שתף קטע נבחר

צילום: AFP, MCT

בצעד חריג: חולה קורונה שהלך לעבודתו אושפז בכפייה

תושב רהט סירב להתפנות באופן עצמאי למלונית ייעודית לחולי קורונה, ובעקבות כך פעלה המשטרה להשיג צו אשפוז בכפייה

 

אשפוז בכפייה של חולה קורונה ברהט (צילום: דוברות המשטרה)
פינוי החולה שאושפז בכפייה(צילום: דוברות המשטרה)

תושב רהט כבן 30 שחלה בקורונה והיה אמור לשהות בבידוד ביתי אושפז הלילה (בין שני לשלישי) בכפייה לאחר שסירב להתפנות באופן עצמאי למלונית. בנוסף נרשם לו דו"ח בסך 5,000 שקל.

 

שוטרים ייעודיים של התחנה המקומית לבדיקת מבודדי קורונה, שערכו בדיקה לגבי חולים מאומתים, הגיעו לביתו של החולה ולא מצאו אותו שם.

 

לשוטרים התברר כי האיש הלך לעבודתו, אולם עם הגעתם למקום החולה נמלט ושב לביתו. בשלב זה חזרו השוטרים לביתו של האיש וביקשו ממנו להתפנות באופן עצמאי למלונית ייעודית לחולי קורונה.

 

 

 

החולה סירב לבקשה ובעקבות כך פעלה המשטרה להשיג צו אשפוז בכפייה. לאחר תיאום מול משרד הבריאות וצוות רפואה, צוות קורונה משטרתי ייעודי עלה על מיגון והגיע לביתו של החולה.

 

הצוות הייעודי המשטרתי סייע לחובשים להעביר את החולה לאמבולנס תוך הקפדה על כלל הנחיות הבטיחות. החולה הועבר לאמבולנס ללא התנגדות והועבר למלונית באשקלון ולאחריות פיקוד העורף. במשטרה אמרו בעקבות האשפוז הכפוי כי "אנו קוראים לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".

 

ראש העיר רהט פאיז אבו סהיבאן אמר כי מדובר ב"אירוע מסוכן מאוד. יותר מחודש אנחנו עובדים על הסברה מבית לבית דרך אימאמים ואנשי ציבור ואז מגיע אדם שעושה את המעשה הזה. אנחנו התרענו על אנשים שלא מיישמים את ההנחיות שדינם או מעצר או בידוד בכפייה. זה מעשה שאנחנו מגנים אותו. נעשה עוד מסע הסברה ונשכנע את האנשים שיש להם תסמינים להיבדק ולהיכנס לבידוד".

 

ראש העיר ציין כי ייתכן שהאיש שהוכנס לאשפוז בכפייה הלך לעבודה בתום לב, "כי לא הבין וחשב שזו שפעת. אחיו הצטרף אליו לנסיעה וגם הוא צריך להיכנס לבידוד עכשיו. החוק צריך להיות מעל הכול. זה דבר חמור מאוד ואנחנו צריכים לעקוב אחרי אנשים מאומתים. ביקשנו ממשרד הבריאות אבל לא העבירו לנו שמות. התרעתי בפני פרופ' איתמר גרוטו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
פינוי החולה
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים