שתף קטע נבחר

ח"כ הנדל: "לא הפכתי לביביסט, התפשרתי על ראש ממשלה עם אישום"

ברקע הביקורת הנוקבת על כניסתו לממשלת אחדות בראשות נתניהו, אמר ח"כ הנדל בריאיון באולפן ynet כי הוא וחברו ח"כ האוזר החליטו על החלופה היחידה: "בחירות נוספות בעינינו הן אסון". הוא תקף בחריפות את ח"כ לפיד: "מי שבחר לשקר, זו בעיה שלו. בטוויטר הוא ראש הממשלה"

 

ח"כ יועז הנדל (דרך ארץ) התייחס הבוקר (יום א') לביקורת הקשה שהופנתה כלפיו וכלפי חברו לסיעה הקטנה, ח"כ צבי האוזר, בעקבות החלטתם להצטרף לגוש של כחול לבן בממשלת האחדות המתהווה בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ. "מימשנו את מה שהתחייבנו אליו לפני הבחירות", אמר ח"כ הנדל בריאיון באולפן ynet, "שלא נשב עם מפלגות שלא מכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, לא עם כהניסטים אם היו נבחרים ולא עם בל"ד".

 

הנדל, שעזב עם האוזר את הפלג של תל"ם עם התפרקות כחול לבן, ציין עוד בנוגע להחלטתם כי "אנחנו נתנו למדינת ישראל ממשלה, במקום ללכת לבחירות נוספות שבעינינו הן אסון".

Blue & White MK Yoaz Hendel ()
"מימשנו את מה שהתחייבנו אליו". ח"כ הנדל

בספטמבר 2019 אמר הנדל: "ראש ממשלה עם כתב אישום לא יכול לכהן, וזה מה שגם נתניהו אמר, ואני מקבל ועקבי לגבי זה. ראש ממשלה לא מסוגל לנהל מדינה ובמקביל לנהל את ענייניו המשפטיים, אף בן אנוש לא מסוגל לזה. ולכן אני לא רואה שום אפשרות שראש ממשלה עם כתבי אישום יכהן ואנחנו ניתן לזה יד".

 

הבוקר אמר הנדל בהתייחסו לדברים כי "אתה שואל אותי איפה אני צריך להתפשר, אם ממשלה עם בל"ד שתחזיק מעט מאוד זמן ואז תלך לבחירות או לשבת עם ראש ממשלה עם כתב האישום, אז התשובה מאוד ברורה. זו הדרך שבה בחרתי".

 

- על פי עולם הטוויטר אתה "גזען", אתה "פוסל את הערבים והולך עם המושחת".

"על פי עולם הטוויטר יאיר לפיד הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, ובל"ד היא המפלגה הכי פופולרית בקרב היהודים. אני לא חי בעולם הטוויטר, אני חי בעולם האמיתי. בעולם האמיתי, רוב האזרחים מבינים שכדי לא להגיע למערכת בחירות נוספת, כדי לא לבזבז מיליארדים, כדי לא להגיע למלחמת אחים שממש הרגשתי אותה בקמפיינים האחרונים, אנחנו צריכים לייצר ממשלת אחדות. ההחלטה של בני גנץ היא אמיצה".

בנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון, לע
ראש הממשלה נתניהו. "הוא לא חשב שאני בכיס שלו"(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

- אתה סומך על בנימין נתניהו?

"אני אומר, למרות שידידיי משמאל לא מצליחים להבין את זה, אני לא הפכתי לביביסט. אני עדיין משוכנע בכל מה שאמרתי. אם אתה שואל אותי אם ראש ממשלה עם כתב אישום זה טוב למדינת ישראל? לא. אבל אלה הברירות שנותרו, והחלופה הזאת זו החלופה הכי טובה שנותרה כדי לרפא את החברה הישראלית, ואני מאמין בזה בכל ליבי. אני מאמין שממשלה עם תומכי טרור כמו בל"ד היא לא ממשלה טובה למדינת ישראל".

 

- אתה לא תמכת בכלל ברעיון שמפלגה ערבית תתמוך בהקמת ממשלה.

"האם אתה מכיר קואליציה של 40 מנדטים שלא צריכה להסתמך על ה-20 מנדטים הנוספים? מי שאומר את זה, או שהוא משקר או שהוא מוליך שולל את המצביעים שלו. לכן, האפשרות האחרת היא או ממשלת אחדות או בחירות נוספות.

 

"אני ערכית בחרתי בממשלת אחדות, אני חושב שזה טוב למדינת ישראל, גם אם אני מתפשר על כך שראש ממשלה עם כתב אישום יכהן, ואכן זה מה שיקרה. ההחלטה של בני גנץ לעשות את זה היא החלטה שרואה את טובתה של מדינת ישראל וטובת האומה לא מחר בבוקר - אגב לא את אומת הטוויטר, את האומה האמיתית - אלא בעוד הרבה שנים".

 

- זה לא קשור לקורונה.

"אנחנו נמצאים במשבר הכלכלי הכי גדול שהיה למדינת ישראל בעשורים האחרונים. אנחנו נמצאים מול משבר רפואי עצום, אנחנו נמצאים מול משבר חברתי עצום של שבטיות ופילוג, לכל הדברים האלה אני מצאתי רק מענה אחד - ממשלת אחדות. גם אם זה אומר להתפשר בכמה עקרונות שהצגתי, והצגת אותם בצדק, זה לא משנה את המציאות הנוכחית".

יאיר לפיד (צילום: אלעד גוטמן)
ח"כ לפיד. "אני זוכר הבטחות בימי הבחירות"(צילום: אלעד גוטמן)

- יאיר לפיד שהיה שותפך אומר שמכרתם את העקרונות ומצביע עליכם כאשמים.

"אני יודע שמפלגת מרכז שמציגה את עצמה כמרכז לא יכולה לייצר שותפות עם בל"ד. אני זוכר את ה'זועביז' המפורסמים, אני זוכר הבטחות בימי הבחירות, אני זוכר אפילו דפי מסרים, אני מדבר על יש עתיד".

 

- תשיב ליאיר לפיד על הדברים שהוא אומר לך.

"אני זוכר דפי מסרים שיצאו מתחת ידו של יאיר לפיד, ודיברו על לא לשבת עם בל"ד בשום פנים ואופן. אי אפשר ללכת למערכת בחירות, להבטיח משהו לציבור הבוחרים, לשלוח אנשים כמוני שהם אנשי ימין ולהגיד 'אנחנו ביחד שמאל ציוני', 'ימין ציוני', ואז יום אחרי זה להגיד 'חבר'ה, משקרים לכם'".

 

- לפיד אומר: "הנדל מתאהב ברעיון שהימין אוהב אותו, ולכן הלך עם נתניהו".

"מי שבחר לשקר לפני הבחירות, לא להקשיב לי לפני הבחירות ולחשוב 'מה שאני אומר, אני לא מתכוון למה שאני אומר', אז זו בעיה שלו. זו לא בעיה שלי".

 

- אתה אומר "לפיד משקר"?

"אני מציע להוציא את כל קטעי הארכיון שדיברנו בהם על איזו ממשלה אנחנו רוצים. דיברתי על אחדות, דיברתי על ממלכתיות, דיברתי על ריפוי החברה הישראלית, ולא רק אני אלא כולם. ואני שמח שבני גנץ עומד במילים שלו. דיברנו על כך שלא נשב עם מפלגות שלא מכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. כולם התחייבו לזה, כולל עבדך הנאמן, וצריך לעמוד בזה".

 

- אז לפיד ויש עתיד לא רואים את טובת המדינה?

"אני לא יודע איזו טובה הם רואים, אבל אם מישהו שחושב שבחירות נוספות בשווי מיליארדים זה טובת המדינה, אז מישהו מבולבל. ואם מישהו חושב שממשלה צרה עם בל"ד זה טובת המדינה, אז הוא מבולבל. ואם מישהו חושב שאי אפשר להתפשר בפוליטיקה כי עדיף את כל החלופות האחרות, אז הוא לא רק טועה - הוא גם מטעה".

בני גנץ (צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון)
יו"ר כחול לבן ח"כ גנץ. "ההחלטה שלו היא אמיצה"(צילום: דוברות הכנסת, גדעון שרון)

- מה הציעו לכם כדי להצטרף לממשלה צרה של נתניהו?

"אני עשיתי את כל מה שאפשר כדי לתת כל כלי לבני גנץ, שאני חושב שהוא מנהיג ראוי ועושה צעד ראוי, ואני לא חושב שרגע אחד נתניהו חשב שאני בכיס שלו. הציעו כל מה שאנחנו רוצים, ואנחנו אמרנו 'רוצים ממשלת אחדות, לא רוצים ממשלת מיעוט או ממשלה צרה'.

 

"שורפי האסמים הובילו לחורבן. בעיניי ללכת לבחירות רביעיות, לבזבז מיליארדים עכשיו, לטפח את שנאת החינם ואת הקיטוב זה שריפת האסמים וחורבן הבית. אני לא חושב שממשלת אחדות היא הכרח, היא אידיאל. נכון שאני לא אוהב את הרעיון של ראש ממשלה מכהן עם כתבי אישום, ועל זה אני מתפשר".

 

- נתניהו יוכל להשפיע על מינוי שופטים. אתה מוכן לזה?

"בוא נהיה פרקטיים. זה קשקוש אחד גדול. יש פה ועדה למינוי שופטים שהולכת למנות שופטים. ב-2022 שניים, ואולי שופט אחד ב-2021. המחשבה שהשופטים האלה יהיו מגינים של נתניהו בגלל מהלך כזה או אחר זה קשקוש אחד גדול. אני מציע לרדת מהקונספירציות. יש פה בסוף הסכם שבו שני הצדדים התפשרו".

 

- איך אתה יכול להבטיח שתגנו על הדמוקרטיה הישראלית?

"קודם כל זה בנפשי, וזה לא משנה באיזו ממשלה ואיך זה נראה או כמה. זה חלק מהתפישה הזהותית שלי, של ימין ליברלי. ואני בעד בלמים בין הרשויות השונות. אגב, צריכה לעבור מתישהו רפורמה בבתי המשפט, אנחנו צריכים להסדיר את נושאי האיזונים והבלמים בין הרשויות השונות, אבל עושים את זה דרך מתינות ולא דרך קיצוניות".

 

- אתה תהיה שר בממשלה הבאה?

"כן, אם הממשלה תקום, ואני מקווה שהיא אכן תקום. את הכיוון אני שומר לעצמי ולהחלטה של בני גנץ. מפריע לי מאוד עניין גודל הממשלה, זה לא דבר טוב למדינת ישראל, אבל אין 'ממשלה של 52 שרים וסגני שרים'. כחול לבן ויתרו על כל סגני השרים שלהם, יהיו פחות שרים כנראה בגזרה של כחול לבן. אנחנו בסופו של דבר מגיעים לממשלה שהיא לא שונה מהממשלות הכי יציבות של מדינת ישראל".

 

- דרך ארץ היא מפלגה?

"היא עדיין לא מפלגה, אבל הפיצול הוביל אותנו לסיעה עצמאית ואנחנו בשיתוף פעולה מלא עם כחול לבן".

 

מיש עתיד-תל"ם נמסר בתגובה לדברי ח"כ הנדל: "הזיגזוג של יועז הנדל מבייש ומעליב. רק לפני כמה חודשים הוא אמר בריאיון לאטילה שומפלבי שהוא עקבי בעמדתו שראש ממשלה תחת כתב אישום לא יכול לכהן בתפקידו, והנה הוא בוחר תפקיד מפנק בממשלה מושחתת, מנופחת ובזבזנית על פני ערכיו שלו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים