שתף קטע נבחר

רוסיה לישראל: עמדי בהתחייבות, העבירי לידינו את חצר אלכסנדר

בית משפט הוציא צו ביניים ארעי האוסר להעביר את הכנסייה בעיר העתיקה בירושלים לידי רוסיה. לפי דיווחים, המתחם הובטח לרוסיה כחלק מעסקת נעמה יששכר. הקרמלין: "מקווים שישראל תישאר מחוייבת להחלטה"

הקרמלין הודיע בסוף השבוע כי הוא מצפה שישראל תכבד את המחוייבות שלה להעביר את חצר אלכסנדר ברובע הנוצרי בעיר העתיקה בירושלים לבעלות רוסיה. זאת, בעקבות צו ביניים ארעי שהוציא בית המשפט המחוזי בירושלים, האוסר את העברת המתחם. על פי פרסומים, העברת חצר אלכסנדר לידי רוסיה הייתה חלק מהעסקה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהביאה לשחרורה של האזרחית הישראלית נעמה יששכר מהכלא הרוסי.

 

חצר אלכסנדר (צילום: יואב דודקביץ')
"מקווים שישראל תישאר מחוייבת להחלטה". חצר אלכסנדר(צילום: יואב דודקביץ')

דוברו של פוטין, דימיטרי פסקוב, אמר כי בביקורו האחרון בישראל, הנשיא הודה לנתניהו על ההחלטה הישראלית להעביר את המתחם לידי רוסיה. "העמדה הידידותית של ישראל זכתה להערכה הן על ידי מאמינים רוסים והן על ידי הכנסייה. ככל שאנו מבינים, הקשיים שעלו עכשיו באו בעקבות תביעה לבית המשפט על ידי אחד הצדדים. כמובן אנו מקווים שישראל תישאר מחוייבת להחלטה שלה להעביר את הכנסייה. זה מאוד חשוב לנו", הדגיש פסקוב.

 

בחודש ינואר הבטיח נתניהו לפוטין שישראל תעביר את הבעלות על חצר אלכסנדר (כנסייה ומנזר) לפדרציה הרוסית. חצר אלכסנדר ממוקמת ברחוב דבאגה ברובע הנוצרי במזרח ירושלים, ממול לכנסיית הקבר. היא נבנתה לפני כמאה שנים ומאז הקמתה הייתה בחזקתה וניהולה של ה"אופס" (The Orthodox Palestine Society) גוף חילוני עצמאי שבבעלותו נכסים נוספים בירושלים.

 

 

בשנת 1996, לאחר בוררות שנמשכה כעשר שנים בפני עו"ד יגאל ארנון המנוח, ניתן פסק בוררות שקבע, בין השאר, שהאופס הינו הבעלים החוקיים של חצר אלכסנדר. הצדדים לבוררות היו האופס והכנסייה הרוסית וגופים נספחים שלה. עו"ד אמנון שבלת ייצג את האופס בבוררות הנ"ל והוא ומשרדו מייצגים כיום את האופס גם בהליכים הנוכחיים.

 

האופס הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים במטרה למנוע את העברת הבעלות בחצר אלכסנדר לרוסיה. התביעה הוגשה נגד המפקחת על רישום מקרקעין ירושלים, מדינת ישראל וממשלת רוסיה. ב-5 באפריל נענה השופט אביגדור דורות לבקשת האופס והוציא צו מניעה זמני כמבוקש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ'
חצר אלכסנדר
צילום: יואב דודקביץ'
מומלצים