונשם המשיך מצבו להיות קשה מאוד והוא נזקק לטיפול תומך מקסימלי למשך כמה ימים. כשמצב הריאות החל להשתפר, התחלנו בהדרגה לגמול אותו מהנשמה מלאכותית עד לניתוקו ממכונת ההנשמה כעבור שבעה ימים. אין ספק שהטיפול הטוב שקיבל, ביחד עם גילו הצעיר ומצבו הבריאותי הבסיסי המצוין, היו משמעותיים והביאו להתאוששות המרשימה שראינו. הוא יוצא מפה מחייך והוא מרגיש טוב. לאור המצב שהוא היה בו רק לפני שבועיים, זה מבחינתנו הישג גדול".

 

בין השאר טופל מג'לטון בתרופה שהראתה יכולת לעצור את שכפול הנגיף בניסויים בסין. מדובר בתרופה כלורוקווין, המוכרת כבר יותר מ-70 שנה. המטיילים מכירים אותה כאחת התרופות למניעת וטיפול מלריה, אולם בנוסף, היא משמשת גם לטיפול במחלות ראומטיות כמו דלקת מפרקים ולופוס..

 

 

 

 

 

 

מג'לטון: "ביום שד"ר מתן העיר אותי הייתי מחובר לכל המכשירים והצינורות. לא יכולתי לדבר. שמעתי אותו שואל אותי אם אני יודע איפה אני נמצא אבל לא יכולתי לענות לו. באותו רגע חשבתי שהרדימו אותי לכמה שעות. לא תיארתי לעצמי שעבר שבוע שלם. ד"ר מתן הסביר לי מה הטיפול שקיבלתי ומה השלב הבא בטיפול. הם היו מצוינים, ד"ר מתן, ד"ר אבו זיאד, אילנה עשהאל האחות האחראית וכל הצוות. הם לא עזבו אותי לרגע".

 

למג'לטון אישה ושלושה ילדים - בת 10, בן 2.5 ובן שבעה חודשים. "זה כל כך קשה, את אלכס התינוק לא ראיתי יותר מחודש", הוא אומר. "הדבר הראשון שאני רוצה לעשות עכשיו זה לנסוע הביתה לראות את הילדים שלי".

 

מנהלת המרכז הרפואי (בפועל), ד"ר הגר מזרחי, סיכמה: "צוות המרכז הרפואי מרגיש היום תחושת סיפוק וגאווה. קיבלנו הוכחה נוספת שיש בידינו את הכלים ויחד עם צוות מקצועי ומסור, התמודדנו בהצלחה רבה עם חולה קשה ומורכב. אנחנו ממשיכים יום יום בהיערכות הכוללת - רכש ציוד ובינוי המותאמים לתרחיש בו מספר החולים המורכבים עלול לעלות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיה צבן, דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה
מג'לטון והצוות הרפואי, היום
צילום: מיה צבן, דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה
מומלצים