שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי, ראובן כהן/דוברות עיריית חיפה

שליט צ'צ'ניה: אין מספרה? תגלחו את הראש

מנהיג צ'צ'ניה שמע את הביקורת על סגירת המספרות - וגילח את הראש: "תעשו אותו דבר". בכירים בשלטון הלכו בעקבותיו. המנהיג קדירוב מאיים על מי שיפר את הנחיות הבידוד: "צריך לרצוח אותם"

 

בכירים בהנהגת צ'צ'ניה גילחו את ראשם בתגובה ללחץ של התושבים שדורשים לפתוח את המספרות.

 

לפי BBC, כשמנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב נשאל על סגירת המספרות הוא קרא לצ'צ'נים לגלח את הראש. יומיים אחר כך העלה לאינסטגרם סרטון שבו נראה בראש מגולח. "כל מכוני היופי סגורים, אז עשיתי מה שאבותינו עשו וגילחתי את הראש. אני מציע לכם לעשות אותו דבר", אמר קדירוב.

שליט צ'צ'ניה רמזן קדירוב גילח את הראש נגיף קורונה ()
שליט צ'צ'ניה רמזן קדירוב גילח את הראש

קדירוב בן ה-43 שולט בחבל צ'צ'ניה, ששייך לפדרציה הרוסית, מאז 2007. לפי BBC בכירים צ'צ'נים הלכו בעקבות קדירוב והעלו לאינסטגרם תמונות עם ראשים מגולחים. "הצוות של מר קדירוב לוקח ממנו דוגמה בכל דבר", אמר מפכ"ל המשטרה אפטי אלאודינוב.

 

סגן ראש הממשלה אבוזיד ויסמורדוב העלה תמונה שלו יחד עם אחיו ושניים מהאחיינים שלו – כולם גלוחי ראש. במנהל שירותי החירום הצ'צ'ני טענו ש"100% מהגברים בצוותים גילחו את ראשיהם", וקראו לאנשי כוחות החירום בשאר צ'צ'ניה ללכת בעקבותיהם.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

בצ'צ'ניה אובחנו 347 חולי קורונה ושישה מתו מהנגיף עד כה. החשש הוא שמספר החולים והמתים גבוה בהרבה. קדירוב השתמש במילים קשות נגד הצ'צ'נים שינסו להפר את הנחיות הבידוד. הוא אמר שצריך "לרצוח" אותם וכינה אותם "מחבלים".

 

ברוסיה כולה נדבקו עד כה יותר מ-80,000 בני אדם. רק ביממה האחרונה אובחנו עוד 6,361 חולי קורונה. רוסיה דיווחה על 66 מתים ביממה האחרונה, ומספר המתים הכולל עלה ל-747.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המנהיג קדירוב גילח את הראש
מומלצים