שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

תיעוד: שוטרים עיכבו לחקירה אישה שרצה וניסתה להימלט מהם

האישה יצאה לריצה בשדרה המרכזית בגני תקווה, סירבה להזדהות והתיישבה על הרצפה. בתום דין ודברים עם השוטרים היא ניסתה להימלט - ונתפסה. תושבים תיעדו את המעצר וטענו: זה מוגזם. גורם במשטרה: "נבדוק אם מילאה אחר ההנחיות"

 

 

אישה שיצאה הבוקר (יום ג') לריצה בשדרה המרכזית של גני תקווה עוכבה לחקירה על ידי שוטרי סיור של מרחב דן לאחר שסירבה להזדהות וניסתה להימלט. על פי הוראות צו בריאות העם העדכניות, חל איסור על פעילות ספורט במרחק של יותר מ-100 מטר ממקום המגורים. במשטרה יבחנו אם האישה שהתה במרחק 100 מטר מביתה במהלך חקירתה.

מעצר בגני תקווה ()
האישה על הרצפה לצד השוטרים

שכנים תיעדו את האירוע והפיצו את התיעוד ברשתות החברתיות. תושבים ביישוב זעמו על פעולות המשטרה וטענו כי השוטרים הגזימו. בסרטון נראית האישה יושבת על הרצפה ומסרבת להזדהות. מצלם הסרטון ניהל שיח של פרשנות עם אישה שנשמעת ברקע על מה שאירע מתחת לחלון הבית: "הוא מזיז אותה בכוח, הוא עושה מקום וייקח אותה בכוח", אמרה האישה. "הוא מוציא אזיקים, רוצה לאזוק אותה. היא צעירה, נראה לי ילדה".

 

מצלם הסרטון מוסיף כי על השוטרים היה להביא למקום שוטרת. "היא בורחת, היא בורחת, היא בורחת", המשיכה האישה. "הנה – תפסו אותה". בהמשך היא גילתה שהגבר צילם את ההתרחשות ולאחר שציין בפניה שיעביר את התיעוד לטלוויזיה היא הביעה חשש שזהותה תיחשף.

 

גורם במשטרה אמר ל-ynet כי "שוטרים שהיו בפעילות אכיפה במחסום משטרתי בגני תקווה הבחינו באישה במרחב הציבורי וכשביקשו ממנה להזדהות מכוח סמכותם וחובתם לאכיפת הצו, היא סירבה לעשות כן, התעלמה מהוראות השוטרים והמשיכה בדרכה".

 

הגורם הוסיף כי "היא המשיכה להתעלם מקריאות השוטרים, התמידה בסירובה להזדהות ועוכבה לתחנה. בין היתר יבדקו השוטרים זהותה, האם מפרה בידוד והאם נמצאה בטווח מגוריה בהתאם להנחיות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האישה על הרצפה לצד השוטרים
מומלצים