שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

בשל הזינוק בנדבקים: סגר על שכונות בנתיבות ובבית שמש

שיעורי התחלואה בקורונה עלו - והממשלה הטילה סגר על כמה שכונות בנתיבות ובבית שמש, שייכנס לתוקף ביום ראשון ויימשך לפחות חמישה ימים. פיקוד העורף יבטיח קיום אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים מקומיים לאוכלוסייה

 

 

הממשלה החליטה היום (ו') להטיל סגר על שכונות בנתיבות ובבית שמש בעקבות הזינוק במספר הנדבקים בנגיף הקורונה שנרשמה באזורים אלו בימים האחרונים. ההכרזה על האזורים כעל "אזור מוגבל" תימשך חמישה ימים, החל מיום ראשון הקרוב בשעה 06:00 ועד יום שישי הבא בשעה 06:00.

 

האזורים בנתיבות שעליהם הוטל סגר: שכונות נטעים ושלום בונייך, וכן הרחובות חזני, צבאן, הצאלה, ברוש, ביל"ו וגרשונוביץ. בבית שמש: השכונות נחלה ומנוחה וקריית בית שמש ב'.

 סגר בכבישים בנתיבות (צילום: רועי עידן)
מחסום בנתיבות. ארכיון(צילום: רועי עידן)

  ()
מפת התחלואה והסגר בנתיבות

  ()
מפת הסגר והתחלואה בבית שמש

בתקופת הסגר, משרד הביטחון באמצעות פיקוד העורף יבטיח קיום אספקה קיומית של מזון, מצרכים ושירותים קיומיים וסיוע לאוכלוסייה בתוך האזור. משרדי הפנים והאוצר יפעלו לתת מענה וסיוע לאוכלוסיות בשכונות שהוכרזו בישובים האמורים.

 

לפי מסמך הצעת ההחלטה על הסגר שהובא לאישור ועדת השרים, נכון לאתמול היו בנתיבות 83 חולי קורונה, וקצב העלייה בתחלואה בשלושת הימים האחרונים הוא 19% עם שיעור התחלואה של 227.3 חולים ל-100,000 איש. בבית שמש היו נכון לאתמול 339 חולים, קצב העלייה בתחלואה בשלושת הימים האחרונים הוא 22% ושיעור התחלואה הוא 330.3 חולים לכל 100,000 איש. "בדיקה של נתוני התחלואה בערים אלו מובילה למסקנה כי יש הצדקה להכריז רק על שכונות או אזורים מסוימים בערים אלו כאזור מוגבל", נכתב במסמך.

 

 

 

כבר אתמול פורסם ב-ynet כי משרד הבריאות שוקל להטיל סגר על נתיבות בשל זינוק שנרשם במספר החולים. בדו"ח שהופץ השבוע על ידי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, צוינה נתיבות כיישוב השישי המדאיג בארץ – אחרי בני ברק, אלעד, בית שמש, ירושלים, מודיעין עילית וביתר עילית. לפי הנתונים שהובאו ביום שני, יחס ההכפלה השבועי (מספר החולים לעומת מספר החולים בשבוע שלפני כן) היה 1.8, הגבוה ביותר מבין אותם יישובים מטרידים. 18% מאלו שנבדקו בשלושת הימים שלפני כן היו חיוביים לנגיף, ומספר הבדיקות בעיר היה נמוך יחסית.

 

בפוסט שפרסמה אתמול עיריית נתיבות נכתב כי "בשבוע האחרון אנו עדים לעלייה חריגה במספר מקרי התחלואה בקורונה של תושבי העיר. מדובר בעלייה שנובעת משני מקרים חריגים - שתי משפחות אירחו במהלך החג אורחים ממשפחה אחרת ונתערבבו זה בזה, באופן שנתגלו 15 מקרים של חשיפה והדבקה בנגיף". 

 

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר עולה כי 14,882 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה בישראל מאז התפרצות המגפה. מספר החולים במצב קשה עומד על 139, בעוד מספר החולים המונשמים נותר על 107. מניין הנפטרים מסיבוכי הנגיף עלה ל-193. בניכוי המתים והמחלימים, שמספרם הוא 5,685, מספרם של החולים עומד כעת על 9,004.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
מחסום בנתיבות. ארכיון
צילום: רועי עידן
מומלצים