שתף קטע נבחר

סכסוך עבודה בחברת אוטובוסים בצל הקורונה: "עובדים בפחד"

ועד העובדים ב"סופרבוס" הודיע על הסכסוך מול ההנהלה בשל היעדר חציצה בין הנהג לנוסעים. "מרגישים חשופים להידבק", אמר אחד העובדים. יו"ר הוועד ציין כי "במדינות רבות קיימת חציצת זכוכית לשמירה על בטיחות העובדים". החברה בחרה שלא להגיב

 

ועד העובדים בחברת "סופרבוס" המאוגדים בכוח לעובדים הודיע אמש (ראשון) על סכסוך עבודה מול הנהלת החברה. הנהגים מוחים על היעדר חציצה בין הנהג לנוסעים בעת משבר הקורונה כפי שנעשה במקומות רבים בעולם.

 

איימן והיב, נהג החברה בטבריה, מספר כי "אנחנו מרגישים חשופים לקורונה. אין לנו שום הגנה. יש מגע פיזי עם הנוסעים וכרטיסי הרב קו ואין שום הפרדה פיזית. לא כל הנוסעים עולים עם מסכות, חלקם משתעלים - זה מפחיד". לדבריו, "אנחנו בדילמה ממה לפחד יותר מהילדים שלא יהיו רעבים בבית או להידבק. מהחברה קיבלנו אלכוג'ל אבל מסכה פשוטה וחד פעמית נותנים לנו פעם בשבוע".

 

והיב מוסיף כי "יותר מהכול פשוט כואב לנו שאנחנו שקופים. מדברים על החזרת התחבורה הציבורית, אבל מי חושב על בריאותם וביטחונם של הנהגים? כבר היום חסרים אלפי נהגים. מי יבוא לעבוד עכשיו? כל מי שיצא לחל"ת זה מפחד מהמחלה. מי יחזור עכשיו?".

 

הנהגים גם מוחים על חלוקת סידורים בלתי הוגנת ובלתי שקופה בין נהגי החברה כך שנהגים מקורבים למנהלי הסניפים זוכים לעבודה רציפה יותר מעמיתיהם שמשמרותיהם מחולקות בשעות היממה.

הוכרז סכסוך עבודה ב"סופרבוס" ()
הוכרז סכסוך עבודה ב"סופרבוס"

הארון שובש ()
יו"ר ועד העובדים הארון שובש

יו"ר ועד העובדים בחברה, הארון שובש, אמר כי "נהגים עובדים בסביבת עבודה המחייבת קרבה לציבור נוסעי התחבורה הציבורית בכל שעות היממה. במדינות רבות בעולם, וכן ברכבת ישראל והרכבת הקלה בישראל, קיימת חציצת זכוכית בין הנהג או הקופאי לבין הנוסעים שמטרתה לשמור על בטיחות ובריאות הנהגים. אין כל סיבה שנהגי סופרבוס החרדים לפרנסתם יוטרדו בה בעת מן הסיכון לבריאותם".

 

תום פרומוביץ, ראש ענף התחבורה בכוח לעובדים: "נאלצנו לנקוט בצעדים ארגוניים משום שאת ביטחונם הפיזי והתעסוקתי של העובדים לא מבטיחים בסיסמאות ודיבורים. לכל משבר יש את 'היום שאחרי' והתנערות כזו מאחריות תוביל לבריחה מאסיבית של נהגים מהענף ביום שאחרי".

קו 18 דן תל אביב (צילום: נדב אבס )
קו 18 של חברת "דן" בימי קורונה(צילום: נדב אבס )

תחבורה ציבורית תל אביב (צילום: מוטי קמחי)
תחבורה ציבורית תל אביב(צילום: מוטי קמחי)

המשמעות של הכרזת סכסוך העבודה היא שלאחר 15 יום מהודעת ארגון העובדים הוא יכול להפעיל צעדים ארגוניים ובהם בין היתר השבתה של השירות. מהלך כזה יהווה כאב ראש לא קטן לחברה שגם כך, כמו יתר מפעילות התחבורה הציבורית, מתקשה כעת בהחזרתם של עובדים מהחל"ת לפני תום 30 הימים המזכים אותם במענק.

 

אתמול הודיע משרד התחבורה על הגדלת התדירות בקווי האוטובוסים כך שהשירות הכולל שינתן הוא 50% מהשירות שניתן בשגרה זאת לעומת 25% הפעלה עד אתמול. הכפלת השירות היא בהתאמה לגדילת התעסוקה במשק בהמשך לתקנות שקיבלה הממשלה. בשונה מאתמול, היום לא הורגשו עומסים חריגים בתחבורה הציבורית.

 

בחברת סופרבוס בחרו שלא להגיב לידיעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים