שתף קטע נבחר

צילום: AFP, MCT

קול ההיגיון: אמריקה מאוהבת בד"ר בן 79

בימים של מגפה עולמית האמריקנים המבוהלים זקוקים לגיבור - ומעריצים את אנתוני פאוצ'י, המומחה של הנשיא טראמפ למחלות זיהומיות: "קול שקול בתוך הכאוס". דמותו מופיעה בכל מקום: על ספלי קפה, גרביים ודונאטס וגם במשחק מחשב. הד"ר הוותיק מגיב: "איפה הייתם כשהייתי בן 30?"

 

השופטת רות ביידר גינסבורג היא כבר פאסה. בתקופת הקורונה אמריקה מאוהבת באזרח ותיק אחר: ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המכון למחלות זיהומיות ואלרגיות, שחבר בצוות המיוחד שהוקם בבית הלבן למאבק במשבר הקורונה.

 

נדמה שפאוצ'י בן ה-79 נמצא בימים אלה בכל מקום. האמריקנים לא נתקלים בו רק בתדרוכים היומיים לצד הנשיא. הם רואים את דמותו גם על חולצות, ספלי קפה ואפילו דונאטס. עבור רבים האפידמיולוג הוותיק הוא הגיבור החדש של אמריקה: איש מקצוע אמין ושקול שמדבר לאומה מבוהלת, שהנשיא שלה משבש לעיתים חלק מהעובדות.

  (מתוך טוויטר)
דונאטס עם דמותו של פאוצ'י(מתוך טוויטר)
 

ניק סמרארו, בעלים של חנות דונאטס ברוצ'סטר ניו יורק, הוא אחד מבעלי העסקים שהחליט לעשות מחווה לד"ר - ולהצטרף ל"פאוצ'ימאניה". ניק מוכר דונאטס שעליהם מופיעה דמותו של פאוצ'י. "אף פעם לא פגשתי אדם שנערץ על כל כך הרבה אנשים. אף פעם לא שמעתי תגובה שלילית עליו".

 

"לדעתי הוא סוג של קול שקול בתוך הכאוס", אומר סמרארו על הופעותיו של פאוצ'י בתדרוכים של טראמפ, שנראים לעיתים כמו עצרת בחירות. סמרארו מספר שהדרישה לדונאטס עם תמונת פאוצ'י גבוהה כל כך שהוא היה חייב לפתוח עוד קווי טלפון כדי לעמוד בעומס ההזדמנות. עכשיו הוא עושה משלוחים ברחבי ארה"ב.

  ( צילום: AFP, @Capospeakeasy/Nat RAUM)
אחד הקוקטיילים על שמו של הד"ר( צילום: AFP, @Capospeakeasy/Nat RAUM)
 

פרצופו של האפידמיולוג מופיע גם על טי-שירטס ועל כוסות קפה, עם הסלוגן "In Fauci We Trust" ועל כוסות קפה עם המשפט: "הישארו רגועים ותשטפו את הידיים שלכם". האמריקנים יכולים גם לרכוש גרביים ונרות עם תמונתו של הד"ר. הקניון האינטרנטי Etsy מציע יותר מ-3,000 פריטים שמוקדשים לד"ר.

 

בקבוצת "מועדון המעריצים של ד"ר אנתוני פאוצ'י" בפייסבוק יש יותר מ-79,000 חברים. במשחק מחשב שנקרא "הנקמה של פאוצ'י" יכולים המשחקים לשגר קרני לייזר מעיניו של הד"ר כדי לנצח את נגיף הקורונה. בוושינגטון הבירה יש מסעדה שמוכרת קוקטיילים על שמו של פאוצ'י. "זה נמכר בטירוף", אומר רוהיט מלהוטרה, שאחראי על אגף המשקאות במסעדה. "הגענו ל-300 משקאות ביום".

  ( צילום: AFP)
3,000 פריטים לקנייה ברשת( צילום: AFP)
 

פאוצ'י מוכר לציבור האמריקני כבר שנים ארוכות, מאז משבר האיידס בשנות השמונים. לא נראה שמישהו שיער שהוא יהפוך לדמות איקונית. רוברט תומפסון, מומחה לטלוויזיה ולתרבות פופולרית באוניברסיטת סירקיוז בניו יורק, אומר שבעקבות הופעותיו התכופות בבית הלבן פאוצ'י חודר לתודעתם של כל האמריקנים.

 

הד"ר בן ה-79 נוכח מאוד ברשתות החברתיות. הוא מתראיין בשידור חי בסנאפצ'אט, משיב על השאלות של כוכב הכדורסל סטף קארי באינסטגרם ומשוחח ביוטיוב עם טרוור נואה, קומיקאי ומנחה לייט נייט.

  ( צילום: AFP)
( צילום: AFP)
 

אמריקנים רבים מחבבים את פאוצ'י בגלל הדרך הישירה שלו להסביר את המציאות בעולם שבו משתוללת מגפה. לעיתים הוא נדרש לתקן בעדינות את הדברים שאומר טראמפ, כשהנשיא עומד לצדו במבט זועף.

 

"ברגעי משבר כאלה האמריקנים נואשים לגיבורים", אומר ג'וליאן זליזר, פרופסור להיסטוריה מאוניברסיטת פרינסטון. "גם באווירה פוליטית קשה פאוצ'י מתעקש לומר את האמת – גם כשהנשיא עומד לצדו כועס". מבחינת תומפסון, "נראה שהוא מדבר בצורה מדעית והגיונית".

 

טוני מסטרנגלו נסע שלוש שעות בשביל לקנות דונאטס עם דמותו של פאוצ'י ברוצ'סטר. לדעתו פאוצ'י הוא איש ישר מאוד, כזה שלא ניתן "לסובב" אותו בשום דרך. "אין לו אג'נדה. אני חושב שהוא נהדר. הוא מזכיר לי את סבא שלי, שאלוהים יברך אותו. הוא היה בחור איטלקי קטן שפשוט היה כן. וזה מה שאני חושב על פאוצ'י".

3082 ()
 

פאוצ'י גם צובר לעצמו אויבים במשבר הנוכחי. שמרנים שתומכים בטראמפ כועסים על האפידמיולוג הוותיק, שנוהג לתקן את הנשיא בתדרוכים. ברשתות החברתיות יש גולשים שלועגים לו, מה שגרם לממשל לתגבר את האבטחה סביבו. טראמפ שיתף בטוויטר ציוץ עם ההאשטאג "לפטר את פאוצ'י", אך בהמשך אמר שהוא סומך עליו ושמדובר ב"אדם פנטסטי".

 

פאוצ'י מקפיד שלא להתרגש מהרגשות העזים שהוא מעורר, לכאן ולכאן. כשנשאל על עצומה שקוראת להעניק לו את תואר "הגבר הסקסי בעולם לשנת 2020" של מגזין People's הוא השיב: "כשמראים לי דבר כזה בגילי אני שואל: איפה הייתם כשהייתי בן 30?". עד כה יותר מ-18,000 איש חתמו על העצומה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
 צילום: AFP
ד"ר אנתוני פאוצ'י
צילום: AFP
מומלצים