שתף קטע נבחר

זיסי בת התשע נפגעה מרימון הלם בירושלים: "הרגשתי שהראש שלי נשרף"

זיסי מרגליות נקלעה אמש לעימותים בין שוטרים למפגינים חרדים שהשליכו אבנים וחפצים, ונפגעה מרימון ההלם שהשליכו בתגובה השוטרים. בריאיון ל-ynet סיפרה: "רציתי שמישהו יעזור לי". אביה: "ברחה מתוך העשן כמו מהמוות". המשטרה: "השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בילדה"

 

 

 

זיסי מרגליות, הילדה בת התשע שרימון הלם התפוצץ לידה אמש (ה') במהלך העימותים בין שוטרים למפגינים חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים, סיפרה הבוקר לאולפן ynet כי ראשה כואב בעקבות המקרה. זיסי, שדוברת יידיש ושאת דבריה תרגם אחיה, הוסיפה שהיא חשה שהראש שלה "נשרף" וכי ברגעי הבהלה חיפשה אנשים שיעזרו לה. היא סיפרה שהיא כועסת על המקרה - שלפי המשטרה אירע בטעות, כיוון שהשוטרים לא שמו לב לילדה ולאמה שקנו דבר מה בחנות במקום.

 

בריאיון שנערך בבית המשפחה סיפרו ההורים כי זיסי נפצעה סמוך לעינה, אך בשל החשש מהידבקות בנגיף הקורונה היא לא נלקחה לבית חולים - אלא למטפלת פרטית. "שמו לה משחות. היו לה כאבים והיא לא יכלה לישון כל הלילה, היא בטראומה. היא הייתה בהלם בהתחלה", סיפר אביה דב. "היא הלכה לקנות דברים לשבת ולא ידעה כלום, פתאום הגיעו השוטרים והיא הלכה לתומה וזרקו רימון הלם. פתאום אין לה משקפיים, והיא בתוך העשן בורחת כאילו מהמוות", הוסיף האב.

 

 

זיסי מרגלית שנפצעה מרימון (צילום: אלי מנדלבאום)
"היא בטראומה". זיסי מרגליות שנפגעה מרימון הלם(צילום: אלי מנדלבאום)
  
ילדה זיסי מרגליות הורים דב בער ו רבקה נפגעה רימון הלם הפגנה איסור תפילות נגיף הקורונה קורונה מאה שערים ירושלים (צילום: אלי מנדלבאום)
עם ההורים דב ורבקה(צילום: אלי מנדלבאום)

האב הוסיף כי לאחר השבת בכוונת המשפחה לפנות לעורך דין "שייקח את העניין חזק ביד", כדבריו. כשנשאל מה עשתה בתו בשעה מאוחרת בחוץ, במיוחד לאור התקנות המגבילות יציאה מהבית, השיב האב שזו כלל לא הסוגיה. "אני לא נכנס לעניין שהיה חוקי או לא חוקי. היא הלכה רק לקנות משהו לשבת. יום חמישי בערב זה לא ערב כמו כל הערבים, הולכים לישון קצת יותר מאוחר כי צריכים להכין את צורכי שבת, פתאום שוכחים, אז הלכה רק לקנות משהו. בוודאי שזה בלתי חוקי לזרוק רימוני הלם על ילדה קטנה כזאת ולסכן את חייה".

 

האירוע אמש החל כאשר כמאה מפגינים יצאו להפגין בלילה בכיכר השבת בבירה, במחאה על האיסור לקיים תפילות במניין בעקבות משבר הקורונה. כוחות משטרה שהגיעו למקום נרגמו באבנים, ובתגובה השליכו רימוני הלם על המפגינים. המתפרעים גם זרקו אבנים וחפצים לעבר שוטרים שנכנסו לאחד מבתי הכנסת. 12 מהם נעצרו ולאחרים נרשמו דו"חות. כאמור, במסגרת העימותים, רימון הלם נפל סמוך לזיסי בת ה-9 - אם כי היא לא נזקקה לפינוי לבית חולים.

הילדה שנפצעה מרימון ואביה (צילום: אלי מנדלבאום)
(צילום: אלי מנדלבאום)
 

הילדה שנפצעה מרימון ואמה (צילום: אלי מנדלבאום)
(צילום: אלי מנדלבאום)

מהמשטרה נמסר כי "בשעות הלילה החלה מחאה אלימה וקשה באזור מאה שערים שבה נטלו חלק עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים. השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה. במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה - נפצעו שלושה שוטרים. אחת מהם אף פונתה לטיפול לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".

 

עוד נמסר כי "במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה וכנגד אחרים הוגשו דו"חות במקום. ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה ,את תקיפת השוטרים החמורה נגד אותם שוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי מנדלבאום
"הרגשתי שהראש נשרף". זיסי בת התשע
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים