שתף קטע נבחר

צילום: AFP, MCT

אסייאס נכנעה לקורונה בגיל 100: "צדיקה שזכתה לאריכות ימים"

גידלה תשעה ילדים, עלתה לארץ מאתיופיה ב"מבצע משה" והלכה לעולמה מסיבוכי הנגיף: אסייאס ארגו מרחובות היא הנפטרת המבוגרת ביותר בישראל מקורונה. בתה אסנת הורשתה להיפרד ממנה: "ליטפתי לה את הראש"

 

 

אסייאס ארגו, תושבת רחובות, הלכה הבוקר (יום ג') לעולמה מסיבוכי הנגיף קורונה. ארגו, בת 100 במותה, היא הנפטרת המבוגרת ביותר בישראל מאז התפשטות הנגיף. היא הותירה אחריה תשעה ילדים ו-30 נכדים.  

 

ההידבקות התגלתה בערב פסח. ארגו, שסבלה ממחלות רקע שונות, אושפזה במחלקת הקורונה של בית החולים קפלן בעיר. לאחר שנקבע המוות, אפשר צוות המחלקה לבתה של הנפטרת להיפרד ממנה.

 

"כל מה שיש לנו להגיד עכשיו זה תודה לצוות שטיפל באימא שלי", אמרה ל-ynet הבת אסנת זגאי. "אימא הייתה אישה צדיקה שזכתה לאריכות חיים וראתה איך המשפחה שלה גדלה".

אסייאס ארגו היא הנפטרת המבוגרת ביותר מנגיף הקורונה בארץ עד היום ()
אסייאס ארגו

ארגו עלתה לארץ מאתיופיה במסגרת "מבצע משה" ב-1984 כשהייתה בת 64. מאז הגעתה לישראל היא דאגה לטפח את חיי המשפחה והייתה עקרת בית. "היא גידלה אותנו עם כל הקושי והייתה אהבת חיי שלקחו ממני, האימא הטובה בעולם", סיפרה אסנת.

 

בליל הסדר מיהרו ילדיה של ארגו להזמין לה אמבולנס של מד"א מאחר שלא ענתה לטלפון. "בבית החולים עשו לה בדיקת קורונה ואמרו שהיא חולה", סיפרה הבת. "המזל שלנו שהיא לא סבלה הרבה".

 

כאמור, לאחר שארגו נפטרה, נכנסה הבת אסנת למחלקת הקורונה כדי להיפרד מאמא. "הלבישו אותי כמו את כל הצוות. ראיתי את אימא שלי, ליטפתי לה את הראש ונפרדתי ממנה בפעם האחרונה. זה היה קשה מאוד".

 

"המעט שיכולים להעניק לבני המשפחה"

מבית החולים קפלן נמסר בנוגע לתהליך הפרידה: "צוות המחלקה ליווה ברגישות רבה את בתה של הנפטרת כדי להיפרד ממנה באופן מכובד תחת מיגון מלא שסופק על ידי הצוות.

 

 

 

אנדליב מרעי, אח אחראי במחלקת הקורונה של בית החולים קפלן, סיפר: "בסיוע של עובדת סוציאלית הצלחנו להכניס את הבת של המטופלת לתוך היחידה עם כל ציוד המיגון שנדרש.

 

"ליווינו אותה ברגעים הכי קשים שיכולים להיות. זה המעט שאנו יכולים להעניק לבני המשפחה של המטופלים שנמצאים אצלנו פה ביחידה. אמנם אנחנו כאן בשביל המטופלים, אבל לא פחות חשוב להיות עבור בני המשפחה".

  

לפי נתוני משרד הבריאות, עד כה נפטרו בישראל 181 חולי קורונה. 13,883 חולים אובחנו. 142 במצב קשה (לעומת 149 אתמול). 113 מהם מונשמים (לעומת 119 אתמול).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים