שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

"אוטובוס האהבה" מעביר מסרים לאנשים בבידוד

בריסל: אוטובוס מיוחד יוצא מדי ערב להשמיע לאנשים שבהסגר הודעות קוליות מיקיריהם. "אנשים מופתעים ושמחים שמישהו חשב עליהם"

בתקופות המגפה, לתושבי בריסל שנמצאים בבידוד יש את "אוטובוס האהבה". כעת, כשרוב הרחובות בבירת בלגיה נטולי מנועים רוטנים ורעש צופרים, לפתע קטע שירה מפלח את הדממה.

 

"אנחנו מתגעגעים. נשיקות" קורא הרמקול מאוטובוס אדום בהיר עם הכיתוב "קולות בריסל" באחד הרחובות. "אנחנו שולחים לך נשיקה גדולה", נשמעת הודעה אישית נוספת בין בתי הלבנים.

  (צילום: AP)
מאות בקשות להפריח נשיקות. "אוטובוס האהבה" בבריסל(צילום: AP)

לפעמים פרצוף מזלזל מביט כלפי מטה מגובה, ווילונות נסגרים במהירות – המטרה הלא נכונה. ברוב הפעמים, אלה פנים מחייכות – בול פגיעה.

 

"זה גורם לי הנאה", אמרה אסונסיון מנדז, בת 82, אחרי ששמעה הודעה מנכדיה. לדבריה, זה הפיג את השעמום של עוד יום בבידוד, ולרגע אף הקל מעט על הפחד שלה מפני הנגיף.

 

"זו הייתה הפתעה יפה. זה מחמם את הלב וגורם לאנשים להתאחד למרות הסגר", אמרה בתה כרמן דיאז, שצפתה והקשיבה איתה מחלון פתוח בקומה הראשונה מעל מפלס הרחוב.

  (צילום: AP)
מפיץ מסרים אישיים ושובל של אושר(צילום: AP)

  (צילום: AP)
(צילום: AP)

כמו כל מערכת אוטובוסים מטרופולינית, גם תושבי בריסל אוהבים להתלונן. האוטובוסים מאחרים מדי או מלאים מדי ולפעמים שני הדברים גם יחד. אבל קשה להתלונן על מסר של אהבה.

 

מאז השבוע שעבר, חברת האוטובוסים הציבורית בבריסל STIB-MIVB קוראת לאנשים לשלוח הודעות קוליות - וכתובת. ואז, האוטובוס המיוחד יוצא בשעות הערב המוקדמות כדי להפיץ את כל ההודעות ולהשאיר שובל של אושר.

 

נכון, עם סמארטפונים ושיחות וידאו, יש כבר שפע של דרכים לתקשר. אבל אוטובוס אהבה עם קולותיהם של ילדים ויקירים?

 

לורנה סאנצ'ס, בתה של דיאז ונכדתה של מנדז, אומרת שזה רעיון נהדר. "זה באמת יכול להשפיע על הרבה אנשים, במיוחד על האנשים המבוגרים יותר שאין להם גישה לטכנולוגיה", אמרה סאנצ'ס. "זה מביא משהו מאוד מיוחד".

  (צילום: AP)
"גורם לאנשים להתאחד למרות הסגר"(צילום: AP)

  (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

חברת האוטובוסים הוצפה בבקשות, אמרה דוברת החברה. היא סיפרה שהתקבלו כ-750 בקשות להפריח נשיקות ועד בקשה של ילדה שמישהי תהיה הסנדקית שלה.

 

אוטובוסים ציבוריים ממשיכים לפעול בבריסל. הנוסעים נדרשים לעלות ולרדת דרך הדלת האחורית ולהקפיד על התרחקות חברתית כשהם בפנים.

 

פרויקט "קולות בריסל" משאיר חיוך אפילו על פני נהגי האוטובוסים. "הם שמחים מאוד שחשבנו עליהם", אמר הנהג אלכס ונדקסטייל. "הם מופתעים, מאנשים, משפחתם או חברים שחשבו עליהם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
"אוטובוס האהבה" בבריסל
צילום: AP
מומלצים