שתף קטע נבחר

ישוחרר מהכלא: בכיר בוותיקן זוכה מהתעללות בילדים

ביהמ"ש העליון באוסטרליה הפך את הרשעתו של הקרדינל ג'ורג' פל, שבשיאו היה מספר שלוש בכנסייה הקתולית. "אפשרות משמעותית שאדם חף משפע הורשע בגלל ראיה שלא מבססת אשמה ברף הנדרש"

בית המשפט העליון באוסטרליה זיכה מאשמה הלילה (בין שני לשלישי) את הקרדינל ג'ורג' פל - האיש הבכיר ביותר בכנסייה הקתולית שהורשע מעולם בעבירות מין בילדים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  (צילום: AFP)
הספיק לרצות 13 חודשי מאסר. הקרדינל פל(צילום: AFP)
 

שבעת השופטים קיבלו את ערעורו של פל, שהיה שר האוצר של הוותיקן ובשיא כוחו נחשב לאיש השלישי בחשיבותו בכנסייה הקתולית. לפיכך הוא ישוחרר מבית הכלא מחוץ לעיר מלבורן, שבו הוא הספיק לרצות 13 חודשי מאסר מתוך שש שנים שנגזרו עליו.

 

הקרדינל בן ה-78 הורשע ב-2018 בהתעללות מינית בשני נערי מקהלה בני 13 בקתדרלת פטריק הקדוש בעיר מלבורן, שבה כיהן כארכיבישוף, בשנות ה-90. לאורך משפטו הכחיש פל בעקביות את ההאשמות נגדו.

 

בית המשפט העליון של אוסטרליה קבע כעת כי יש "אפשרות משמעותית שאדם חף משפע הורשע בעקבות ראיה שלא מבססת אשמה ברף הנדרש". שבעת השופטים פסקו פה אחד כי אשמתו של הקרדינל פל לא הוכחה מעל לכל ספק סביר.

 

הוא הורשע בעיקר על סמך עדותו של של אחד מנערי המקהלה, שבזמן המשפט כבר היה אב צעיר בשנות ה-30 לחייו. נער המקהלה השני מת ב-2014 ממנת יתר של סמים. זהותם של השניים אסורה בפרסום מסיבות משפטיות. עורכי דינו טענו לגנתו כי העדות לא סבירה, משפני שלפל לא היה זמן להטריד את הנערים אחרי המיסה.

 

תארי הכמורה של פל לא נשללו ממנו, אך הוא לא צפוי לשוב לתפקידים בכירים בכנסייה. במהלך משפטו הוא הודח באופן שקט מתפקידיו, אך בוותיקן סירבו לערוך חקירה פנימית של התנהלותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים