שתף קטע נבחר

חולה קורונה בן 34 קפץ מקומה 3 בביה"ח פוריה, מצבו קשה

החולה, שאושפז לפני כשבוע במצב קל, ניסה לשים קץ לחייו ונמצא מוטל על הקרקע. הוא הועבר בדחיפות לחדר הלם, כשמצבו קשה

 

בית חולים פוריה (צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה)
צוות הטיפול לחולי קורונה בבית החולים פוריה(צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה)

ניסיון התאבדות במחלקת חולי הקורונה: חולה בן 34, שהיה מאושפז בבית החולים פדה פוריה בטבריה, נמצא מוטל על הקרקע בסמוך למבנה המחלקה הייעודית לחולי קורונה, לאחר שקפץ מהקומה השלישית של הבניין. החולה הועבר בדחיפות לחדר הלם, מצבו קשה וככל הנראה הוא יזדקק לניתוח.

 

מהמרכז הרפואי נמסר כי החולה, שניסה לשים קץ לחייו, אושפז לפני כשבוע במצב קל, לאחר שהגיע מבידוד ביתי. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

 

החולה, נשוי ואב לשניים, שוחח במהלך השבוע כמה פעמים עם העובדת הסוציאלית במחלקה. צוות המרכז הרפואי עדכן את בני משפחתו של החולה לגבי מצבו. מדובר בתושב אחד הכפרים בצפון. הוא נדבק לאחר שחזר מאיטליה. ל-ynet נודע כי לאחר שחלה החל לסבול מחרדות כיצד יתקבל ביישובו לאחר המחלה, ואף חשש כי הדביק את אשתו ההרה. הוא קיבל טיפול תרופתי. 

 

קריאה להקים מערך היגוי פסיכיאטרי לאומי

אירוע דומה של מצוקה נפשית בעקבות אשפוז במחלקה ייעודית לחולי קורונה אירע באמצע החודש גם בבית החולים וולפסון בחולון. צעיר שחזר מטיול סקי באוסטריה ואובחן כחולה, פרץ את דלתות חדר הבידוד אחרי ארבעה ימי אשפוז וניסה להימלט. הצעיר שבר את החלון באלימות, ושוטרים שהוזעקו למקום הצליחו למנוע ממנו להימלט והשיבו אותו לבידוד ולהמשך טיפול.

 

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה של ההסתדרות הרפואית ד"ר צבי פישל אמר הבוקר: "אנו חוזרים ומתריעים מפני ההשלכות הנפשיות הקשות שעלולות להתרחש בעקבות התפרצות הנגיף וקוראים לממשלה להקים לאלתר מערך היגוי פסיכיאטרי לאומי. אנו קוראים לציבור לא להסס להשתמש במוקדי השיחה והצ'ט של ער"ן וסה"ר, שכן אמנם המצוקה והחרדה הן תגובות טבעיות ומשותפות לכולם, אך תחושת סבל חריגה ראויה להערכה ועזרה מקצועית". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה
צוות הטיפול בבית החולים פוריה
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה
מומלצים