שתף קטע נבחר

צילום: AFP, MCT

טעות במעבדה: שמונה מטופלים קיבלו תוצאות שגויות

בשל טעות אנוש של עובד בבית החולים העמק, לשבעה מטופלים בריאים נמסר כי הם חולים בקורונה ולאחד שחולה - נמסר שהוא בריא. הם קיבלו הודעות והנחיות מתאימות וגם משרד הבריאות עודכן

 

בדיקות נגיף קורונה מבחנה מעבדה בית חולים איכילוב תל אביב (צילום: AFP)
בדיקות לגילוי קורונה. ארכיון (צילום: AFP)

 

בית החולים העמק שבעפולה מסר היום (שני) כי בשל טעות אנוש של עובד במעבדה בבית החולים, נמסרו תוצאות שגויות של בדיקות לגילוי קורונה לשמונה מטופלים. לשבעה מהם נמסר כי הם חולים בקורונה אך למעשה הם לא היו, ומטופל אחד קיבל הודעה שאיננו חולה - למרות שהוא כן. הטעות התגלתה במסגרת תהליך בקרת איכות פנימי שמתבצע במעבדה ועם גילויה קיבלו המטופלים הודעה והנחיות מתאימות.

 

כל העדכונים על נגיף הקורונה

 

לשלושה מהמטופלים, ששהו בבידוד ביתי נמסר שאינם נדרשים עוד לבידוד. ארבעה חולים שטופלו במחלקות קורונה הוצאו מהמחלקות ונלקחו להם בדיקות לגילוי קורונה. מבית החולים נמסר עוד כי לשניים מהם כבר חזרו תוצאות שליליות (כלומר הם לא חולים בקורונה) והם יישארו במעקב ויעברו בדיקות נוספות בימים הקרובים.

 

 

 

 

 

 

מבית החולים העמק נמסר: "אנו מתנצלים על הטעות ופועלים להפקת לקחים למניעת טעויות חוזרות. האירוע דווח למשרד הבריאות".

 

ביום שישי האחרון פורסם כי 14 דיירים מבית האבות "בת הדר" קיבלו תוצאות חיוביות לבדיקת הקורונה שלהם, אך בהמשך, בבדיקות שנערכו בבתי החולים שאליהם פונו הדיירים – נמצא כי למעשה הם לא נדבקו ותוצאות הבדיקות חזרו שליליות. הבדיקות הראשונות של הדיירים שהצביעו כביכול על הדבקה בוצעו במכון ויצמן למדע ברחובות.

 

 

 

 

אמש הודיע משרד הבריאות על סיום בדיקת התקלה במעבדה במכון ויצמן, תשעה מהדיירים אושפזו באסותא באשדוד, שלושה בבית החולים קפלן ברחובות ושניים בבית החולים ברזילי באשקלון.

 

בסוף השבוע, לאחר שמשרד הבריאות טען כי האירוע מחייב "תחקיר מעמיק", נעצרו הבדיקות במכון. האירוע במעבדת מכון ויצמן מתרחש על רקע הפתיחה המיועדת של מעבדה נוספת במוסד אקדמי. השבוע אמורה להיפתח מעבדה לבדיקות קורונה באוניברסיטת תל אביב, שנפתחת אף היא בעיכוב משמעותי. האירוע עלול להביא לעיכוב נוסף בפתיחת המעבדה, ואולם באוניברסיטה אומרים כי היא צפויה להיפתח השבוע.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים