שתף קטע נבחר

יממה לאחר האישור: משרד הבריאות ביטל סיור לילדים עם אוטיזם בספארי

כאלף כרטיסים נרכשו לפעילות שבוטלה יממה לאחר האישור. הסיור הותנה בכך שיתקיים בנסיעה ברכב לכל אורכו. "זה נתן לבני תחושה לצפות למשהו", אמרה אם לילד על הרצף האוטיסטי. עמותת אלו"ט לגרוטו: "יש גבול להתעמרות"

משרד הבריאות ביטל היום (שני) סיורים של משפחות עם ילדים על הרצף האוטיסטי בספארי ברמת גן – יממה לאחר שאישר אותם. כאלף כרטיסים כבר נרכשו בעקבות החלטת המשרד מאתמול להתיר את הסיורים, ואולם היום קיבלו עמותת אלו"ט ועיריית רמת גן הודעה לקונית לפיה הם לא ייצאו לפועל בסופו של דבר.

 

רק חלק קטן מכלל המשפחות שתכננו לסייר בספארי הספיקו לעשות זאת. בעמותת אלו"ט, אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, יצאו נגד החלטת המשרד ודרשו הסברים בנושא. "מדובר בילדים שמצויים בסגר ביתי עם משפחותיהם מזה שבועות ארוכים, גזירה הקשה עבורם באופן בלתי נתפש לעומת משפחות וילדים אחרים", נכתב בפנייה שנשלחה מטעם העמותה באמצעות עו"ד מוטי ארד למשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו.

חגית אלף ובנה אפק ()
חגית אלף ובנה אפק

 

אישור סיורים בספארי לבעלי צרכים מיוחדים ()
האישור שניתן לקיום הסיור בספארי אתמול

Проф. Итамар Гротто. Фото: Асаф Магаль ()
אישר ואז ביטל. פרופ' גרוטו

"היוזמה לאפשר לאותם ילדים ומשפחות כמה שעות של התאווררות בספארי קרמה עור וגידים. לאחר האישור שנתת אתמול, אשר יש להניח שיצא לאחר שיקול דעת ובסמכות, נמכרו כ-500 כרטיסים למשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים לכל אחד מהימים".

 

עוד נכתב בפנייה כי "מעבר לקושי הממשי בביטול הרכישה והחזרת הכספים, לא ניתן לתאר את האכזבה והפגיעה הקשה שייגרמו לאותם ילדים ומשפחות מביטול הביקור בספארי. יש גבול להתעמרות באוכלוסייה הסובלת במיוחד מהמצב הקשה שנכפה על כלל המדינה".

 

אתמול כאמור ניתן האישור מטעם פרופ' גרוטו לקיים את הסיורים. הוא כתב כי "לאור המגבלות הקיימות ומתוך הבנה כי ילדים בעלי צרכים מיוחדים זקוקים להתאווררות, יאושר ביקור בספארי רמת גן עבור משפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים". גרוטו הבהיר כי האישור יינתן בכפוף לכך ש"המבקרים יישארו ברכב במהלך כל הביקור, בכל רכב ישהו רק בני אותה המשפחה הגרעינית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומכירת כרטיסים תתבצע מראש באמצעות האינטרנט או הטלפון".

לאחר שאישרו סיורים בספארי, הוחלט לבטל אותם ()
"לא ניתן לאשר את הפעילות". מכתב משרד הבריאות מהיום

עוד נכתב כי "הכניסה תהיה ברכבים בלבד, וללא מגע עם קופאי או תשלום ידני". אולם היום נשלה ההודעה לעמותה ולעיריית רמת-גן וכלשונה "בהמשך למכתבי ולאחר בדיקה נוספת עם הלשכה המשפטית במשרד, לא ניתן לאשר את הפעילות המבוקשת במסגרת החוקית הקיימת".

 

"קנינו אתמול את הכרטיסים, לאחר שפתחו את האופציה הזו", מספרת חגית אלף, אם לאפק בן השלוש שנמצא על הרצף האוטיסטי. חגית תכננה לסייר עם בנה בספארי היום. "סיפרנו לו שאנחנו הולכים לספארי לראות חיות והוא נורא התהלב. הוא בקושי יצא מהבית בחודש האחרון והיום בבוקר הוא קם ושאל אם הולכים לראות חיות. לאחר מכן עודכנתי שהסיור בוטל כי משרד הבריאות הבין שיש כל מיני סייגים משפטיים שלא מאפשרים את זה".

 

היא הוסיפה כי "אני די מאוכזבת כי להיות עם ילד על הרצף האוטיסטי בבית זה מאוד קשה וזה נתן גם לילד תחושה שהוא יכול לצפות למשהו. אני לא יכולה להבין את ההחלטה כי אנחנו בתוך אוטו. אין שום אינטראקציה עם אף אחד. בעיניי להיות בסופר מרקט יותר מסוכן. אני מבינה שלכולם יש את אותו אינטרס לשמור על כולם, אבל אין בהחלטה הזו שום היגיון משום שכל משפחה גרעינית נמצאת באוטו שלה".

 

ממשרד הבריאות לא התקבלה תגובה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים